Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ok, että opettaja kännää iltaisin? Arkena päivittäin?

Vierailija
01.11.2023 |

Jos saapuu aamulla ajoissa, nollissa töihin?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kännäämisellä viitataan ilmeisesti humalahakuiseen juomiseen? Ei ole oikein, jos nautittu alkoholi vaikuttaa uneen ja sitä kautta vireeseen seuraavana päivänä, tai jos tulee töihin krapulassa. Vaikka puhaltaisikin nollat, voi edellisenä iltana juotu alkoholi vaikuttaa jaksamiseen ja mielialaan seuraavana päivänä. 

Eli vaikka huonosti nukkuvien lasten vanhempi ei saisi toimia opettajana. Ja voin vakuuttaa, että ne lukuisat työuupuneet uurtajat, ovat todella väsyneitä hekin.

Vierailija
22/46 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siis eikö opettajat saa opettaa alle puolen promillen humalassa, mutta autolla saa ajaa?

Itse asiassa opettaja saa olla vaikka kuinka kännissä, kunhan se ei haittaa työn tekoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaa baarissa isoäitinsä oppilaita

Vierailija
24/46 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aineenope, isossa kaupungissa. Opetan murrosikäisiä. Viimeksi tänään sain kuulla olevani kusipää. Aikaisemmin olisin illalla vetänyt pään täyteen silkasta v… sta, mutta en enää. Lopetin alkoholin, koska tosiaan pitkä kesäloma kului päivittäisessä tissuttelussa. Ja pitkälle syyslukukauden alkuun. Syksy oli lämmin, istuskelin terassilla töiden jälkeen. Viikolla AINA join. Aamuisin kädet tärisivät, ääni käheänä ja karhena töihin vaativaan hommaan. 

Sitten päätin lopettaa, kerrasta poikki. Haluan raitistua. 

Jokainen saa juoda miten paljon vaan, mutta mun mielestäni jotain on pielessä jos joka ilta pitää humaltua - kuten minä tein. 

En ole veljeni vartija ja mikäpä minä olen tuomitsemaan. Mutta elämä ja työ on sata kertaa parempi kun olen raitis. Vaikka työ todella on raskasta välillä, niin en relaa siitä dokaamalla. 

Vierailija
25/46 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oliko näin et opettajien ammattikunta on katkaisuhoidossa melko korkeella?

Mieledtäni huolestuttavaa.

Ei todellakaan ole  opettajien ammattikunta katkaisuhoidossa korkealla. Olen ollut opettajana yli 20 vuotta. Kyllähän niitä tarinoita aina kuulee. Työkavereita on ollut satoja ja vain kahdella on ollut sellaisia ongelmia alkoholin kanssa, että se on haitannut työntekoa. Vapaa-ajan juominen on jokaisen oma asia.

Vierailija
26/46 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kolmen kuukauden kesäloman jälkeen vielä tässä vaiheessa syksyä on hankaluuksia saada putkea poikki. Syyslomakin oli jo juuri. Ja siinä alkaa jo miettiä, että ihan kohtahan sitä on kolmen viikon joululoma tulossa, joten kannattaako tuo hyvää putkea sitä ennen poikki pistää,..

Kolmen kuukauden kesäloma. Nyt on 2023, ei 1970.

Vierailija
27/46 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista ammattikunnista, mutta kokemukseni mukaan osa opettajista ryyppää aika lailla. Toisaalta osa opettajista elää hyvin säntillistä ja tunnollista elämää, jopa ”kunnollista” elämää itsestään huolehtien. Työ syö persoonaa, opettajat tekevät työtään omalla persoonallaan hyvin pitkälti. 

Vierailija
28/46 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No jostain ongelmastahan se kertoo, jos pitää kännätä arkenakin. Oli sitten opettaja, lääkäri, hitsaaja tai kanslisti. 

Niin, mutta voiko ihminen toimia opettajan ammatissa jos hänellä on ongelmia?

Ööö, kaikilla on ongelmia. Kuinka vanha oikein olet? Kuulostat esiteiniltä. Opettajat ovat samanlaisia ihmisiä kuin muutkin.

Vierailija
29/46 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

On. Ei ehkä hänen terveytensä kannalta, mutta ei ammatilla siinä ole mitään väliä, jos aamuisin on selvä, ei krapulaa, eikä haise viinalta. 

Oon itsekin opettaja ja saatan juoda keskellä viikkoa gin tonicin tai pari, jos on ollut rankka työpäivä. 

Kannattaisiko hankkia apua jos pelkkä työssäkäyminen on niin rankkaa että pitää vetää pää täyteen viinaa?? Ei ole normaalia tuommoinen.

Olen eri, mutta ei tässä kysytty onko arkena juominen järkevää, vaan onko se ok. Ymmärtääkseni siinä kontekstissa, voiko ihminen toimia opettajana jos juo vapaa-aikana paljon alkoholia mutta tulee selvänä töihin.

No hyvä hyssykät sentään, tietenkin voi toimia opettajana. 

Vierailija
30/46 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun tässä sohvalla, luen vauvapalstaa ja juon valkkaria. Puolitoista pulloa, niinkuin joka ilta. Huomenna jaksaa taas.

Erityisope

Vierailija
31/46 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla kiva vanhan viinan käry open ympärillä.

Vierailija
32/46 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse oon kokenut että vaikka joisin 3-4 olutta illalla muka hermostuslääkkeeksi niin se kostautuu jo, aamulla on silmänaluiset turvonneet huonot unet ja auktoriteetti lasten kanssa on nolla ja he aistivat sen ja alkavat villitsemään eikä ole skarppina eikä jaksa välittää ja lopulta koko luokka on mullinmallin ja saa tehdä mitä vaan koska ei jaksa henkisesti enää välittää

Ope Oskanen

Vierailija
33/46 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mahtaa olla kiva vanhan viinan käry open ympärillä.

Ihan yhtä kiva kuin kenen muunkaan ympärillä.

Vierailija
34/46 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon on eri ammateissa ihmisiä, jotka ottavat alkoa joka ilta ja hoitavat työnsä säntillisesti, jopa hyvin. Alkolla hoidetaan kipeitä tunteita, masennusta, ahdistusta, uupumusta ja monia muita vaivoja, jotka nykyään voisi hoitaa myös mielenterveyslääkityksen ja terapian avulla. Alko on sellainen lyhytnäköinen ratkaisu, joka tuhoaa pitkällä tähtäimellä sitä käyttävän ihmisen ja vie mahdollisesti läheisiltäkin paljon. Jos taas haluaa ja pystyy tarkastelemaan hyvinvointiaan pidemmällä tähtäimellä, niin hankkii muuta apua. Voimia jatkoon.

Vierailija
35/46 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunan päälle eilen kaksi olutta. