Menimme miehen kanssa viime vuonna naimisiin. Masennuksen takia kiloja on tullut vuodessa lisää toistakymmentä. Tänään mies pamautti että
katuu naimisiinmenoa kanssani koska minusta on tullut tällainen kuvottava muodoton pallo. En ole kyennyt vastaamaan hänelle vaan lähdin heti etuovesta ulos enkä ole palannut. Ei tässä varmaan ole mitään tapaa jatkaa, kun oma aviomies ajattelee että olen kuvottava?
Kommentit (141)
Masennus ei suoraan lihota. Syö vähemmän tästedes ja liiku. Liikunta auttaa masennukseen.
Vierailija wrote:
Ilmeisesti moni ei tajua masennuksesta mitään kun neuvotaan lenkille...Kuulkaa voin kertoa, että siinä vaiheessa kun joka ikinen päivä miettii itsaria niin ei ole kauheasti voimia mihinkään "itsestä huolehtimiseen" kun kaikki voimat menee siihen että jaksaa elää päivästä toiseen
t.keskivaikean masennuksen sairastanut
Ei se silti mikään huono neuvo ole. Kaikki ei ehkä pääse ulos, mutta ne jotka pääsevät kokevan saavansa siitä monesti suurtakin apua.
Vierailija wrote:
Masennus ei suoraan lihota. Syö vähemmän tästedes ja liiku. Liikunta auttaa masennukseen.
Joissain tapauksissa itse asiassa lihottaa. Kun ihminen tuntee itsensä hylätyksi, käynnistyy opioidijärjestelmä ja joillain se yliaktivoituu. Tämän puolestaan on tutkittu olevan sidoksissa lihomiseen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei sitten kovin hyvä avioliitto ollut, kun olet niin masentunut. Ei muuta kuin kohti uusia seikkailuja.
Parisuhde miehen kanssa on naisen ajan haaskaamista. Parisuhteesta hyötyy vain mies.
Sanoo katkera vanhapiika. Ikävää jos sulle on käynyt noin, mutta itse olen ollut onnellisesti naimisissa jo 21 vuotta.
Eli osui ja upposi. Et ole naimisissa, olet palstan vaki-incelmies.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Joissain tapauksissa itse asiassa lihottaa. Kun ihminen tuntee itsensä hylätyksi, käynnistyy opioidijärjestelmä ja joillain se yliaktivoituu. Tämän puolestaan on tutkittu olevan sidoksissa lihomiseen.
... Että mitenkä oli? Tätä tekosyynä en ole kuullutkaan. Eikö opioidit tee ihmisestä onnellisemman? Esim tramalia ja lyricaahan käytetään myös mm ahdistukseen, masennukseen ja ptsdh.
Olen itsekin masentunut ja mulla se oireilee päinvastoin, multa katoaa ruokahalu kokonaan. Mulla on myös lääkitys, mitä käytetään isommilla annostuksilla myös bulimiaan, eli se on painoneutraali ja pikemminkin vähentää ruokahalua.
Haluaisin aapeelta kuulla, miksi on masentunut?
Jos mies puhuu ja nälvii tuohon tyyliin muutenkin, niin tottakai siinä masentuu. Itsekin ollut huonossa suhteessa ja eron sijaan aloin masennuslääkitykselle ja rauhoittaville sietääkseni sitä, ei näin!!! Lääkityksen tarve ja masennus katosi, kun ero oli ohi ja oma elämä alkoi pikkuhiljaa.
Mutta tosiaan jotkin masennuslääkkeet ja antipsykootit voi nostaa painoa ihan senkin takia, kun ne vaikuttaa mm maksaan ja rasva-aineenvaihduntaan. Ei se ole aina itsekurista kiinni.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei sitten kovin hyvä avioliitto ollut, kun olet niin masentunut. Ei muuta kuin kohti uusia seikkailuja.
Parisuhde miehen kanssa on naisen ajan haaskaamista. Parisuhteesta hyötyy vain mies.
Sanoo katkera vanhapiika. Ikävää jos sulle on käynyt noin, mutta itse olen ollut onnellisesti naimisissa jo 21 vuotta.
