Työssä käyvät eivät ymmärrä sitä , että kahden lapsen yksinhuoltajaäidin 2300 euron tukipotista iso osa menee vuokraan ja ruokaan
Vain satasia jää omaan käyttöön. Helppohan se on työssäkäyvän huudella kuinka tuet on muka suuret
Kommentit (326)
Ensinnäkin, sosiaalituet pitäisi leikata 50%. Ei ole muiden ongelma elättää tuilla toisten asumista, tai lapsia.
Joko käyt koulua ja sen jälkeen niin paljon mitä tahansa duunia, että elät omilla tuloilla. Tuollaisien takia Suomi vain syöksyy kovempaa kohti kalliota, kun lasketaan " saan tukia x euroa, niin ei kannata mennä töihin" tuet paljon pienemmäksi ja perustuslaki uusiksi, että siellä ei ole mitään sosiaalista paapomista pakottavaa kohtaa. Alkaa useempi duunit kiinnostamaan, jos vaihtoehtona on lasten huostaanotto ja vanhemman kadulle lento.
Vierailija wrote:
Mä saan työssäkäyvänä inssi yamkina satasen enemmän, niin miksi minun pitäisi sääliä sinua, kun sinulta ei vaadita koulutusta taikka mitään työvelvoitetta rahoihin? Lähinnä tämä pistää veetuttaa...
Ehkä tuo yamk tekee sen, ettet saa enempää palkkaa. Työnantajasi on hiomannut, ettet oikeasti ole halunnut inssiksi, vaan Dipiksi, mutta pää ei riittänyt kuin "feikki ylempään korkeakoulutukseen".
Todellinen ruikutusketju, huoh.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En tiedä onko provo, mutta siis tuilla eläen minulla juurikin jää muutama satanen ihan omaan käyttöön,kaikkien pakollisten menojen jälkeen. Jos olisin töissä olisi aika plusmiimisnolla. Eli en mene töihin ennen kuin maksetaan parempia palkkoja.
Tervemenoa sitten eläkkeelle aikanaan!
Arvaas, paljon sulle kertyy eläkettä vuosista, jolloin et käy töissä?
Ei yhtään.
Nyt saisi hieman yli 900 euroa kuukaudessa vaikkei koskaan olisi päivääkään työssä käynyt.
Kaikella on aikansa ja paikkansa !! ! Nautihan vielä euroistasi kun niiitä vielä on 🍀
Vierailija wrote:
Eläkkeellä saa myös tuet.
"Tuet?"
Ei saa kuin yhden tuen. Asumistuen.
Ja pienoisen kansaneläkkeen. Sillä kituuttavat sitten nämä työtä ikänsä vieroksuneet ja vältelleet kansalaiset. Heitä on nytkin paljon ja joutuvat jättämään lääkkeensä ostamatta ja itsensä hoitamatta.
Ja ne yh:n lapset vielä itsekin loisivina vielä kinuavat rahaa vanhalta äidiltään.
Vierailija kirjoitti:
Kun mä olin yksinhuoltaja niin nettopalkka oli 1400.
...markkaa
Vierailija kirjoitti:
Sehän määräytyy siitä minkä ikäiset lapset ovat ja asuvatko koko ajan lähivanhemman luona vai viikkoviikko. Vanhemmista lapsista saa enemmän kuin nuoremmista.
Mikä on lähivanhempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olisit pitänyt housut jalassasi jos et kerta kykene itse huolehtimaan jälkikasvustasi.
On tabu edelleen puhua siitä kuinka moni tänä päivänä on vahinko eikä avioliitossa suunniteltu lapsi.
Monet avioliitossa tai pitkässä avoliitossa syntyneet lapset ovat tulleet vähän vahingossa. Yleensä
se pyritään salaamaan lapselta kasvuiässä.
Ei se ole vahinko jos seksi on avioliitossa.
Vierailija kirjoitti:
"muistaakseni jos tuki on liian pieni sitä ei makseta. Oliko se raja 50 vai 100 en muista siitä on aikaa..."
