Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina limaa nenänielussa

Vierailija
01.11.2023 |

Onko muilla jatkuvasti tunne, että nenän takaa nielusta valuu limaa kurkkuun? Usein on sellainen olo, että pitää selvittää kurkkua tai nieleskellä. Mitä tälle voisi tehdä? Olen nyt keski-käinen. En muista, onko näin ollut aina, ainakin tosi pitkään. 

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, olen käynyt lääkärissäkin, apua ei ole tullut.

Vierailija
2/39 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt samasta vaivasta noin 6 vuotta. Luulen, että poskionteloista valuu paksua limaa jota saa olla rykimässä ja kakomassa. 

Lääkärit eivät ole ottaneet oikein mitään kantaa, vaikka koen vaivan todella häiritseväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kärsitkö myös peräsuolen laskeumasta?

En. Ap

Vierailija
4/39 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän päivittäin merivesisumutetta nenään. Sitä saa apteekista.

Vierailija
5/39 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla jotain mahansuojalääkettä (omepratsoli, pantopratsoli yms.)

Vierailija
6/39 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ayurvedinen konsultaatio ja saat tietää, mitkä ruoka-aineet eivät sovi sinulle

Vierailija
7/39 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen kärsinyt samasta vaivasta noin 6 vuotta. Luulen, että poskionteloista valuu paksua limaa jota saa olla rykimässä ja kakomassa. 

Lääkärit eivät ole ottaneet oikein mitään kantaa, vaikka koen vaivan todella häiritseväksi.

Minuakin häiritsee etenkin sosiaalisissa tilanteissa, kun joudun jatkuvasti puhumisen lomassa selvittämään kurkkua. Ap

Vierailija
8/39 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiaan on Avamys tai joku muu, ehkä nenäöljy välillä. Muussa nuhassa Otrivin alkuun. Yksityinen korva-, nenä- ja kurkkulääkäri osaisi ehkä sanoa jotain. Ultralla näkee poskiontelot. Allergioita? Kemikaaliärsytystä, ilmansaasteet, pölyt, savut, tuoksut? Onko patteri liian viileä tai kuuma, kuivattava.

Vierailija
9/39 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mihin tämä perustuu? Valuma tuntuu menevän ylhäältä alaspäin, ei alhaalta ylöspäin kuten refluksissa. Ap

Vierailija
10/39 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Allergiaan on Avamys tai joku muu, ehkä nenäöljy välillä. Muussa nuhassa Otrivin alkuun. Yksityinen korva-, nenä- ja kurkkulääkäri osaisi ehkä sanoa jotain. Ultralla näkee poskiontelot. Allergioita? Kemikaaliärsytystä, ilmansaasteet, pölyt, savut, tuoksut? Onko patteri liian viileä tai kuuma, kuivattava.

Ei tiedossa olevia allergioita tai muuta, ei havaittua yhteyttä vuodenaikaan tai asuinpaikkaan tai eläimiin, ruoka-aineisiin tms. Olen lukenut, että maito voi aiheuttaa limaisuutta. Käytän maitotuotteita päivittäin. Koen maidottoman ruokavalion liian vaivalloisena kuitenkin. Lähipiirissä on maidotonta noudattava henkilö ja aina paljon säätämistä ruokien kanssa, kun vähän joka paikkaan lisätään maitoa. Ap

Vierailija
11/39 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jotkut ruoka-aineet aiheuttaa kuten maito.

Vierailija
12/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mihin tämä perustuu? Valuma tuntuu menevän ylhäältä alaspäin, ei alhaalta ylöspäin kuten refluksissa. Ap

Kun mahahappoa vuotaa ruokatorveen, muodostuu sitkeää limaa, jota nousee kurkkuun. Mahansuojalääkettä kannattaa kokeilla 2-4 viikkoa päivittäin, vaikka varsinaista perinteistä närästyksen tunnetta ei olisikaan.

Vierailija
13/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo vaiva johtui maitoallergiasta, kun jätin maidon ja kaikki maitotuotteet pois limaa ei enää valunut kurkkuun. 

Vierailija
14/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuota on nyt ollut kolmisen vuotta, aina flunssan jälkeen ehkä kk päästä alkaa ja jatkuu noin kk, sitten menee ohi. Olin syyskuussa kovassa flunssassa ja se meni ohi, liman valuminen alkoi joskus lokakuun puolivälissä. Siis sellaista oikein sitkeää, mistä pystyy ottamaan sormilla kiinni ja vetämään sen pois, tuntuu oikein kun lähtee jostakin nenän perukoilta tai mistälie. 

Vierailija
15/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ongelmaa ollut etenkin viime vuoden jälkeen kun olin jatkuvassa flunssassa päiväkodissa olevan lapsen välityksellä. Kohta pääsen allergiatesteihin. Lääkärit ovat kumman mitäänsanomattomia ongelmanselvityksessä, pitää itse ajaa asiaansa kuin höyryveturi

Vierailija
16/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma, eikä lääkärikäynnistä ollut mullekaan mitään apua. Tai no, sen verran oli, että sain käyttööni Avamys-suihkeen, jota suihkautan iltaisin, mutta en tiedä auttaako se yhtään, voi olla, että apu on enemmänkin psyykkinen. Mulla on käytössä lääke, jonka sivuvaikutuksina ei tällaista mainita, mutta olen lukenut muiden käyttäjien kokemuksia ja joku mainitsi samanlaista sitkeää limaisuutta, eli mulla tämä saattaa liittyä tuon lääkkeen käyttöön ja ongelma on alkanutkin ehkä samoihin aikoihin kuin aloitin tuon lääkkeen.

Todella ärsyttävä vaiva ja hävettää olla koko ajan "rykimässä".

Vierailija
17/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kun mahahappoa vuotaa ruokatorveen, muodostuu sitkeää limaa, jota nousee kurkkuun. Mahansuojalääkettä kannattaa kokeilla 2-4 viikkoa päivittäin, vaikka varsinaista perinteistä närästyksen tunnetta ei olisikaan.

Kyse oli siitä, että nenänielusta nenän takaa valuu limaa alaspäin. 

Vierailija
18/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö maitotuotteita? Aiheuttavat limaisuutta. 

Vierailija
19/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyse oli siitä, että nenänielusta nenän takaa valuu limaa alaspäin. 

Tätä voi olla vaikea hahmottaa niiden, joilla limaisuutta ei ole. Sitä voi havainnollistaa niin, että antaa nenään mennä vähän vettä. Sen jälkeen tuntee kyllä, että se vesi meni nenänielusta alaspäin nieluun (ei noussut mahasta ruokatorvea pitkin ylös nieluun). 

Vierailija
20/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös jatkunut tätä limaisuutta ainakin 2-3 vuotta. Välillä enemmän ja välillä taas menee parikin viikkoa rykimättä. Varsinkin aamuisin tulee jopa kiinteä limainen klöntti nielusta. Maitotuotteita käytän.. en ole kokeillut jättää niitä pois. -N28

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä