Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tuota vaunut bussissa -etikettiä on niin vaikea tajuta?

Vierailija
02.09.2008 |

Kuskeja on kielletty ottamasta kyytiin useampia kuin kahdet vaunut. Niinpä edes sinä et pääse kyytiin, jos olet kolmantena yrittämässä.

Kyydissä ovat ne vaunut, jotka sinne ovat ekana päässeet, vaikka ne eivät olisi menossa yhtä pitkää matkaa kuin 3. 4. 5. ja 6. pyrkijä.

Jos haluat varmistaa pääseväsi perille ajoissa, mene bussiin päätepysäkiltä tai jätä ne vaunut kotiin ja matkusta liinan/rintarepun/turvakaukalon kanssa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä voi sitten olla useammatkin kyydissä kuin ne kahdet.

Vierailija
2/10 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaunut

0-6-vuotiasta lasta lastenvaunuissa, rattaissa tai pyörätuolissa kuljettava henkilö saa matkustaa ilman lippua joukkoliikennevälineissä (ei U-linjojen busseissa, paitsi linjalla 874).

Lapsen ei tarvitse olla vaunuissa tai rattaissa. Lasta kuljettava henkilö voi jättää lastenvaunut tai rattaat keski- tai takasillalle ja mennä lapsen kanssa istumaan.

Busseihin voidaan yleensä ottaa vain kahdet lastenvaunut. Kuljettajan ei tarvitse ottaa kyytiin samanaikaisesti useita lastenvaunuja, lastenrattaita tai pyörätuoleja, jos ne eivät mahdu niille varattuun tilaan. (Keravan sisäsillä linjoilla 5 ja 8 lastenvaunuja voidaan ottaa bussiin kuljettajan harkinnan mukaan.)

Lastenvaunuja saa kuljettaa myös lähiliikenteen junissa. Vaunut nostetaan kyytiin aina kädensija edellä. Kyydistä poistuttaessa kädensija on edelleen vaunuun päin. Rattaissa olevat lapset on hyvä kiinnittää rattaiden turvavöillä.

Metrossa paras paikka on sisääntulo-ovea vastapäätä - ei ohjaamon edessä. Uusissa metrojunissa on kahden vaunun välissä tilaa lastenvaunuille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos rattaat saa kasaan ja mahtuu esim penkkien väliin. Hyvä niin, koska busseja menee harvoin ja lapsiperheitä täällä asuu paljon, eikä kaikilla ole autoa käytössä. Itse liikun usein 1,5v lapsen kanssa matkarattailla, jotka menee pieneen kasattuna ja ollaan päästy kyytiin vielä silloinkin kun kyydissä on jo kolmet rattaat.

Ja ilman rattaita emme voi tämän ikäisen kanssa kulkea, kun ollaan liikkeessä pidempään, enkä voi sinne päättärille mennä kun sinne on matkaa monta kilometriä, menee vähän idea liikkua julkisilla jos ensin pitäisi kävellä 'väärään suuntaan'.

Vierailija
4/10 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua usein korpeaa, kun meidän kaupungissa ei todellakaan pääse rattaiden kanssa ilmaiseksi :/ Onneksi on tää laiha lohtu sitten, että maksun takia rattaita on vähän bussiliikenteessä, ja voi oikeastaan olla varma mahtuvansa kyytiin...

Vierailija
5/10 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaiseksi pääsee ja meiltä päin kyytiin mahtuu kolmet, joskus jopa neljät rattaat.

Vierailija
6/10 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua usein korpeaa, kun meidän kaupungissa ei todellakaan pääse rattaiden kanssa ilmaiseksi :/ Onneksi on tää laiha lohtu sitten, että maksun takia rattaita on vähän bussiliikenteessä, ja voi oikeastaan olla varma mahtuvansa kyytiin...

Minä täällä pääkaupunkiseudulla maksaisin mielelläni bussimatkasta. Voisi tosiaan olla varmempi, että pääsee kyytiin, kun hupimatkustelijat olisi pois. Jos täytyy mennä lääkäriin tms. niin päättärille on tosiaan käveltävä päästäkseen varmasti kyytiin.

Vierailija
7/10 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka on siinä pysäkillä ensin SAA SEN VIKAN VAUNUPAIKAN. Helvetti kun monet eivät tätä tunnu tajuavan!!

Vierailija
8/10 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on kielletty ottamasta enemmän kun kahdet?

Vierailija
9/10 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ottaa päähän nämä uudet metrot, joissa on vaunupaikka ja siihen sitten änkeää istumaan kaikki ilman rattaita!

ihan kuin niitä paikkoja ei olisi vapaana normipaikoilla!!

Sitten minua mulkoillaan kun pyydän saada vaunut niille tarkoitetulle paikalle jos olen sitten hiljaa ja jään oven eteen niin minulle sanotaan ettei siihen saa jäädä tietä tukkimaan.

Vierailija
10/10 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasan muuten valitan näistä jotka eivät tajua istua muualla kuin vaunupaikalla!

Ja en muuten ilmaiseksi matkusta, kk lippu löytyy vaikka olisi rattaat mukana.

Tulee liikuttua ilman lastakin...