Joku nainen ei viittonut bussille pysähtymismerkkiä, sitten suuttui kun bussi ajoi ohi? Pääkaupunkiseudulla.
Olen viime aikoina kiinnittänyt tuohon huomiota. Mitä ihmettä? Yksi päivä aamulla varmaan kahdella bussipysäkillä (josta ajaa useita eri busseja ohi) ihmisiä seisoi paljon, KUKAAN niistä ei viittonut. Sitton kun bussi oli melkein pysäkin kohdalla ajamassa ohi niin osa näistä pysäkillä olevista alkoi liikehtiä hermostuneesti, siihen tyyliin että oho bussi menikin ohi. Ja tänään sama juttu kun tulin äsken kaupungilta. Bussi oli lähestymässä pysäkkiä ja joku nainen seisoi pysäkillä bussikortti kädessään. Ei tehnyt elettäkään heilauttaakseen kättä. Kun bussi oli jo kohdalla ajamassa kovaa vauhtia ohi niin tää nainen levitti kätensä silleen "mitä vithtua miksi et pysähtynyt" -tyylillä.
MITÄ HIT-SIÄ OIKEASTI :D Ei se bussi tietenkään pysähdy jos kukaan pysäkillä ei heilauta kättä.
Kommentit (51)
Niin tai sitten kuski ei katsonut? Mulle on käynyt molempia. Nuorille käy useammin - molempia.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ratikkapysäkeillä odottavat keskittyvät pääasiassa puhelimensa räpläämiseen. Jos joku viittilöi, niin yleensä kyseessä vähän vanhempi henkilö. Nuoret eivät vahingossakaan saa lapaansa pystyyn!
Ratikalle ei tarvitse periaatteessa viittoakaan. Se menee pysäkin ohi vain jos pysäkki on tyhjä.
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitä täytyy viittoa, eikö se kuski tajua että jos seison siinä pysäkillä niin haluan kyytiin?
Just tänään joku bussikuski kertoi, ettei pysäkillä näe matkustajia, kun pimeää ja kaikilla tummat vaatteet ja heijastimet puuttuvat. Ohjelma koski heijastimien käyttöä.
Täällä Helsingissä on paljon kuskeja, jotka ajavat tahallaan ohi, on aina ollut. Vaikka olisit pysäkillä, josta menee vain se yksi linja, niin jos olet siinä yksin ja viittoisitkin, niin tietyt (aina ne ovat vanhemmat, suomalaistaustaiset miehet) ajavat ohitse. Näin on yapahtunut ainakin minulle jo lapsesta asti eli yli 40 vuoden ajan, mitä olen bussilla yksin kulkenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitä täytyy viittoa, eikö se kuski tajua että jos seison siinä pysäkillä niin haluan kyytiin?
Kysymyksessä pääkaupunkiseudun bussiliikenne, ei Jurvan Sarvijoen yksinäinen kerran päivässä Teuvalle-bussi.
Niin juu, muita vaihtoehtoja ei olekaan kuin Hesan liikenne tai kaukaisin korpiseutu.
Tyypillisen hesalaisen ajatusmaailma.
Onhan se liian häpeällistä heilauttaa sitä kättä :D Voi jestas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksessä pääkaupunkiseudun bussiliikenne, ei Jurvan Sarvijoen yksinäinen kerran päivässä Teuvalle-bussi.
Niin juu, muita vaihtoehtoja ei olekaan kuin Hesan liikenne tai kaukaisin korpiseutu.
Tyypillisen hesalaisen ajatusmaailma.
Emmä mistään Hesasta ole joten en tiedä tyypillistä hesalaisen ajatusmaailmaa. Mä olen tuolta Teuvalta.
Vierailija kirjoitti:
Niin tai sitten kuski ei katsonut? Mulle on käynyt molempia. Nuorille käy useammin - molempia.
Käsi rohkeasti ojoon, ja vasta sitten kun bussi laittaa vilkun päälle merkiksi siitä että on nähnyt viittomisesi.
Lyhyt heilautus pimeässä voi olla vaikka laukun laittaminen olalle tai muuta härväämistä
Ihan paljon kertoo niistä tietyistä kuskeista, että he ajavat tahallaan ohi, kun nainen on pysäkillä yksin ja viittoo pysähtymään. Siinä on ilmeisesti taustalla naisviha, olen päätellyt. Kannattaa tehdä bussifirmalle reklamaatio, niin ne tietyt kuskit ehkä poistuvat kierrosta ajan mittaan, kun palautetta tulee juuri heidän vuoroillaan.
Vierailija kirjoitti:
No mulle ainakin käy niin että olen niin ajatuksissani että unohdan viittilöidä ajoissa. Kun sitten bussi hurauttaa ohi, en mä sille suutu, vaan itselleni koska mokasin.
No keskity olennaiseen toimintaan ja hieroskelet pillua vasta sitten kotona.
Helsingissä on monta pysäkkiä jossa bussi kaahaa 80 km h mutkan takaa
ihan mahdotonta pysäyttää viittomalla
pysäytän siis kaikki kunnes on oikea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaiset viittoo, ei ole oikeiden Stadilaisten tapa.
Mikä se oikeiden stadilaisten tapa sitten on saada bussi pysähtymään pysäkille?
Niistä näkee päältä, että ne on siivottava katukuvasta äkkiä pois.
Näin kerran kun kaapumuija nosti kätensä puolihuolimattomasti pysäyttääkseen bussin mutta kuljettaja ei nähnyt kättä kunnolla kaavun helmojen ja hihojen seasta eikä pysähtynyt. Sikäli harmitti, kun olisin itsekin noussut samaan bussiin ja en nostanut kättä kun luulin kaapumuijan pysäyttävän bussin. Ei se jaksanut nostaa kättä riittävän korkealle.
Vierailija kirjoitti:
Ihan paljon kertoo niistä tietyistä kuskeista, että he ajavat tahallaan ohi, kun nainen on pysäkillä yksin ja viittoo pysähtymään. Siinä on ilmeisesti taustalla naisviha, olen päätellyt. Kannattaa tehdä bussifirmalle reklamaatio, niin ne tietyt kuskit ehkä poistuvat kierrosta ajan mittaan, kun palautetta tulee juuri heidän vuoroillaan.
no tässä puhuttiinkin ihmisistä, ketkä eivät viito.
lisää vastauksia tähän ketjuun pliis, näitä on hauska lukea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tänään joku bussikuski kertoi, ettei pysäkillä näe matkustajia, kun pimeää ja kaikilla tummat vaatteet ja heijastimet puuttuvat. Ohjelma koski heijastimien käyttöä.
Pimeällä kannattaa ottaa kännykkä taskusta, laittaa näyttöön valot ja heilutella sitä kortin sijaan.
Mun mielestä se viittominen on vähän kuin iloa siitä, että bussi on tulossa, ja tervehdin kuskia. Samalla se on merkki, että haluan kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimeällä kannattaa ottaa kännykkä taskusta, laittaa näyttöön valot ja heilutella sitä kortin sijaan.
Sitten kuski sokaistuu ja ajaa bussin ojaan, sekö on hyvä asia??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kuski sokaistuu ja ajaa bussin ojaan, sekö on hyvä asia??
Siitä että näkee kännykän taustavalon? Johan se ajaisi ojia myöten aina kun vastaan tulisi auto.
Ainakin ratikkapysäkeillä odottavat keskittyvät pääasiassa puhelimensa räpläämiseen. Jos joku viittilöi, niin yleensä kyseessä vähän vanhempi henkilö. Nuoret eivät vahingossakaan saa lapaansa pystyyn!