Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse
Tässä tilastoa kaikille nuorten ja työikäisten rahoilla eläville boomereille, jotka väittävät täällä maksaneensa eläkkeensä itse. Teidän mielestänne nuorilta pitäisi vaan leikata, no milläs teidät sitten elätetään kun nuoria ei tueta opintoihin ja työelämään
Kommentit (785)
Nythän on suomeen saatu uutta ja nuorta väkeä muualta maailmasta. Olisivat innokkaita aloittamaan eläkkeitten maksamisenkin, kun pääsisivät töihin. 40 000 vuodessa saatu ihmisiä innostumaan.
Ikävä kyllä joutuvat olemaan työttöminä hekin ja teidän elätettävinänne. Työeläkkeet maksaa vakuutusyhtiö eikä valtio, pitkäön työuransa tehneet ovat eläkkeensä ansainneet kyllä.
Hekin tosin sairastuvat ja jäävät ikävästi eläkkeellekin aikanaan.
Te, jotka olette kateita eläkeläisille ja vahingoniloisina odotatte indeksikorotusten poistoa ja eläkkeitten pienennystä, niin muistakaa, että eivät ne tule nykyeläkeläisiä koskemaan, vaan juurikin teidän eläkkeitänne.
Keskittykää oikeisiin asioihun. Systeemi on ollut hyvä, sitä on syytä tarkistaa, mutta ei ajeta koko taloutta alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilusta ei kerry eläkettä
https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset
Mä olin sairaalassa työkokeilussa työmarkkinatuella 6 kuukautta auttamassa osastonsihteeriä. Sain tunnukset Lifecareen.
Hain osaston postit, tilasin takseja ja laboratoriokokeita, tein kokousmuistioita, tilastointia, tulostin kaavakkeita, tein osaston käyntikortteja.
Exitus paperit tehtiin yhdessä.
Tulostin potilaiden papereita, kun heitä siirrettiin muualle, tulostin osaston huonekartan, keitin hoitajille kahvia jne.
Sain siniset hoitajan vaatteet. Osa hoitajista luuli minua opiskelijaksi.
Joka osastolla oli työttömiä työkokeilussa. Lisäksi työttömiä on sairaalan arkistossa kuntouttavassa työtoiminnassa ja infossa ja hallinnossa palkkatuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin sairaalassa työkokeilussa työmarkkinatuella 6 kuukautta auttamassa osastonsihteeriä. Sain tunnukset Lifecareen.
Hain osaston postit, tilasin takseja ja laboratoriokokeita, tein kokousmuistioita, tilastointia, tulostin kaavakkeita, tein osaston käyntikortteja.
Tulostin potilaiden papereita, kun heitä siirrettiin muualle, tulostin osaston huonekartan, keitin hoitajille kahvia jne.
Tämä ilmeisesti oli sun elämäsi ja urasi huippukohta, kun jaksat toistaa sitä joka ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Nythän on suomeen saatu uutta ja nuorta väkeä muualta maailmasta. Olisivat innokkaita aloittamaan eläkkeitten maksamisenkin, kun pääsisivät töihin. 40 000 vuodessa saatu ihmisiä innostumaan.
Ikävä kyllä joutuvat olemaan työttöminä hekin ja teidän elätettävinänne. Työeläkkeet maksaa vakuutusyhtiö eikä valtio, pitkäön työuransa tehneet ovat eläkkeensä ansainneet kyllä.
Hekin tosin sairastuvat ja jäävät ikävästi eläkkeellekin aikanaan.
Te, jotka olette kateita eläkeläisille ja vahingoniloisina odotatte indeksikorotusten poistoa ja eläkkeitten pienennystä, niin muistakaa, että eivät ne tule nykyeläkeläisiä koskemaan, vaan juurikin teidän eläkkeitänne.
Keskittykää oikeisiin asioihun. Systeemi on ollut hyvä, sitä on syytä tarkistaa, mutta ei ajeta koko taloutta alas.
"Eläkemaksut palkasta menevät nykyisille eläkeläisille"
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005122519.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Huippukohta.
Juu, työtön näkee osastolla olevien terveystietoja. En tiedä onko se huippukohta
Sano naapurin työttömälle heippa
Naapuri meinasi kyllä tiputtaa silmänsä, kun näki mut sairaalan kansliassa. Minut, työttömän naapurin. No kun tulee karenssi, jos ei suostu työkokeiluun, ei ole vaihtoehtoja.
Työttömiä on työkokeilussa myös sosiaalitoimistossa. Työkkärin virkailija kysyi multa, että kestätkö jos naapuri tulee asiakkaaksi.
No, miksi en.
