Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruskettaako aurinko enää?

Vierailija
02.11.2023 |

Oon kävellyt päivisin auringossa, mutta naama on kalpea kuin kalkkilaivan kapteenilla. Aurinko ei vissiin enää ruisketa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko ruskettaa vain toukokuusta elokuun loppuun.

Vierailija
2/6 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan etelä Suomessa aurinko voi ruskettaa vielä syyskuun alussa 1-2 viikkoa. Silloin voi uv säteily olla jo 3. Samoin huhtikuun puolestavälistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
SPF50
3/6 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Katso pilkkijöitä = kalastajia, jotka alkavat tammikuussa nököttää jäällä auringonpaisteessa, niin naama ja paljaat kädet ruskettuvat. Itse poltin naamani jään äärellä auringossa viime pääsiäisenä.

Vierailija
4/6 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihan etelä Suomessa aurinko voi ruskettaa vielä syyskuun alussa 1-2 viikkoa. Silloin voi uv säteily olla jo 3. Samoin huhtikuun puolestavälistä.

Siis 1-2 viikkoa syyskuun puolella voi olla vielä uv 3.

Vierailija
5/6 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä44279 wrote:

Höpö höpö. Katso pilkkijöitä = kalastajia, jotka alkavat tammikuussa nököttää jäällä auringonpaisteessa, niin naama ja paljaat kädet ruskettuvat. Itse poltin naamani jään äärellä auringossa viime pääsiäisenä.

Pääsiäinen ei ole tammikuussa! Se on yleensä huhtikuussa tai maaliskuun lopussa.

Vierailija
6/6 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis aurinko ruskettaa vain kun uv-indeksi on kolme tai yli. https://www.ilmatieteenlaitos.fi/uvi-ennuste