Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: SAK valmistelee yleislakkoa

Vierailija
01.11.2023 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f273cbde-ec21-4b18-a6be-680a65bd0…

Jutun mukaan alustava suunnitelma olisi helmikuulle. Välttämättä tuo ei varsinaisesti yleislakko ole, kun kokoomuslaiset liitot eivät välttämättä lähde mukaan. Mutta laajat lakot kuitenkin. Saa kyykytys-hallitus mitä haluaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALAS VASEMMISTO!

Vierailija
2/27 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole varaa olla lakossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin juuri liiton jäsenyyden. Olen niin kyllästynyt rahoittamaan liiton möhömahajohtajien porsastelua jäsenistön rahoilla.

Kun duunari lakkoilee ja jää ilman palkkaa, niin näillä liittojen pomoilla liksa juoksee. Liittojen pomojen palkat on pääministeritasoa. Jäsenistö saa jonkun kusisen lakkoavustukeen.

Niin että kuka riistää?

Vierailija
4/27 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siitähän saa rahaa. Lakkoavustukset ovat ihan hyviä. Joillain liitoilla saa enemmän lakkoavustusta, kuin saisi palkkaa.

Vierailija
5/27 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lopetin juuri liiton jäsenyyden. Olen niin kyllästynyt rahoittamaan liiton möhömahajohtajien porsastelua jäsenistön rahoilla.

Kun duunari lakkoilee ja jää ilman palkkaa, niin näillä liittojen pomoilla liksa juoksee. Liittojen pomojen palkat on pääministeritasoa. Jäsenistö saa jonkun kusisen lakkoavustukeen.

Niin että kuka riistää?

Duunari ei ilman rahaa jää. Liitto maksaa hyvin lakkoon osallistuville.

Vierailija
6/27 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuulla lomaillaan koko kansa. 

Vierailija
7/27 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Siitähän saa rahaa. Lakkoavustukset ovat ihan hyviä. Joillain liitoilla saa enemmän lakkoavustusta, kuin saisi palkkaa.

Ja paljonko maksat vuodessa liittoon?

Vierailija
8/27 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutin liitto on YTK 

Vierailija
9/27 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.–20. maaliskuuta 1956 oli viimeksi yleislakko. Kesti enemmän kuin vaivaisen vuorokauden ja syytä olisi kestää nyt myös pidempään, vuorokausi on lammastelua, eikä siitä aiheudu mitään haittaa.

Vierailija
10/27 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Riippuu liitosta, köyhä maksaa ja saa vähemmän. Haluatko kuitenkin nämä uudet toimenpiteet, eli palkaton ensimäinen sairauspäivä ja potkut jos ei naama miellytä? Sen jälkeen se raha alkaa vasta kiinnostaakin. 

Vierailija
11/27 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin kuulua ammattiliittoon jos ammattiliitot tekisivät niin vaikka 50 tai 100 vuoden ajan että mitä pienempi palkka niin sitä suurempi palkankorotus. Myös liiton maksut on liian suuria eli niitäkin pitäisi keventää reilusti.

Voisin myös äänestää entisiä työväenpuolueita eli sdp tai vas jos kyseiset puolueet ajaisivat verokevennyksiä työväenluokalle ja polttoaineeseen tuntuvat verokevennykset.

T:duunari,persu ja ytk.

Vierailija
12/27 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän alalla ei pahemmin lakkoilla, joten ihan sama meikäläiselle. Harmitttaa lähinnä että kun yritetään tehdä korjaavia toimenpiteitä talouteen niin jotkut ampuu nekin yritykset alas, mutta kaipa ammattiliitot ovat tyytyväisiä sitten kun lisää yrityksiä menee konkkaan ja tulee irtisanomisia. Tuntuu vähän takaperoiselta tavalta edistää jäsenten ja Suomen asiaa, mutta mistäs minä tietäsin kun en todellakaan saa ay-pomojen liksaa.

Vierailija
13/27 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Riippuu liitosta, köyhä maksaa ja saa vähemmän. Haluatko kuitenkin nämä uudet toimenpiteet, eli palkaton ensimäinen sairauspäivä ja potkut jos ei naama miellytä? Sen jälkeen se raha alkaa vasta kiinnostaakin. 

Mitä parempi palkka niin sitä paremman palkankorotuksen saat, liitot ajaa palkkaepätasa-arvoa tänne.

Yksi palkaton sairaslomapäivä ei kenenkään taloutta kaada. Suurenee ainakin kynnys saikutella heillä jotka saikuttaa terveinä. Terve ihminen ei ole kipeä edes kerran vuodessa vaan ehkä kerran 10 vuodessa.

Jos joku saa potkut siksi ettei naama miellytä niin silloin se on täysin turha työntekijä firmalle, ei firma kenkää anna työntekijälle joka on hyödyllinen firmalle. Ei ne firmojen omistajat saa rahaa ilman työntekijöitä.

-eri

Vierailija
14/27 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demarit,vassarit ja ammattiliitot ajaa vain korkeakoulutettujen(hyväpalkkaisten) ja työttömien asioita.

Pienituloiset ihmiset vaan kärsii kyseisistä putinisti aatteista.

Vierailija
15/27 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Niin että kuka riistää?

Sieltä tuli työnantajan kommentti. Lakkoavustus oli viime vuonna muuten oikein hyvä. 

Vierailija
16/27 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Niin että kuka riistää?

Sieltä tuli työnantajan kommentti. Lakkoavustus oli viime vuonna muuten oikein hyvä. 

Miksi käyt töissä jos vihaat työnantajia noin paljon? Ei kukaan sua pakota käymään töissä... Vai oletko kenties elämämtapatyötön eli demari tai vassari?

Vierailija
17/27 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punakaarti taas rakentelee barrikadeja. Ei taida muistua mieleen miten kävi kaartilaisille reilut 100 vuotta sitten.

Vierailija
18/27 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Hesarissa Ay liikkeet  jo myönsivätkin että ainoastaan pyritään ja yritetään  romahduttamaan persujen kannatusta. Eli kyse ei lopulta ole duunarien tai jäsenien  asian ajamisesta ollenkaan vaan siitä että valtaan on päässyt väärä puolue..

Vierailija
19/27 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Niin Hesarissa Ay liikkeet  jo myönsivätkin että ainoastaan pyritään ja yritetään  romahduttamaan persujen kannatusta. Eli kyse ei lopulta ole duunarien tai jäsenien  asian ajamisesta ollenkaan vaan siitä että valtaan on päässyt väärä puolue..

Ei ole AY-liikkeen asia sekaantua politiikkaan. Siellä yritetään nyt tehdä itsestään tärkeämpää kuin ovat.

Vierailija
20/27 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Suutin liitto on YTK 

Sitten suuttimet jatkaa toimintaansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme