Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse
Tässä tilastoa kaikille nuorten ja työikäisten rahoilla eläville boomereille, jotka väittävät täällä maksaneensa eläkkeensä itse. Teidän mielestänne nuorilta pitäisi vaan leikata, no milläs teidät sitten elätetään kun nuoria ei tueta opintoihin ja työelämään
Kommentit (785)
Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia
https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/keskielake-1-845-euroa-kuukaudessa…
Ansiosidonnaista maksetaan 1,8 miljardia
Yli 30 vuotta työtä takana. Eläke tulee laskurin mukaan olemaan pari sataa enemmän, kuin takuueläke, jota saa vaikkapa maahan tullut nainen huiveineen, tekemättä mitään tietenkin.
1000 euron eläkkeestä ei mene veroa
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/elakkeensaa…
Työmarkkinatuen määrä
https://www.kela.fi/tyomarkkinatuen-maara-ja-maksaminen
Työmarkkinatuesta menee 20% veroa
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Eikä yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista. Työmarkkinatuki on 595 netto
Lapsia ei enää tehdä, ei ole rahaa. En malta odottaa, että kohta irtisanotaan opettajia ja aikuiskoulutustuki on poistettu.
Kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.
Onnea
2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto.
Onnea opiskeluun lasten kanssa. Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista.
Kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.
Ja omistusasuntoon ei saa enää asumistukea vuoden päästä.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Toivotaan ettei opettajilla ole asuntovelkaa niin saavat sitten vuokralla toimeentulotukea.
Syntyvyys vähentyy nyt lisää, kun hallitus leikkaa.
Eläkeläisten nuoremmille sukupolville keräämät ja säästämät varat on aikoja imetty eu :n toimesta Kreikkaan ja muualle eurooppaan.
Ainoa ratkaisu tulevien sukupolvien hyvinvoinnille on irtautua eu:sta ja aloittaa oman maan kansalaisten uudelleen huolehtiminen eikä muiden maiden.
Kyllä suomalaiset tekevät työtä jos tietävät minkä hyväksi se tehdään. Yhteishenki on ollut tästä syystä vuosikymmenen jo kadotettu. Ja rahanahneita verenimijöitä pitää verottaa joka sukupolvessa enemmän kuin heitä jotka tekevät elämän jatkuvuuden mahdolliseksi esimerkiksi äitejä . Muutenhan kaikki on ollut täysin turhaa.
Olen 62 vuotias ja vielä työelämässä. Laskin, että melko tarkasti minä ja työnantajani olemme maksaneet työeläkeyhtiölle noin 1.050.000 euroa ja tulevien kolmen työvuoden aikana maksamme noin 135.000 euroa vielä lisää, ennen eläkkeelle jäämistäni.
Aika kauan saan nauttia eläkettä, ennenkuin pelkästään maksetut maksuni saan takaisin. Puhumattakaan pääomalle 45 vuoden ajalta kertyneelle tuotolle.
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilu
https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset
Jos työkkäri ehdottaa työkokeilua etkä mene niin sulle tulee karenssi.
Vierailija kirjoitti:
Ahneita ja itsekkäitä nuo 40-50-syntyneet iso osa ovat. Heitä on autettu taloudellisesti ja muutenkin aikoinaan, mutta eivät itse auta lapsiaan tai lapsenlapsiaan.
Olen 60-luvulla syntynyt ja vielä työelämässä. Vasta 23 vuotta täytettyäni, työntekoni alkoi kerryttää eläkettäni. Olin kokopäivätöissä 17vuotiaasta-23 vuotiaaksi. Tästä ei kertynyt mitään eläkettä minulle. Vuonna 87 ja sitä myöhemmin syntyneillä kaikki täysi-ikäisenä tehty työ on kerryttänyt eläkettä. Onko tämä teistä nuorista reilua? Subjektiivista päivähoito-oikeutta ei ollut ja lastenhoitomaksut olivat prosentuaalisesti paljon kalliimpia, kuin nykyään. Työpaikoilla ei oltu yhtä tasa-arvoisia nuoria kohtaan kuin nykyisin. Monimoni asia on nykynuorilla paljon paremmin kuin minun nuoruudessani. Silti valitetaan ihan kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Ovat ne kuitenkin maksaneet tämän vinkusukupolven elintason nousun töissä käymällä.