Nykyään, kun internet on keksitty, niin asiat voi tarkistaa ihan muutamassa sekunnissa. Ei siis tarvitse tulla muistelemaan näihin keskusteluihin (ihan päin hlvettiä vielä).
Jos asumistuen määrä on alle 15 e/kk, sitä ei makseta.
Nykyään kun internetti on keksitty niin voi myös tarkistaa muutamassa sekunnissa mistä puhutaan eikä puhuttu pelkästään asumistuesta vaan toimeentulotuesta ja tää oli liian ylivoimasta sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jollekin pitää kustantaa näin kallis elämä ja korkea elintaso, varsinkin kun ei käy töissä.
Eihän moni töissä käyväkään saa kuin jotain 1300-2000e ja osa-aikaiset vielä vähemmän ja joutuvat elämään sillä.
Miksi siis työtöntä ei pakoteta pärjäämään edes samalla rahalla, kuin työssä käyvän, pitää saada jopa enemmän?
Ettei hän sorru rikoksiin?
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä veikkaat mihin sen duunarin 2000e palkasta suurin osa menee??Juu vuokraan ja ruokaan että ei jää laskujen jälkeen edes sitä 100-200e itseensä hassattavaksi..mene töihin tai lopeta ainakin lisääntyminen..
Mikset hommaa parempaa työtä jos rahat ei riitä?
Vierailija kirjoitti:
Kotona makoilevat yyhhoo elätit eivät tajua sitä, että työssä käyvän sinkkumiehen saamasta 1900 euron palkasta suurin osa menee vuokraan,työmatkakuluihin ja veroihin,eikä jää kuin satasia joilla maksaa ruuat ja vaatteet ym kuluja.
Ainoa ero on siinä , että yhhoo muidut kadehtii työssäkäyvän pieniä rahoja ja valittaa siitä vielä julkisesti.
Hvettiin kaikki tuet,niin jää palkasta enemmän käteen kun ei tarvitse toisten muijia ja mukuloita elättää.
Aviomies olisi ratkaisu näihin ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
MENE. TÖIHIN.
Lapset tarvitsee äidin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muutkin kunnolliset yksinhuoltajat käy töissä. Mene sinäkin, ap. Pysyy ainakin oma pää kunnossa. Ja lapset saa hyvän mallin kotoa. Ja onhan sulla ap aikaa, jos lapset on hoidossa ja koulussa.
minkä mallin lapset saa kotoa? Äidin joka ei ole läsnä? Vai isän joka ei myöskään ole läsnä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
En tiedä onko provo, mutta siis tuilla eläen minulla juurikin jää muutama satanen ihan omaan käyttöön,kaikkien pakollisten menojen jälkeen. Jos olisin töissä olisi aika plusmiimisnolla. Eli en mene töihin ennen kuin maksetaan parempia palkkoja.
Tervemenoa sitten eläkkeelle aikanaan!
Arvaas, paljon sulle kertyy eläkettä vuosista, jolloin et käy töissä?
Ei yhtään.
Ei se mitään ei sitä kerry muillakaan kun leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Saan nettona 1900e. Tämä vaatii 160h töitä kuukaudessa. Siitä maksan lainanlyhennyksen, puolet laskuista ja elämisestä. 2 lapsen äiti avoliitossa.
Minä saan nettona noin 1600. Olis ihana saada vaikka 1900 nettona. Ja sulla joku jakamassa kulut.
Saan 1500 tukia. Näistä menee 850 vuokraan.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä joku valittaa, että rahat ei riitä. Minua raivostuttaa, kun en pysty auttamaan. Sitä tuntee itsensä ihan kädettömäksi. En tiedä muuta keinoa kuin syödä klimppisoppaa ja makaroonivelliä.
No miten olisi kansalaisaloitteet, lakot, mielenosoitukset...?
Vierailija kirjoitti:
Vuokrat pääkaupunkiseudulla niin älyttömät että ei tarhatädin liksa riitä. Niin kauan kuin on lapset kotona ei tässä kannata töihin palata.
Onneksi palkat on pk seudulla isommat.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että työssäkäyvillä jää jotenkin maagisesti enemmän?
Pelle nenä jää.
Koska palkat on niin pienet