Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse
Tässä tilastoa kaikille nuorten ja työikäisten rahoilla eläville boomereille, jotka väittävät täällä maksaneensa eläkkeensä itse. Teidän mielestänne nuorilta pitäisi vaan leikata, no milläs teidät sitten elätetään kun nuoria ei tueta opintoihin ja työelämään
Kommentit (785)
Työeläkkeitä maksetaan 30 miljardia eli 200 miljardin rahasto riittää 7 vuotta.
Eläkemaksut palkasta menevät nykyisille eläkeläisille, muuten rahasto olisi jo loppunut.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Vierailija wrote:
Mikseivät mene töihin loisimasta meidän rahoilla?
Nytkö nuoret eivät sun mielestäsi tarvitsekaan töitä?
Eläkeläiset joutuvat kyllä palveluista maksamaan itse.
Palvelusetelin, jolla saa alennusta kodin siivouksesta eli kaksion suuruiseen asuntoon saa jos eläke maksimissaan 1422.
Suuria eläkkeitä pitäisi ehdottomasti leikata. Ei yksi väestönosa voi vältellä vastuutaan tässä taloustilanteessa.
Vierailija wrote:
Pois, pois turhat eläkkeet ja sen sellaiset vetelehtiviltä eläkeläisiltä!
Mikä on turha eläke?
Vierailija wrote:
Eläkeläiset joutuvat kyllä palveluista maksamaan itse.
Palvelusetelin, jolla saa alennusta kodin siivouksesta eli kaksion suuruiseen asuntoon saa jos eläke maksimissaan 1422.
Jos eläke on 1423 niin joutuu ostamaan kodin siivouksen siivousyritykseltä kokonaan itse eli ei saa alennusta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mikseivät mene töihin loisimasta meidän rahoilla?
Näin se vaan on! Kyllä niitä töitä tekevälle löytyy, puhelinmyyntiä, senssilinjoja ja OnlyFänssiä.
80 v. muistisairaalle vuodepotilaalle?
Vierailija wrote:
Suuria eläkkeitä pitäisi ehdottomasti leikata. Ei yksi väestönosa voi vältellä vastuutaan tässä taloustilanteessa.
No niitä suuria eläkkeitä on vain hyvin harvoilla, ehkä 1% eläkeläisistä.
Suomessa moottoritien rakentamiskustannukset ovat keskimäärin 3–5 miljoonaa euroa/kilometri ja tuskin kovin moni on maksanut tuota summaa aivan itse, mutta kuitenkin sitä vaan ajella huristellaan toisten rahoilla maksetuilla moottoriteillä, on se niin väärin.
Vierailija wrote:
Ahneita ja itsekkäitä nuo 40-50-syntyneet iso osa ovat. Heitä on autettu taloudellisesti ja muutenkin aikoinaan, mutta eivät itse auta lapsiaan tai lapsenlapsiaan.
Miten heitä on autettu, kerro.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ahneita ja itsekkäitä nuo 40-50-syntyneet iso osa ovat. Heitä on autettu taloudellisesti ja muutenkin aikoinaan, mutta eivät itse auta lapsiaan tai lapsenlapsiaan.
Miten heitä on autettu, kerro.
Minäkin haluan tietää. Mun vanhempia ei ole autettu. Ja heillä on pieni työeläke.
Taas joku uskoo mitä "uutiset" sanoo.
Se rokote on tutkittu
Vierailija wrote:
Ja paskanmarjat..
AP, sinä et ole maksanut penniäkään minun yksityisestä eläkkeestäni! Olen laittanut yksityiseen eläkevakuutukseen vuosittain n. 15.000-16.000€. Alkaa olla sen verran kasassa, että elän hulppeasti niillä rahoilla lopuelämäni.
Vierailija wrote:
Työeläkkeitä maksetaan 30 miljardia eli 200 miljardin rahasto riittää 7 vuotta.
Eläkemaksut palkasta menevät nykyisille eläkeläisille, muuten rahasto olisi jo loppunut.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Eikös se rahasto kasva joka vuosi. Ei se 200 miljardia ole kiveen hakattu.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Taasko jankutat tätä samaa, lopeta jo.
Siellä joku demaripaska ei tykkää kun tosiasioita laitetaan nokan eteen? Onhan tuo väkinäistä kun ei voi millään puolustella enää loisiimistaan vastaansanomattomien faktojen edessä :D
Demaritko ainoastaan ovat eläkeläisiä? Entä muut, mitä he ovat työelämän jälkeen?-eri
Demareiden äänestäjiä, vaikka eivät aiemmin olisi olleet.
Kaikki Suomen eläkeläisetkö?
Vierailija wrote:
Niin. Samoin maksat sinä.
Vain osan tulevasta eläkkeestäsi. Mun lastenlapseni maksavat loput.
Mikä tässä oli uutta ja ihmeellistä?
Etkö kykene edes lukemaan artikkelia?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mietin tässä, että vanhempani aloittivat työnsä vuonna -68. Molemmat jäivät työkyvyttömyyseläkkeelle palveltuaan yli 30 vuotta työpaikassaan. Minä en ole kerennyt heidän eläkettään kartuttaa. Ovat aivan varmasti oman eläkkeensä tienanneet!
Kovin lyhyt oli vanhempiesi työura. Eikö työ maistunut yhtä hyvin kuin meidän piikkiin eläminen?
Jännä miten kiinnitin huomiota ihan samaan pieneen mutta paljastavaan yksityiskohtaan. Kyllä töitä tekevälle löytyy jos on viitseliäisyyttä, mutta ehkä kaljan juonti rööki kädessä on niin raskasta että joutuu työkyvyttömyyseläkkeelle.
Sun mielestä siis kaikki työkyvyttömyyseläkeläiset juovat kaljaa ja polttavat ja siksi ovat eläkkeellä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Taasko jankutat tätä samaa, lopeta jo.
Siellä joku demaripaska ei tykkää kun tosiasioita laitetaan nokan eteen? Onhan tuo väkinäistä kun ei voi millään puolustella enää loisiimistaan vastaansanomattomien faktojen edessä :D
Eläkeläiset on maksaneet sinulle koulutuksen, meillä koulut piti itse maksaa, ei ollut ruokailua koulussa eikämuitakaan etuja. Meidän piti olla töissä 23-vuotiaaksi, vasta sitten aloimme tienata eläkkeeseen, te saatte joka saatanan ripsauksesta eläkettä heti. Meillä ei ollut äitiyslomia, ei maksettu kotiin omien lasten hoidosta, kuten teille jotka makaatte veronmaksajien piikkiin kolme vuotta kotina. Ei ollut päiväkoteja, perhepäivähoitokin tuli vasta 1970-luvulla.
Teitä saatanan loisia pitää nytkin elättää, on lapsilisät jne.
Missä sinun vanhempasi ovat? Elätätkö sinä heitäkin?