Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kattokaa tätä mun mahaa ja sanokaa miten ihmeessä se voi turvota tätä tahtia!

31.12.2006 |

http://www.aijaa.com/viewer.php?id=200473

Yllä olevassa linkissä siis pari päivää sitten otettu kuva masusta ja minusta se on viikkoihin nähden aika valtava... Viikkoja tänään 11+0. Kävi jo mielessä että entäs jos raskaus onkin jo pidemmällä, mulla kun oli lokakuussa menkat viikon myöhässä ja testasin haalean plussan ja pari päivää testauksesta tuli kivulias ja runsas vuoto, jonka tulkitsin keskenmenoksi. Km:n jälkeen heti seuraavasta kierrosta plussasin, joten olenkin tässä miettinyt että voisiko olla mahdollista että sikiöitä olisi ollut kaksi ja toinen olisi tullut lokakuussa pois ja toinen jäänyt kasvamaan? Jos näin niin viikkoja olisi jo 16! Monet ovat minua myös " pelotelleet" että odottaisin kaksosia, kun maha on pullahtanut näin aikaisin esiin. Olin ennen raskautta normaali painoinen ja olen yhä samanpainoinen kuin ennen odotusta, masusta huolimatta. Mammahousuja minun piti alkaa käyttämään jo rv8, ei toivoakaan että omat housut menisivät jalkaan! Onko kukaan muu vastaavassa tilanteessa? Vatsanympärys on raskausaikana kasvanut jo 14cm! Paino minulla siis ei ole vielä noussut, eli jostain sitä on pitänyt pois lähteä kun masuun sitä on pakosti tullut lisää. Np-ultra on vasta tammikuun puolessa välissä, joten sinne asti täytyy jännittää tätä tilannetta... Joka tapauksessa siellä masussa ainakin joku on, kun neuvolassa kuului (ainakin yhdet) sydänäänet. Ihmetyttää vaan kovasti ja mietityttää että jos maha kasvaa tällä tahdilla niin minkäköhän lainen valas sitä ollaan sitten kesällä... Olis kiva kuulla kommentteja. Vaikka ultrassahan viikot selviää sikiön koon perusteella ja nähdään samalla että onko siellä yksi vai useampi! :)

T:Titi-uu rv11+0

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin löydän itse oman pinon ultra-kuulumisten kertomista varten paremmin! :)

Vierailija
2/55 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..itelläni pompsahti kans ihan yhtäkkiä.. viikolla 8-9 kaikki sen jo näki ja pian sen jälkeen olikin jo mammahousujen vuoro.. Nyt se on vähän tasoittunut se kasvu tai sitten siihen on jo niin turtunut. Edelleen se on kyllä viikkoihin nähden iso..lääkärikin kyseli että oliko varmasti vain yksi.

Ajattele niin päin, että ihana asia kun näkyy. Minäkin hetken lähes häpesin, kun tutuilla jotka on samoilla viikoilla ei näy vieläkään juuri mitään. Ajattelin että oonko vain syönyt niin paljon:(

Mutta kaikki on niin yksilöllistä..

Onnelista odotusta!!!

Mirage 22+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sait tuon np-ultran ens viikolle, niin selviää asiat. Jäädään jännityksellä odottamaan kuulumisia:)

Vierailija
4/55 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vatsa näyttää olevan aika " korkealla" , josta kävin miettimään, että osa voi kyllä olla ihan turvotustakin. Itselläni oli aika myöhään vasta vatsa rintojen alla, sitä ennen kasvoi tuossa navan kohdalla vain ulospäin.

Ja voihan se olla, että sinulla on normaalia enemmän lapsivettä, joka saa masun näyttämään isommalta.

Minkälainen vatsasi on kun makaat selälläsi? Tällöin tosiaan pystyy ainakin tunnustelemaan kohtua, ja jos se on noin iso, niin sen pitäisi kyllä selvästi tuntua jo vatsanpeitteen läpikin kiinteänä, kun potkupallona. Mutta jos on turvotusta, voi olla, ettei kohtua tunnu kunnolla.

Onnea ultraan ja tulehan kertomaan mitä siellä näkyi :)

Vierailija
5/55 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siirryin esikoisesta mammahousuihin jo rv12-14 (en muista tarkkaan). Toisessa raskaudessa vatsa taas pullahti yhden yön aikana esiin/PYSTYYN tasan rv18+0. Onneksi olin jo töissä kertonut, koska siinä ei olisi kyllä ollut paljon selittelemisen varaa kun menin maanantaina maha pystyssä töihin ;)

Vierailija
6/55 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Mirage84[/b]: En tosiaankaan ole huolissani masun koosta, herättää lähinnä vaan ihmetystä kun on niin iso jo. On sitä muutkin ihmetelleet kun olen sanonut mitkä on viikot... Vaan tosiaankin ylpeä olen masustani enkä tosiaankaan halua peitellä sitä!