Ovat ottaneet järjettömän määrän velkaa ja jättäneet maksamisen tuleville sukupolville.
Itselleen ovat säätäneet ylimitoitetut eläkkeet (vapaakirjatut vanhojen lakien mukaan karttuneet eläkkeet, superkarttumat, alhaisemmat eläkeiät, ei elinaikakertoimia...) joita nykyisin työssä käyvät eivät tule koskaan saamaan vaikka maksavat näiden lokkien eläkkeet.
Kulukorvausta ei saa AMK tutkintoon eikä yliopistoon eikä ammattikouluun.
Ammattikoulututkintoon voi saada, jos se on työkkärin sivuilla se koulutus.
Kulukorvaus.
Ei 1970 - luvulla syntyneilläkään eläkettä ole kertynyt alle 23-vuotiaana tehdystä työstä.
Vierailija kirjoitti:
Kulukorvausta ei saa AMK tutkintoon eikä yliopistoon eikä ammattikouluun.
Ammattikoulututkintoon voi saada, jos se on työkkärin sivuilla se koulutus.
Kulukorvaus.
Jos sulla on perhe niin opiskelet 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On päivän selvää, että kansaneläkkeitä ja takuueläkkeitä voi laskea. On vääryys että ikänsä loisineet saavat saman eläkkeen kuin pienellä palkalla ikänsä töitä tehneet.
Koko ikänsä raskasta pienipalkkaista työtä tehnyt saa juurikin takuueläkkeen koska muuten eläke jäisi niin pieneksi jonnekin 600-700euron tietämille, heiltäkö pitäisi takuueläke lopettaa?
Myöskin he jotka eivät ole päivääkään töitä tehneet saavat saman rahan.
Mutta AMK tutkinnon suorittaneet työttämät tekevät töitä työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä esim hyllyttävät tavaroita kaupoissa, laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa, auttavat osastonsihteeriä sairaaloissa jne.
Tulee karenssi jos ei s
Vielä se ura urkenee teillekin ja ajatusten suunta järjen terävyydestä puhumattakaan terottuu ennen kiin olette 65 vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilu
https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset
Työkokeilun järjestäjä
- yritys
- yksityinen elinkeinonharjoittaja
- yhteisö (esim kunta tai yhdistys)
- säätiö tai valtion virasto laitos
- työpaja
Suomen eläkejärjestelmä muuttui 60-luvulla koskemaan kaikkia. Sitä ennen, mitä ilmeisemmin koski vain työntekijä - työnantajaa. Hyvin voisi palata tuohon vuoden 39 alkaneeseen tapaan, eli eläkkeet sidottu henkilökohtaisesti ansaittuun tuloon.
https://www.etk.fi/suomen-elakejarjestelma/elakeuudistukset/aiemmat-uud…
Sairausperäiset, lääkärin antamat sairaseläkkeet erikseen. Muuten jos haluaa tienata isomman potin viimeisille vuosille, voisi joka elämäntapatukilusmu saada vain minimisumman kk valtiolta.
Suututtaa itseä, kun joudun raatamaan selkälihasverellä, että saan itselleni tuloja ja maksamaan oman, sekä siskon että äidin tulevat eläkkeet. Joudun myös joitakin heidän kustannuksia maksamaan ja himoavat aivan selvästi minun rahoja XD Sisko on hyvää matkaa kuntoutumassa ja hänen suuri toiveensa on päästä työelämään. Äiti on keksinyt tekosyitä töiden välttelylle koko elämänsä ajan, ettei mikään kelpaa ja siivoamaan voi mennä. Opiskellut on, mutta veikkaan että itsetunto niin huono, ettei ole kehdannut apua pyytää töiden hakuun. Surullista.
Vuorokausi sairaalassa maksaa 49,90 siihen asti kun 690 maksukatto tulee täyteen niin sen jälkeen vuorokausi sairaalassa maksaa 22,80
https://www.hus.fi/potilaalle/opas-potilaalle/asiakasmaksut#hoitopäiväm…