Et voisi olla enempää väärässä. Olen ensinnäkin nainen ja kyllästynyt kuuntelemaan katkerien vanhojen piikojen ikuista lässytystä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Onko sulla kaikki hyvin? Kuulostat masentuneelta.
Masentaahan se, jos on tylsä ukko eikä superakastajaa, jota haluat niin palavasti, että et ehtisi syödäkään.
Harmaseen collegeen pukeutunut peliongelmainen teini ei ainakaan sytytä.
Avioliitto oli virhe kummankin kannalta. Älkää nyt ainakaan lapsia hankkiko.
Ylikilot ei kyllä helpota maksennusta eli jos painosi nousee tuota tahtia niin jatko voi olla hankalaa.
Surkea on kohtalo miehellä, no tyhmästä päästä kärsii koko äijä.
Vierailija wrote:
Ne monesti kivatkin miehet päätyy ssnoon pahasti jos nätisti sanominen ei mene perille.
Ei kenenkään tarvi tykätä siitä jos toinen tappaa itsensä vastuuttomuudella ja välinpitämättömyydellä, mars lenkille ja kätä ne suklaat kauppaan.
Mies ei ole koskaan kiinnostunut naisen hyvinvoinnista ja terveydestä, ainoastaan naisen ulkonäöstä. Huvittavaa sinänsä kun suurin osa miehistä näyttää syöttöporsaalta.
Neljäs kalja menossa 🍺🍺🍺🍺
Kippis 🤣
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Et voisi olla enempää väärässä. Olen ensinnäkin nainen ja kyllästynyt kuuntelemaan katkerien vanhojen piikojen ikuista lässytystä.
No jos sinulla on mies niin aika katkeralta kuulostat etkä yhtään onnelliselta kuulosta kyllä. Mutta toki tunnetusti parisuhde lisää enemmän miehen hyvinvointia.
Vierailija wrote:
Ilmeisesti moni ei tajua masennuksesta mitään kun neuvotaan lenkille...Kuulkaa voin kertoa, että siinä vaiheessa kun joka ikinen päivä miettii itsaria niin ei ole kauheasti voimia mihinkään "itsestä huolehtimiseen" kun kaikki voimat menee siihen että jaksaa elää päivästä toiseen
t.keskivaikean masennuksen sairastanut
No itse asiassa liikunta tukee mielenterveytt. Jopa lääkärit sitä mieltä, että masennukseen pitäisi määrätä liikuntaa. Liikunta vaikuttaa aivan kaikkeen.
Omena suuhun ja nelinkontin lattialle. Kyllä se siitä.
Vierailija wrote:
Ei se lenkkeily kiloja tiputa. Kalorit viiteensataan per vrk, niin alkaa paino lähteä. Testattu on.
On se hienoa, että masentuneena lihottavaa ruokaa syönyt ap saa täällä todella hyväntahtoisia ja terveelliseen painonpudotukseen kannustavia neuvoja. Ei oikeastaan pitäisi edes reagoida näiden painonatsien trollailuun...
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
... Että mitenkä oli? Tätä tekosyynä en ole kuullutkaan. Eikö opioidit tee ihmisestä onnellisemman? Esim tramalia ja lyricaahan käytetään myös mm ahdistukseen, masennukseen ja ptsdh.
Olen itsekin masentunut ja mulla se oireilee päinvastoin, multa katoaa ruokahalu kokonaan. Mulla on myös lääkitys, mitä käytetään isommilla annostuksilla myös bulimiaan, eli se on painoneutraali ja pikemminkin vähentää ruokahalua.
Haluaisin aapeelta kuulla, miksi on masen
Se, että sinä et ole kuullut jostain tutkimuksista tai asioista, ei tee niitä olemattomaksi. Google on keksitty. Mysimva-laihdutuslääkkeessä on juuri tästä esitetystä syystä opioidijärjestelmää salpaavaa lääkettä. Mikään ei ole hyväksi, on se sitten yli- tai alitoiminta, toimintojen pitää olla kohdillaan.
Suomi on kyllä ihmeellinen maa. Täällä naiset lihovat liikaa ja miehet juovat liikaa, mutta vain toisesta "perisynnistä" saa nalkuttaa..