Ruskettaako aurinko enää?
Oon kävellyt päivisin auringossa, mutta naama on kalpea kuin kalkkilaivan kapteenilla. Aurinko ei vissiin enää ruisketa?
Kommentit (6)
Ihan etelä Suomessa aurinko voi ruskettaa vielä syyskuun alussa 1-2 viikkoa. Silloin voi uv säteily olla jo 3. Samoin huhtikuun puolestavälistä.
Höpö höpö. Katso pilkkijöitä = kalastajia, jotka alkavat tammikuussa nököttää jäällä auringonpaisteessa, niin naama ja paljaat kädet ruskettuvat. Itse poltin naamani jään äärellä auringossa viime pääsiäisenä.
Vierailija wrote:
Ihan etelä Suomessa aurinko voi ruskettaa vielä syyskuun alussa 1-2 viikkoa. Silloin voi uv säteily olla jo 3. Samoin huhtikuun puolestavälistä.
Siis 1-2 viikkoa syyskuun puolella voi olla vielä uv 3.
Käyttäjä44279 wrote:
Höpö höpö. Katso pilkkijöitä = kalastajia, jotka alkavat tammikuussa nököttää jäällä auringonpaisteessa, niin naama ja paljaat kädet ruskettuvat. Itse poltin naamani jään äärellä auringossa viime pääsiäisenä.
Pääsiäinen ei ole tammikuussa! Se on yleensä huhtikuussa tai maaliskuun lopussa.
Eli siis aurinko ruskettaa vain kun uv-indeksi on kolme tai yli. https://www.ilmatieteenlaitos.fi/uvi-ennuste
Aurinko ruskettaa vain toukokuusta elokuun loppuun.