6 v ikäeroa: Kannattaako jemmata lastenvaatteita?
Olisko jollain kokemusta siitä, kannattaako jemmata 6 nuoremmalle pikkusiskolle vaatteita? Vauvanvaatteet eivät varmaan mene niin nopeasti pois muodista, mutta entäs leikki-ikäisten vaatteet? Onko kellään kokemusta vanhoista vaatteista? Miltä näyttää 6 vuotta vanha Reimatec? Entä farkut, juhlamekot, paitapuserot yms. Klassikkovaatteita kannattaa varmaan säästää (Marimekot yms.).
Kommentit (11)
Meidän esikoinen täyttää maaliskuussa 3 ja seuraavaa hatkitaan parin vuoden päästä..
säästäisi kuin joitain erityisen rakkaita vaatteita. Monesti kuitenkin ne vaatteet ' kulahtaa' varastossa.
Meillä on kymmenen vuotta vanhemmalta serkulta vaatteita, jotka ovat kyllä auttamattomasti out. En ole mikään muotihirmu, mutta kyllä mä haluan pukea lapseni nätisti. Jotkut perusvaatteet ovat ihan ok, mutta suurin osa on ihan hirveitä.
Vauvan vaatteet ovat kyllä ihan kivoja, vaikka ovatkin niin vanhoja.
frotee-potkareita...ja on todellakin in, jos joku on muodista tarkka. Eikä oo edes retroa vaan vintagea. Samoin esim vanhat vauvan ensipaidat (ne kietaisu/narupaidat) on ollut ihan ehdottoman hyviä. Ihanan pehmeitä pesujen jälkeen. Myös villavaatteet kuivassa säilytettyinä on huippuhyviä vielä lähes 30-vuoden jälkeen!
Ja omilla lapsilla esikoisen ja kuopuksen ikäero 5vuotta ja käytössä on kaikki vaatteet.
kaikki ehjät, kunnolliset ja nätit. Itse aion tallettaa kaikki omien lasteni vastaavat heille tai jollekulle muulle sukulaiselle.
Omilla lapsillani on käytössä muutama vaatekappale, joita minä olen aikoinaan käyttänyt ja hyvin ovat säilyneet.
Mutta kun niitä vaatteita kaivaa nuoremmalle niin on niistä osa jo sen näköisiä että ei kehtaa enää käyttää vaikka siistejä ja ehjiä ovatkin...
aiotte tehdä kuuden vuoden päästä sisaruksen, vai mistä tuo 6 v:n ikäeroajatus?
Meillä ikä eroo 4 ja puol vuotta. Ei niitä tule käytettyjä kun uusia saa niin edullisesti. Myy kun vielä menevät kaupaksi.
Vauva on mahassa :)