Asuntojen hinnat lähtevät taas nousuun/Asuntojen hinnat jatkavat laskuaa/Asunnot ei mene kaupaksi/Asuntokauppaa kiihtyy jälleen - UUTISIA
Jo on ristiriitaisia uutiset eri päivinä. Maanantaina kauppa käy entiseen malliin ja ollaan suunnitteen jo uudessa nousukaudessa. Tiistaina - kaupankäynti takkuaa ja hinnat laskee! Keskiviikkona hinnat rajussa nousussa!
On mielenkiiintoisia otsikoita ja juttuja lehdissä. Ei enää tiedä missä mennään! Riippuu keneltä kysyy. Itse olen havainnut, että jos joku kiinteistövälittäjä sanoo, että kauppa käy kuumana tai on palaamassa normaaliin, ollaan todellisuudessa menossa aivan toiseen suuntaan. Mutta näissä nyt ei pysy kärryillä, kun uutiset on eri päivinä hyvin erisuuntaiset.
Kommentit (4)
Olen huomannut saman. Media pelaa omaa peliään asian ympärillä. Todellisuushan on se, ettei kaupat käy ja huippuvuodet ovat nyt takanapäin ainakin toistaiseksi.
Toimittajat pyrkivät omilla kirjoituksillaan joko painamaan asunnon ostoaikeita alas tai ylös, ihan mikä on sen hetkinen mielihalu. Aivan pelletouhua!
Tilanteet muuttuvat. Nyt on näköpiirissä, että korot alkavat laskea, siksi uskalletaan taas asuntoja ostaa. Tosin hinnat tulevat nousemaan.
Kansalaisia sumutetaan uutisoinnilla. Ei tässä passaa muuta kuin pitää pää kylmänä, katsella rauhassa ja tehdä itse omat johtopäätöksensä asioiden todellisesta tolasta.
Nyt asunto kannattaa myydä, koska hinnathan ovat aivan huipussaan. Asunto kannattaa nyt myös ostaa, koska sen hinta vain kohoaa ja kohoaa. Asuntoa kannattaa nyt myös vaihtaa, koska kysyntä ja tarjonta ovat täysin tasapainossa.
- Laillistettu asuntojen välistävetäjä