Toki työttömillä on vaitiolovelvollisuus ja kaikki vuorollaan kierretään noissa.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri meinasi kyllä tiputtaa silmänsä, kun näki mut sairaalan kansliassa. Minut, työttömän naapurin. No kun tulee karenssi, jos ei suostu työkokeiluun, ei ole vaihtoehtoja.
Sairaalasta saa siniset vaatteet hoitajan vaatteet. Mä käytin omaa villatakkia, kun vilutakkeja oli vähän ja toimistotöissä saa käyttää omaa.
En kyllä oikein tykännyt siitä sinisestä hoitajan puvusta.
En mä enää mene sairaalaan työkokeiluun.
Katselin työkokeilupaikka listaa. Toimistotöitä. Siinä oli hautausmaan toimisto, seurakunnan toimisto, vesilaitos, sähkölaitos, kansalaisopistot, nuorisotalot, sosiaalitoimisto, kaupungintalo, sosiaalitoimisto, kirjasto, kauppa, museo, taidemuseo jne.
Toimistotöitä on joka puolella. Osa on noissa kuntouttavassa työtoiminnassa, siinä saa olla 9 kuukautta putkeen, sitten 3 kuukautta putkeen sitten pitää vaihtaa työpaikka ja taas 9 kuukautta putkeen, 3 kuukautta tauko ja taas 9 kuukautta putkeen. Osa on noissa myös palkkatuella toimistotöissä.
Vierailija kirjoitti:
En mä enää mene sairaalaan työkokeiluun.
Katselin työkokeilupaikka listaa. Toimistotöitä. Siinä oli hautausmaan toimisto, seurakunnan toimisto, vesilaitos, sähkölaitos, kansalaisopistot, nuorisotalot, sosiaalitoimisto, kaupungintalo, sosiaalitoimisto, kirjasto, kauppa, museo, taidemuseo jne.
Toimistotöitä on joka puolella. Osa on noissa kuntouttavassa työtoiminnassa, siinä saa olla 9 kuukautta putkeen, sitten 3 kuukautta putkeen sitten pitää vaihtaa työpaikka ja taas 9 kuukautta putkeen, 3 kuukautta tauko ja taas 9 kuukautta putkeen. Osa on noissa myös palkkatuella toimistotöissä.
Hups siis kuntouttavassa saa olla 9 kuukautta putkeen, sitten 3 kuukautta tauko ja taas 9 kuukautta putkeen, sitten pitää vaihtaa työpaikka
Eli saa olla samassa työpaikassa 2 eri 9 kuukauden jaksoa, sitten voi mennä toimistotöihin muualle.
Työkokeilussa ollaan vaan 6 kuukautta samassa työpaikassa, sitten vaihdetaan.
Veroja maksaneet. Kaikilla ei työtuloja ole huomioitu alle 23 vuotiaitten eläkelaskelmissa, veroja kuitenkin maksaneet
Lama tulee ja porukkaa irtisanotaan. Mutta työkokeilua riittää.
Menkää sairaalaan tilaamaan laboratoriokokeita.
Vierailija kirjoitti:
Veroja maksaneet. Kaikilla ei työtuloja ole huomioitu alle 23 vuotiaitten eläkelaskelmissa, veroja kuitenkin maksaneet
Juu, 1970 - luvulla syntyneilläkään ei saa eläkettä alle 23-vuotiaana tehdystä työstä ja heiltä vietiin leskeneläke
Vierailija kirjoitti:
Lama tulee ja porukkaa irtisanotaan. Mutta työkokeilua riittää.
Menkää sairaalaan tilaamaan laboratoriokokeita.
Työkokeiluun voidaan laittaa myös leikatulla ansiosidonnaisella jo työttömyyden alussa. Haluatteko hallituksen uudistuksista ensi vuonna linkin.
Raksamiehet voidaan laittaa työkokeiluun ja asfalttimiehet, tammikuu on kohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, 1970 - luvulla syntyneilläkään ei saa eläkettä alle 23-vuotiaana tehdystä työstä ja heiltä vietiin leskeneläke
Joo 70-luvun alussa syntyneet ovat todellakin väliinputoajia. Eivätkä nuo edes ole nuoria vaan yli viisikymppisiä.
Vierailija kirjoitti:
"Potkulaki"
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6bfb803-86b7-4722-9986-45b4cf34b…
"Irtisanomissuojan romuttaminen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niin rapautettiin sun suunnitelmasi jäädä leskeksi ja nauttia suurta leskeneläkettä loppuikäsi.
Se on hyvä, että voidaan irtisanoa eikä ole enää takaisin otto velvoitte. Pääsee työttömät tilalle.