[b]Mikaela77[/b]: Olen itse yrittänyt kohtua tunnustella mutta en oikein saa mitään selkoa... Ensikertalainen kun olen. Eräs hoitoalalla työskentelevä ystävänikin yritti kokeilla ja oli aluksi varma että kyllä hän tuntee missä kohdun pohja on, mutta ei sitten ollut ollenkaan varma tunsiko sitä.Vatsa on mennyt navan yläpuoleltakin sivuilta kovaksi, että enpähän tiedä... Turvotusta tietty on paljon, mutta tunnistan kyllä jo ihan vauvamasunkin. Vatsahan on siis kasvanut jo lisää tuosta kuvan ottamisesta ja nimenomaan alhaalta on ruennut pyöristymään lisää. Kohdun pohjan pitäisi varmaan olla jossakin navan alla alavatsan puolivälissä (tosi selkeesti selitetty...), mutta en todellakaan osaa sanoa yhtään mitään tähän liittyen... :D

No anyway, ultrassahan se ylihuomenna selviää missä kohtu on menossa, montako sikiötä ja millä viikoilla mennään! Kuulumisiin siis silloin!

T:Titi-uu rv12+2

Vierailija
7/55 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on takana sekä yksösraskaus että tuplaraskaus eikä kaksosraskaus näkynyt paljoakaan yksösraskautta aiemmin. Vasta joskus 15-16 viikolla alkoi näkymään kaksosraskauskin, vaikka olen hoikka. Ehkä raskaus on pidemmällä kuin luulet. Näyttää kyllä, että oisit lähempänä yksösraskauden 20 viikkoa :)

Vierailija
8/55 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmeno oli tullut. Uusi ja ikävä kokemus, joka ei ole vielä ohi - kuntoon tästä tullaan noin 5-6 viikossa. Aiemmin kirjoitinkin jo viikot ja muut. Ehkäpä iso vatsa on osittain turvotusta ja merkki siitä, että kaikki ei ollut kunnossa. Vuotoakin oli tullut, joten se jo hälytti vähän. Tämmöinen positiivinen ihminen kuitenkin pyrki ajattelemaan mieluummin tietysti kaikkea muuta, kuten vaikkapa kaksosia, ja niin varmasti on hyväkin. Teille muille iloisia uutisia toivoen ja hyvää jatkoa toivotellen

ailuk

Vierailija
9/55 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin revetä naurusta kun näin kuvasi

- aivan kuin olisi peiliin katsonut!

Ajattelin jopa, että kaverit kyllä luulevat tunnistavansa minut sinun jutusta.

Hauskinta tässä on, että ymmärrän huolesi niin täysin.

Olen itse viikolla 10+4 ja mahani on aivan mahdoton. Olit tosiaan aivan kuin pelikuvani. Odotan toista tenavaani.

Kävin viime viikolla neuvolalääkärilläkin jo, mutta yllättäen hänestä ei ollut hiventäkään apua asiassa. Hän totesi vain, että tuntuu vastaavan 10 viikkoista kohtua. Jep, jep. Yritin kysyä, että mitä jos on ollut valemenkat edelliset - no hän sanoi vain, että kohtu tuntuu enemmän vastaavan 10 viikkoista kuin 14 viikkoista - todella selkeää!

Vaihdoin tavisfarkut mammavaatteisiin jo viikon 6 lopulla, kun en pystynyt istumaan tavalliset housut jalassa ilman ahdistusta. Ei sinällään - nautin äitiysvaatteista täysin rinnoin ja nyt kun mahan koko konkretisoi odottamisen jo tässä vaiheessa, niin saa sitä sitten nauttia mahasta aina sen verran pidempään.

Tällaista mahaa ei kyllä pidetä työpaikalla piilossa, mutta mua se ei haittaa ollenkaan.

Paino on minulla laskenut muutaman kilon, vaikka pahoinvointia ei juuri ole ollut. Tämä on tietenkin ihan kiva yllätys, koska ekasta muksusta painoa tuli liiankin kanssa (25kg!) - hyvä että pääsin niistä eroon ennen tämän odotuksen alkua!

Esikoisesta lähti maha myös kasvamaan eteenpäin varsin nopeasti (ei kyllä tällä vauhdilla). Muistelisin, että synnärillä kätilö olisi todennut, että lapsivettä oli melko paljon.

Mulla on ultra vasta tammikuun lopussa, mutta olen menossa ensi viikolla selän magneettikuvaan, joten se antaa mahdollisuuden kurkata miltä vauva näyttää kohdussa. Täytyy myöntää, että ajatus kaksosista on kiehtova, mutta luulen, että mun kohdalla se on varmaankin epärealistista. No - pianhan sen näkee!

Onnea odotukseen ja hauskaa ultrareissuaK!

Ja iso kiitos, kun otit tällaisen aiheen puheeksi!

Kiva saada vertaistukea!!

