Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheisriippuvainen puoliso

Vierailija
02.11.2023 |

Kokemuksia siitä, miltä tuntuu kun toinen on läheisriippuvainen sinua kohtaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. 

Vierailija
2/9 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi epäilisin onko asia edes totta. Läheisyyden tarve on ihmisen perustarpeita. Onko kyse siitä että toinen osapuoli välttelee läheisyyttä, ei ole todellisuudessa sitoutunut suhteeseen? Minutkin tälläinen henkilö on leimannut läheisriippuvaiseksi, niinpä laitoin tyypin vaihtoon. Nykyisen kumppanin kanssa on huomattavasti helpompaa. 

Läheisriippuvaisuutta on todellisuudessa lähinnä se ettei ymmärrä pelkojensa takia heittää huonoa kumppania pihalle ja etsiä parempaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu koko ajan toisen odotukset ja paine olla antamassa toisen heiveröiselle itsetunnolle pönkitystä.

Vierailija
4/9 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva.

Vierailija
5/9 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavaahan se välillä on, mutta toisaalta siitä on etuakin. Minun tarpeeni menevät aina edelle. Jos en saa tahtoani läpi, uhkaan erolla.

Tervettä suhdetta tämä ei ole nähnytkään. Sen kyllä tiedän. Elän vaan siten, että tavoittelen omaa etuani. Puolisoni on vapaa lähtemään ja joskus toivonkin, että lähtisipä. 

Vierailija
6/9 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tuntuu koko ajan toisen odotukset ja paine olla antamassa toisen heiveröiselle itsetunnolle pönkitystä.

Tämä. Omaa elämää ja menoja pitää rajoittaa kun se riippuvainen pahoittaa mielensä. On mustasukkainen ja haastaa riitaa ja uhkailee itsemurhalla kun tajuat lähteä.

Oletan siis että ap puhuu nyt ihmisestä joka on riippuvainen kumppaninsa seurasta, etkä päihdeongelmaisen kumppanista.

Vierailija
7/9 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko henkilö edes tajuta, että oma puoliso on läheosriippuvainen? Koska silloin itsessä on jotain, joka on vetänyt läheisriippuvan puoleensa. He tarvitsevat toisiaan. Esim.  Läheisriippuvainen kantaa vastuun toisen tunteista, jottei itse niitä tarvi kantaa, hyysää ja hoivaa. Eihän se puolisoa häiritse, koska hän tarvitsee sitä jotta pääsee itse vastuusta.

Vierailija
8/9 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tämä. Omaa elämää ja menoja pitää rajoittaa kun se riippuvainen pahoittaa mielensä. On mustasukkainen ja haastaa riitaa ja uhkailee itsemurhalla kun tajuat lähteä.

Oletan siis että ap puhuu nyt ihmisestä joka on riippuvainen kumppaninsa seurasta, etkä päihdeongelmaisen kumppanista.

Normaalissa suhteessa ei uhata itsemurhalla. Jos jäät suhteeseen tuollaisen jälkeen niin olet itse nimenomaan se läheisriippuvaisuuteen taipuvainen, jonka pitäisi miettiä miten antaa itseään kohdella. Suhteen dynamiikka on epäterve ja molemmat osapuolet ylläpitävät sitä. Myös mahdollistaja on osa ongelmaa. Pelasta siis itsesi

Vierailija
9/9 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minun kumppanini yrittää joskus nostaa meteliä jostain, mutta minä laitan sille stopin ja teen selväksi, että joko hän hyväksyy minun menoni/tekemiseni tai hän saa elää yksin.

T. Taisin olla vastaaja 5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän