Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kenenkään alkoholistipuoliso raitistunut?

Vierailija
03.11.2023 |

Vai onko tällaiset tarinat vain satua?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satua. Suurin osa ei ole yksittäistapauksia.

Vierailija
2/23 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki. Mene joskus Al-Anonin tai AA:n avokokoukseen. Kuulet monta tarinaa alkoholistin raitistumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on alkoholisti. Hän alkoi eläkkeellä ryyppäämään vielä enemmän kuin mitä työelämässä ehti. Ryyppääminen teki hänestä uhriutuvan narsistin. Moni ei tajua kuinka paljon alkoholisti tekee tuhoa perheessä. Yhtäkään alkoholistia ei saa hyysätä. Lopulta alkoholismi aiheutti sellaisen asian, joka vei hänet sairaalaan. Saa nähdä oppiko  mitään. Jatkaako juomista kun pääsee sairaalasta? Jos jatkaa, niin pistän välit poikki. Kannattaa muistaa, että on täysin ihmisestä itsestään kiinni, että välittääkö hän vain itsestään vai myös muistakin. Kyse on aina valinnasta, eikä yhtään mistään muusta.

Vierailija
4/23 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä yllättäen lähes raitistui eläkkeelle jäädessään. Se oli kyllä suuri ihme. 

Vierailija
5/23 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puoliso on ollut kohta vuoden raittiina. Ihan oma-aloitteisesti. Saa nähdä kauanko jatkuu vai onko pysyvää. Täytyy tunnustaa että elämä on nykyisin parempaa kuin ennen. 

Vierailija
6/23 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisen elämänkokemuksen perusteella rentut eivät ryhdistäydy joten niistä kannattaa pysyä kaukana. 

Vierailija
7/23 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, noin kymmenen vuotta sitten. 

Vierailija
8/23 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ja äitini isä. 

Vierailija
9/23 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni alkoholistipuoliso on raitistunut. 

Vierailija
10/23 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen.

Vierailija
11/23 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, exä raitistui ja on ollut raittiina jo yli 20 vuotta. Ja oli tosiaan pahasti alkoholisoitunut ennen sitä. 

Ero ei liittynyt alkoholiin, monta raitista vuotta meillä oli yhdessä. 

Vierailija
12/23 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puoliso mutta isä, viiskymppisenä jätti tissuttelun kokonaan pois ja nyt on kohta 70.

Vierailija
13/23 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä yllättäen lähes raitistui eläkkeelle jäädessään. Se oli kyllä suuri ihme. 

Taisi olla tosi kamala työelämä, josta ei puhunut

hienoa, että nyt asiat ovat paremmin👍

Vierailija
14/23 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä  joillakin. Nykyisessä työssäni olen tavannut useampia ja eräässä tilaisuudessa peräti kaksi samaan aikaan. Näin muutamassa vuodessa on moninkertaistunut tuntemieni raitistuneitten lukumäärä, parista lähes kymmeneen.

Vierailija
15/23 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni alkoholistipuoliso on raitistunut. 

Heh :) Onnittelut teille molemmille. Täällä taas mieheni alkoholistipuoliso on raitistunut. Tai 9 vuotta mennyt raittiina, usein jopa mielenrauhaa kokien. Elämä on erikoista. Että niin vaikea ja pitkään (15 vuotta) kestänyt pakkomielle kuin itselläkin oli voidaan lopulta ottaa ihmiseltä pois. 

Vierailija
16/23 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni, nyt 18 v raittiina. Hänestä tuli kelpo mies, kiva ja rakas .vuodet sitä ennen oli yhtä helvettiä. 

Vierailija
17/23 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puoliso on ollut kohta vuoden raittiina. Ihan oma-aloitteisesti. Saa nähdä kauanko jatkuu vai onko pysyvää. Täytyy tunnustaa että elämä on nykyisin parempaa kuin ennen.

Itse lopetin juomisen lähes kokonaan kolme joulua sitten, kun tympäännyin totaalisesti siihen, mitä minusta oli tullut. Ei mennnyt työpaikka, ei mennyt avioliitto, ei mennyt edes suhteet lapsiin. Mutta olisi luultavasti alkanut pian olla kaikki näistä löysällä. Onneksi tajusin itse, ulkoa päin olisi varmaan ollut vaikeaa takoa järkeä päähän.

Vierailija
18/23 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen koulukaverini raitistui nelissäkymmenissä.

Oli viikonloppujuopotellut n. 13-vuotiaasta saakka.

Vierailija
19/23 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkillisestä raitistumisesta voi seurata peräsuolen laskeuma.

Vierailija
20/23 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa. Valitettavasti tuppaa repsahtamaan takaisin aina, kun elämässä tulee enemmän vastoinkäymisiä. Viimeksi kesällä napsahti putki päälle, kun töissä sai huonoa palautetta.