Onko kenenkään alkoholistipuoliso raitistunut?
Kommentit (23)
On toki. Mene joskus Al-Anonin tai AA:n avokokoukseen. Kuulet monta tarinaa alkoholistin raitistumisesta.
Isäni on alkoholisti. Hän alkoi eläkkeellä ryyppäämään vielä enemmän kuin mitä työelämässä ehti. Ryyppääminen teki hänestä uhriutuvan narsistin. Moni ei tajua kuinka paljon alkoholisti tekee tuhoa perheessä. Yhtäkään alkoholistia ei saa hyysätä. Lopulta alkoholismi aiheutti sellaisen asian, joka vei hänet sairaalaan. Saa nähdä oppiko mitään. Jatkaako juomista kun pääsee sairaalasta? Jos jatkaa, niin pistän välit poikki. Kannattaa muistaa, että on täysin ihmisestä itsestään kiinni, että välittääkö hän vain itsestään vai myös muistakin. Kyse on aina valinnasta, eikä yhtään mistään muusta.
Mun isä yllättäen lähes raitistui eläkkeelle jäädessään. Se oli kyllä suuri ihme.
Minun puoliso on ollut kohta vuoden raittiina. Ihan oma-aloitteisesti. Saa nähdä kauanko jatkuu vai onko pysyvää. Täytyy tunnustaa että elämä on nykyisin parempaa kuin ennen.
Yleisen elämänkokemuksen perusteella rentut eivät ryhdistäydy joten niistä kannattaa pysyä kaukana.
Vaimoni alkoholistipuoliso on raitistunut.
Juu, exä raitistui ja on ollut raittiina jo yli 20 vuotta. Ja oli tosiaan pahasti alkoholisoitunut ennen sitä.
Ero ei liittynyt alkoholiin, monta raitista vuotta meillä oli yhdessä.
Ei puoliso mutta isä, viiskymppisenä jätti tissuttelun kokonaan pois ja nyt on kohta 70.
Vierailija kirjoitti:
Mun isä yllättäen lähes raitistui eläkkeelle jäädessään. Se oli kyllä suuri ihme.
Taisi olla tosi kamala työelämä, josta ei puhunut
hienoa, että nyt asiat ovat paremmin👍
On niitä joillakin. Nykyisessä työssäni olen tavannut useampia ja eräässä tilaisuudessa peräti kaksi samaan aikaan. Näin muutamassa vuodessa on moninkertaistunut tuntemieni raitistuneitten lukumäärä, parista lähes kymmeneen.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni alkoholistipuoliso on raitistunut.
Heh :) Onnittelut teille molemmille. Täällä taas mieheni alkoholistipuoliso on raitistunut. Tai 9 vuotta mennyt raittiina, usein jopa mielenrauhaa kokien. Elämä on erikoista. Että niin vaikea ja pitkään (15 vuotta) kestänyt pakkomielle kuin itselläkin oli voidaan lopulta ottaa ihmiseltä pois.
Mieheni, nyt 18 v raittiina. Hänestä tuli kelpo mies, kiva ja rakas .vuodet sitä ennen oli yhtä helvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Minun puoliso on ollut kohta vuoden raittiina. Ihan oma-aloitteisesti. Saa nähdä kauanko jatkuu vai onko pysyvää. Täytyy tunnustaa että elämä on nykyisin parempaa kuin ennen.
Itse lopetin juomisen lähes kokonaan kolme joulua sitten, kun tympäännyin totaalisesti siihen, mitä minusta oli tullut. Ei mennnyt työpaikka, ei mennyt avioliitto, ei mennyt edes suhteet lapsiin. Mutta olisi luultavasti alkanut pian olla kaikki näistä löysällä. Onneksi tajusin itse, ulkoa päin olisi varmaan ollut vaikeaa takoa järkeä päähän.
Entinen koulukaverini raitistui nelissäkymmenissä.
Oli viikonloppujuopotellut n. 13-vuotiaasta saakka.
Äkillisestä raitistumisesta voi seurata peräsuolen laskeuma.
Monta kertaa. Valitettavasti tuppaa repsahtamaan takaisin aina, kun elämässä tulee enemmän vastoinkäymisiä. Viimeksi kesällä napsahti putki päälle, kun töissä sai huonoa palautetta.
Satua. Suurin osa ei ole yksittäistapauksia.