Ostaja uhkailee
Myin tuotteen facebookissa ja ostaja maksoi minulle tilisiirrolla ja vein paketin postiin ja lähetin seurantakoodin. Koodin perusteella paketti on vielä matkalla, lähetetty 3 päivää sitten. Nyt huomasin että tämä ostaja oli laittanut mulle useita viestejä että miksi paketti ei ole perillä ja syyttelee huijariksi yms. Kertoi että tuttu on pankissa töissä ja pääsee tilitietoihini käsiksi ja saa kyllä yhteystietoni selville ja kertoo hänelle. Uhkailee myös rikosilmoituksella. Onko totta että kuka vaan pankissa voi katsoa toisten tilitietoja ja antaa niitä tietoja tavan tallaajalle? Oon luullut että vain poliisi saa kertoa kuka tilin omistaja on tms
Kommentit (11)
No ei tietenkään ole totta. Voit jättää roskaviestit huomiotta.
Siinähän uhkailee. Jos kerran paketti on matkalla ihan todistetusti lähetysseurannan mukaan, niin sille et voi tässä vaiheessa yhtään mitään. Eihän tuo ole nyt edes kauan ollut matkalla, varsinkin jos lähetit Postin kautta.
Teet rikosilmoituksen uhkailusta ja laitat kuvan siitä ostajalle.
Onko seurantakoodikin hänen mielestään huijaus?
Kannattaa laittaa viesti, että tuttavasta on tehty ilmoitus poliisille.
Annoitko sille toiselle myös seurantakoodin. Sano että katsoo sieltä itse. Sano että odottelee vielä rauhassa jonkin aikaa.
Ei saa pankin henkilökunta katsella kenenkään tilitietoja omin lupineen eikä luovuttaa tietoja.
Olet törmännyt johonkin hörhöön.
Seurantakoodi on joo laitettu myös tälle ostajalle silloin kun kaupat on tehty. Luulisi myös että jos tämä tuttava käy tiedoissani, siitä jäisi joku jälki ainakin. Kuulemma on täydet oikeudet selvittää henkilöllisyyteni :)
Olet törmännyt johonkin hörhöön:
Pankin työntekijä ei saa katsoa tietojasi. Jos sitä sääntöä rikkoo, niin todennäköisenä seurauksena on työsuhteen lopettaminen. Poliisi sen sijaan saa ja voi katsoa tietojasi jos se on tarpeen rikosilmoituksen selvittämiseksi.
Jos sinun ostajallasi olisi joku kaveri pankissa joka voisi asemansa puolesta katsoa tietojasi, hän ei ikinä tekisi sitä sääntöjen vastaisesti, koska hän kyllä tietäisi että se on tarpeetonta kun kerran poliisi saa ne tiedot ihan sääntöjä noudattaen.
Lisään tähän vielä sen että maksun yhteydessä on saanut nimeni kyllä ja se lukee myös facebookissa missä ollaan viestitelty.