Miksi jotkut ihmiset aina puhuu siitä miten vaikeaa heillä on ollut?
Ja heidän mielestään muut ovat myös aina päässeet helpommalla kuin he. Lähipiirissä on pari tällaista ja oikeasti mietin mistä tällainen johtuu. Nämä siis saattaa alkaa esimerkiksi vertailla omaa tilannettaan jonkun muun vaikeuksiin vähättelemällä sen toisen vaikeuksia ja nostamalla omat vaikeutensa tämän yläpuolelle. Arrrgh. Tosi ärsyttävää joskus, vaikka yleensä sen kqiken itseensä kääntämisen pyrkisikin vaan ignooraamaan.
Kommentit (32)
Siksi että tajuaa olla odottamatta yhtikäs mitään. Tajuaa että siihen ei ole oikeutta edes eli ei saa odottaa samoja asioita kun muilta. Jotkut on kuules kokenut sellasta pas. kaa mitä hyvin harva on. Siinä mielessä voin väittää esim. itse olevani helvetin ainutlaatuinen. Ihan sama mitä mieltä joku toinen on kun ei ole pienintä aavistustakaan kaikesta. Itse olisit todennäköisesti jo kuollut, jos olisi ollut samoissa jutuissa kohteena ja mukana.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mulla on ollut vaikeaa. En ala erittelemään, mutta olen käynyt läpi asioita joista 99 % olisi joutunut joko psykiatriseen osastohoitoon tai tehnyt itsarin. Mutta selvisin ja olen vahvempi kuin koskaan. Sen takia halveksin ihmisiä, joilla on first world problems tai isipappa tulee ja pelastaa, kun prinsessalla katkesi kynsi kun tarjoili miehensä kokkailemaa ruokaa lapsille, jotka mies 99 %:sti hoitaa kun prinsessan täytyy levätä. Tai joku pienim...kkuinen mies ei kestä kun naisella on eri mielipide kuin pienimu..kkuisella.
Voin luvata että mulla on ollut rankempi elämä kuin sulla ja silti mulla on first world problemseja. Asioita on ihan ok käsitellä ja niiden kanssa on ihan ok oppia elämään.
Jos olet menettänyt koko perheesi onbettomuudessa, niin sitten uskon. En muuten.
En ole, mutta olen menettänyt molemmat biologiset vanhempani, toinen teki itsemurhan ja toinen kuoli yliannostukseen.
Vierailija wrote:
Siksi että tajuaa olla odottamatta yhtikäs mitään. Tajuaa että siihen ei ole oikeutta edes eli ei saa odottaa samoja asioita kun muilta. Jotkut on kuules kokenut sellasta pas. kaa mitä hyvin harva on. Siinä mielessä voin väittää esim. itse olevani helvetin ainutlaatuinen. Ihan sama mitä mieltä joku toinen on kun ei ole pienintä aavistustakaan kaikesta. Itse olisit todennäköisesti jo kuollut, jos olisi ollut samoissa jutuissa kohteena ja mukana.
Eiköhän jokainen ihminen ole ainutlaatuinen ihan sellaisenaan. Kokemukset on toki aina yksilöllisiä ja niihin vaikuttaa moni asia. Siksikin kokemusten vertailu on täysin turhaa.
Vierailija wrote:
Ota itseäsi niskasta kiinni ja ymmärrä ettet ole mikään lumihiutale.
Saattaa johtua siitä, että vain noin toimimalla ihminen tuntee itsensä paremmaksi kuin joku toinen. Ei ole mitään muuta, millä tuntisi onnistuneensa. Yhtään missään.
Reipas ja tunnollinen lammas wrote:
Saattaa johtua siitä, että vain noin toimimalla ihminen tuntee itsensä paremmaksi kuin joku toinen. Ei ole mitään muuta, millä tuntisi onnistuneensa. Yhtään missään.
Tämä voi olla hyvin mahdollista.
Vierailija wrote:
Mulla on ollut vaikeaa. En ala erittelemään, mutta olen käynyt läpi asioita joista 99 % olisi joutunut joko psykiatriseen osastohoitoon tai tehnyt itsarin. Mutta selvisin ja olen vahvempi kuin koskaan. Sen takia halveksin ihmisiä, joilla on first world problems tai isipappa tulee ja pelastaa, kun prinsessalla katkesi kynsi kun tarjoili miehensä kokkailemaa ruokaa lapsille, jotka mies 99 %:sti hoitaa kun prinsessan täytyy levätä. Tai joku pienim...kkuinen mies ei kestä kun naisella on eri mielipide kuin pienimu..kkuisella.
Eivät nuo tapahtumat ole ainakaan henkistä kypsyyttäsi kohottaneet.
Et voi tietää mitä ongelmia toisilla on ollut.
Ei ihmisen vaikeuksista voi aina tietää. Isäni kuoli kun olin ekaluokalla. En kertonut siitä varmaan kenellekään, koska isäni asui muualla enkä ollut kovin paljon yhteydessä. Enkä kertonut myöskään isän päihdeongelmista enkä mt-ongelmista.
Vierailija wrote:
Ei ihmisen vaikeuksista voi aina tietää. Isäni kuoli kun olin ekaluokalla. En kertonut siitä varmaan kenellekään, koska isäni asui muualla enkä ollut kovin paljon yhteydessä. Enkä kertonut myöskään isän päihdeongelmista enkä mt-ongelmista.
On ihan eri asia menettää etäisä jonka kanssa ei ole edes tekemisissä.
Vierailija wrote:
Et nyt kovin vahvalta vaikuta. Ennemminkin vähän pirulliselta.
Eihän erilaiset ongelmat millään tavalla sulje toisiaan pois. Siskoni kuoli äkillisesti ollessani parikymppinen. Siitä seurasi mm. huoli isästä ja samoin huoli siskon oman perheen jaksamisesta. En ikinä unohda sitä kun siskon hautajaispäivän aamuna suostuttelin isää kuin pikkulasta pukeutumaan ja tulemaan mukaan kirkkoon.
Samalla muistan että minua ärsytti suunnattomasti omien hiusten laitto, kun se ei vaan onnistunut.