Piikala 10+4

Vierailija
10/55 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta kaikkia viestejä kommentoin, että kyllä neuvlassa kyllä PITÄISI osata katsoa onko kohtu normaalia isompi. Itse sain lähetteen ultraan peräti 2krt alkuraskaudessa kun epäiltiin MONIKKOraskautta kun kohtu kasvoi niin huimaa tahtia. Lopulta rv13+ np-ultrassa uskottiin ettei ole kuin 1 sikiö ja kohtu vain kasvaa huimaa tahtia " omalla käyrällään" :)

Sinun hommasi varmaan jo selvinnytkin, lueskelin viestit läpi, olisiko monikkoa vai mitä...? :)

Vierailija
11/55 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, tää ei liity asiaan mitenkään!

Mut pakko kommentoida:

piikala:olet menossa magneettikuvaukseen. Niitä ei yleensä tehdä raskauden ekalla kolmanneksella, vaikkai siinä säteilyä tulekaan. Ootko kuullu? Tai ootko maininnu asiasta esim.lähettävälle lääkärille? Mainitsepa asiasta viimestään kun menet kuvaukseen, ihan varmuuden vuoksi. Jos selän tilanteesi on akuutti, ja lääkäri on määrännyt sut siihen nyt, vaikka tietää raskautesi, niin sitten unohda koko juttu ja sori kun puutuin asiaan! :-)

Vierailija
12/55 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/55 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/55 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa, sepä lähti vähä turhan aikasin liikenteeseen:)

..itellä kun ei oo maha kovinkaa paljo tuota isompi, vaikka oon jo 29viikolla menossa..ja siitähän on saanu sitte kuulla neuvolassa, ku sf-mitta on alle kaikkien käyrien, ja pelätä täällä että onko kaikki kunnossa:(!

no toivotaan että mun maha hoksais ottaa mallia tosta kasvusta;)!!..muuten se on uus ultraaminen edessä..

Vierailija
15/55 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin siis maha vain kasvaa.

Minulla on np-ultra vasta vähän vajaa kahden viikon päästä.

Voi olla, että on niskaturvotuksen katsomiseen sitten jo

liian myöhäistä... :-O

Kaverit ovat myös sitä mieltä, että maha on valtava.

Eräskin alkoi heti kertoa juttua, kuinka hänen tuttunsa

oli ekassa ultrassa saanut 7 viikkoa aikaisemman LAn

kuin mitä ensin luultiin! Voi olla, että itsellä tulee sama

eteen.

Mammahousut venyy käytössä... :)

Sinilintu, rv 10+6 ?

Titi-uu84:

Sain nyt tänään sitten varattua sinne np-ultraan sen ajan ja aika on ensi viikon torstaina 11.1. Elikkäs palailen sitten kertomaan kuulumisia!

[b]ailuk[/b] ja [b]Sinilintu[/b] tulkaahan sitten kertomaan mitä teidän masuista löytyi ultrissa, kunhan se aika koittaa! :)

Kiitos vastauksista myös [b]rosel[/b], [b]sparven[/b] ja [b]Nuksuli[/b]!

T:Titi-uu rv11+4

Vierailija
16/55 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista lukea km:sta. :(

ailuk:

Keskenmeno oli tullut. Uusi ja ikävä kokemus, joka ei ole vielä ohi - kuntoon tästä tullaan noin 5-6 viikossa. Aiemmin kirjoitinkin jo viikot ja muut. Ehkäpä iso vatsa on osittain turvotusta ja merkki siitä, että kaikki ei ollut kunnossa. Vuotoakin oli tullut, joten se jo hälytti vähän. Tämmöinen positiivinen ihminen kuitenkin pyrki ajattelemaan mieluummin tietysti kaikkea muuta, kuten vaikkapa kaksosia, ja niin varmasti on hyväkin. Teille muille iloisia uutisia toivoen ja hyvää jatkoa toivotellen

ailuk

Vierailija
17/55 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on tällä hetkellä rv 7+4 ja mun massu on melkein samankokoinen.. Tuntuu et se paisuu ihan hirrrmusesti, mut eipä tuo haittaa, ihanaahan se vaan on:) mieskin on niin onnellinen ja taputtelee ja juttelee pikkaselle:)<3 ja mun massussa ei pitäis ainakaan ollakun yx sankari, ultra tehtiin rv 6+6 (oli verenvuotoa) eikä siellä näkynyt kun yx sykkivä sydän.. anoppi kyllä heitti et voihan se toinen olla siellä takana piilossa:D

enkeli83 ja pikkanen rv7+4

Vierailija
18/55 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.aijaa.com/viewer.php?id=218677

Saas nähdä muuttuuko kuvien viikot vai ei... Huomenissa se selviääpi. Mutta nyt nukkumaan!

T:Titi-uu rv12+3

Vierailija
19/55 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan uskomaton massu toi uusin! Sehän on jo samankokoinen ku mun!!!! =D Hieman jänskättää sun huominen ultra..päivystän siis koneella..=)

t. poppis rv38+1

Vierailija
20/55 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurannut tähän asti sivusta, mutta uskomaton vatsa kyllä, tosi kaunis :) ootan koko ajan että ois jo 11. pv niin sais tietää :D täällä on kunnon tukijoukot sulla.. kerrohan sitten äkkkkkkiä ;)

-pals ja pien 15+5