Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teille tulee mieleen 28-vuotiaasta työkyvyttömyyseläkeläisestä?

Vierailija
16.01.2023 |

Itse olen sellainen ja haluan lukea pitävätkö stereotypiat paikkaansa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu, joka jankkaa samaa asiaa päivästä toiseen.

Vierailija
2/12 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullu, joka jankkaa samaa asiaa päivästä toiseen.

Tää on varmaan totta. Oon palstailija, kun ei oo muutakaan tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työkyvyttömyyseläkeläisyys siis määrittävin, olennaisin ja pysyvä ominaisuutesi?

Vierailija
4/12 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että joku on niin sairas että ei pysty tuossa iässä töihin. En keksi mitään stereotypioita tähän. Onko niitä?

Vierailija
5/12 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko työkyvyttömyyseläkeläisyys siis määrittävin, olennaisin ja pysyvä ominaisuutesi?

Toivottavasti ei. Mutta aika moni tän ikäinen käy töissä.

Vierailija
6/12 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyspotilas tai manne.

Vierailija
7/12 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. En edes ajattele sellaista. Minulle luonne on tärkeintä. En koskaan ole kysynyt keneltäkään mitä hän tekee esim. työkseen jne jne. Minä juttelen ihmisen kanssa, en sen kanssa mitä hän esim. tekee työkseen tms. Minulla ei ole tereotypioita ihmisistä. En ole hierarkinen ihminen lainkaan. Puhun samallalailla kaikkien kanssa. Usein ns. työkyvyttömyyseläkkeellä olevat ihmiset ovat keskimääräistä älykkäämpiä, empaattisempia. Usein todella mukavia ihmisiä. Kuitenkaan minulla ei ole mitään ennakkoasenteita tai oletuksia ketään kohtaan.

Vierailija
8/12 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollisesti suurimmalla osalla taitaa olla mielenterveysongelma. Se nyt on melkein stereotypia.

Tunnen kyllä pari nuorta tyyppiä, jotka ovat eläkkeellä. Ihan järkeviä tyyppejä, mutta vähän yksinäisiä parisuhteen puuttumisen takia. Mutta muuten suht. tyytyväisiä elämäänsä vakavasta sairaudesta huolimatta.

Vierailija
9/12 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussihousut.

Vierailija
10/12 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastollisesti suurimmalla osalla taitaa olla mielenterveysongelma. Se nyt on melkein stereotypia.

Tunnen kyllä pari nuorta tyyppiä, jotka ovat eläkkeellä. Ihan järkeviä tyyppejä, mutta vähän yksinäisiä parisuhteen puuttumisen takia. Mutta muuten suht. tyytyväisiä elämäänsä vakavasta sairaudesta huolimatta.

Lisään tähän omaan käsitykseeni myös tuon toisen kommentoijan mainitseman empaattisuuden. Voi hyvinkin pitää paikkansa. Olen myös havainnut saman.

Vierailija
11/12 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin mielenterveysongelma on ihmiselle, joka leimaa muita. Kaikki toisten ihmisten leimaaminen on käänteisesti oman itsen kehumista. En ole ikinä leimannut ketään enkä tule leimaamaan.

Vierailija
12/12 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on ihan asiallisestikin vastanneita.

Kiitos siitä.

Minä myös tk. eläkkeellä ahdistuneisuushäiriön takia, olen 34v.

Ihan ihmisestä käyn kaikesta huolimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi