Kerrotko yhteystietosi kassalla kun TOKMANNI tai MOTONET kysyvät niitä kaikkien kuullen, vanhukset
ja muut vajavaiset ovat vaarassa kun pitää luetella puhelinnumero kassalla TOKMANNILLA ja MOTONETISSÄ kysyvät nimen, osoitteen ja puhelinnumeron.
Eikä tällainen toiminta ole arveluttavaa ja tyhmää?
Joku näkee kassalla tilaisuutensa kun huomaa heikon vanhuksen, painaa numeron ja osoitteen mieleen ja käy vaikkapa ryöstämässä tai jotain vastaavaa.
Kommentit (50)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En ole käynyt Motonetissä sen jälkeen kun minua 40v aikuista ihmistä pyydettiin avamaan kassalla reppu! Ja ei, en ollut vienyt mitään enkä käyttäytynyt epäilyttävästi. Missään muussa kaupassa en muista, että koskaan olisi vastaavaa tilannetta ollut.
Mitä jos kyseisessä liikkeessä oli aiemmin käynyt joku sinua muistuttava nisti näpistelemässä? Sitten vasta, kun pyysivät sinua avaamaan repun, tajusivat tilanteen eivätkä enää kehdanneet korjata
Juurihan suomalaisia paheksuttiin siitä, että eivät halua mennä ulkomaiselle lääkärille, koska on ollut aiemmin huonoja kokemuksia ulkomaisista lääkäreistä.
Miten sitten, jos epäilee nistin näköistä varkaaksi vain siksi, että joku nistin näköinen on aiemmin varastanut? Eikö tämä ole ihan sama asia?
Vierailija wrote:
En ikinä kerro mun tietoja kassalla jos ei ole ns. klubitarjousta. En hyödy siitä mitenkään mutta kauppa saisi hyvää dataa. Kaikkien pitäisi tehdä noin.
Se olisi kyllä hirveää, jos kauppa saisi minkäänlaista dataa. On aina järkyttävää huomata, jos mistään löytyy nimenomaan minua kiinnostavia tuotteita, saati tarjouksia.
Vierailija wrote:
MOTONET kysyy kuuluvalla äänellä puhelinnumeroa ja osoitetta jos haluaa jäsenalennuksen.
MOTONET ja TOKMANNI molemmat junttien kauppoja.
Siellä on kalliimpaa kuin tavallisessa k-kaupassa, esimerkiksi Mehukatti kalliimpaa tällä hetkellä.
Kuka sieltä ruokia ostaa? Tokmannilla on muita edullisia tuotteita.
Kerron puhelinnumeroni Tokmannin kassalle kovaan ääneen, jos joku nainen kuulisi sen ja soittaisi sitten minulle.
T. M50
Kerran kassalla kysyttiin nimeä (paketin noudossa) ja kun en sanonut kaikkien kuullen, jonossa oleva "vanhempi" mies hermostui. Ja lopulta oma ääni kohosi ja syntyi välikohtaus. Ja koko kauppa kaikui ja kajahti. Asiakkaat punaisena jonossa varmaan. Ja sitten sanoin etten halua paheksuntaa ja jotkut sanoivat ei paheksuta.
Tai sitten kuulkaa ylireagoijat; onko tullut mieleenne että ko. kassahenkilö pyytää kaikkia avaamaan kassinsa? On tavallista, että kaupoissa pidetään mm. pistotarkastuspäiviä jolloin pyydetään kaikkia avaamaan kassinsa.
Vierailija wrote:
Kerran kassalla kysyttiin nimeä (paketin noudossa) ja kun en sanonut kaikkien kuullen, jonossa oleva "vanhempi" mies hermostui. Ja lopulta oma ääni kohosi ja syntyi välikohtaus. Ja koko kauppa kaikui ja kajahti. Asiakkaat punaisena jonossa varmaan. Ja sitten sanoin etten halua paheksuntaa ja jotkut sanoivat ei paheksuta.
Olisit näyttänyt henkkarit. Mistä se kassa muuten tietää minkä nimisen ihmisen pakettia täytyy etsiä?
Vierailija wrote:
Itse käyn kaupassa reppu selässä, koska liikun kävellen. Avaan repun aina kassalla, kuuluu hyviin tapoihin. Kassat aina kiittävät. Ei ole vaikeaa.
Tönkiikö ne repussa olevat tavaratkin. Olen nimittäin samalla kauppareissulla jo saattanut käydä ostiksilla jo useammassakin kaupassa.
Motonetissä on onneksi säilytyslokerot minne voi laittaa. LIDLissä ei ole ja siksi en siellä käykään.
Tokmannillako on jokin klubikortti? Mitä minä olen nähnyt, niin puhelinnumeronsa ovat kertoneet.
Olen harkinnut lopettaa Tokmannilla käymisen, kun suurin osa tarjouksista alkaa olla klubitarjouksia.
Mitäköhän tokmanni hyötyy noista puhelinnumeroista koska haluaa niitä. Ja jopa antaa niiden kertojille tuotteita halvemmalla.
Tosin mun tokmanni-ostamiset loppui kun jaottelee asiakkaansa tuolla tavalla.
Vierailija wrote:
Kerron puhelinnumeroni Tokmannin kassalle kovaan ääneen, jos joku nainen kuulisi sen ja soittaisi sitten minulle.
T. M50
Minkä takia aikuinen nainen leikkii miekkosta netissä? Väsynyttä puuhaa. Todella väsynyttä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En ole käynyt Motonetissä sen jälkeen kun minua 40v aikuista ihmistä pyydettiin avamaan kassalla reppu! Ja ei, en ollut vienyt mitään enkä käyttäytynyt epäilyttävästi. Missään muussa kaupassa en muista, että koskaan olisi vastaavaa tilannetta ollut.
Minun työpaikalta vei kesällä noin 60- vuotias nainen pringles sipsituubin, eli mikset sinäkin voisi ?
Jos joku saa työnnettyä sipsituubin tms selässä olevaan reppuunsa henkilökunnan huomaamatta, on se aikamoinen suoritus.
Vierailija wrote:
Mitäköhän tokmanni hyötyy noista puhelinnumeroista koska haluaa niitä. Ja jopa antaa niiden kertojille tuotteita halvemmalla.
Tosin mun tokmanni-ostamiset loppui kun jaottelee asiakkaansa tuolla tavalla.
Oriveden tokmannilla tuon lisäksi on suurin osa tuotteista euron tai pari kalliimpia kuin verkkokaupan sivulla tai suurempien kaupunkien tokmanneissa. En ymmärrä että miksi.
Vierailija wrote:
Aivan oikein! Asia on minullakin täysin selvä: jos minulla on kauppaan mennessä reppu, reppu on kauppaan mennessäni suljettu ja pysyy selässäni ja suljettuna siihen asti, kunnes olen maksanut ostokset. Eli kun se reppu on ollut siihen asti koko ajan suljettuna, en ole voinut laittaa sinne kaupan omaisuutta. Urputtavan kassahenkilön tai stevarinassen kanssa neuvottelen enintään sen ajan, mikä menee valvontakameravideon tarkastamiseen. Muussa tapauksessa odotetaan poliisia ja katsotaan jälkikäteen, paljonko perättömälle ilmiannolle ja laittomalle vapaudenriistolle tulee hintaa. Taloudellisen vallan keskittyminen ei oikeuta kauppoja kuvittelemaan olevansa oikeutettuja käyttämään kansalaisia kohtaan sellaista valtaa mitä laki ei niille anna.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
T. M50
Minkä takia aikuinen nainen leikkii miekkosta netissä? Väsynyttä puuhaa. Todella väsynyttä.
Voi, voi. Olet väärässä. Olen oikeasti mies, 50v. Sanon numeroni kovaan ääneen ja hitaasti Tokmannin kassalle, viimeksi tiistaina. Toivon että joku soittaisi, ei ole vielä soitettu.
T. M50
Vierailija wrote:
Tai sitten kuulkaa ylireagoijat; onko tullut mieleenne että ko. kassahenkilö pyytää kaikkia avaamaan kassinsa? On tavallista, että kaupoissa pidetään mm. pistotarkastuspäiviä jolloin pyydetään kaikkia avaamaan kassinsa.
Pyytää saa, mutta laki ei oikeuta pakottamaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mitä jos kyseisessä liikkeessä oli aiemmin käynyt joku sinua muistuttava nisti näpistelemässä? Sitten vasta, kun pyysivät sinua avaamaan repun, tajusivat tilanteen eivätkä enää kehdanneet korjata
Sittenhän se on rasisimia, jos ulkonäön perusteella leimataan tuollain.
Eihän ole. Vastahan kesälläkin oli juttua, miten ulkonäön perusteella arvioitiin festarikävijöiden vaarallisuutta tms.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Itse käyn kaupassa reppu selässä, koska liikun kävellen. Avaan repun aina kassalla, kuuluu hyviin tapoihin. Kassat aina kiittävät. Ei ole vaikeaa.
Tönkiikö ne repussa olevat tavaratkin. Olen nimittäin samalla kauppareissulla jo saattanut käydä ostiksilla jo useammassakin kaupassa.
Motonetissä on onneksi säilytyslokerot minne voi laittaa. LIDLissä ei ole ja siksi en siellä käykään.
Jos reppu on selässä ja sen taskut on suljettu, sinne ei mitenkään vaivihkaa voi mitään sujauttaa. Ja kaupoissahan on valvontakameroita joka puolella plus henkilökuntaakin joskus näkyy.
Luepa uudestaan.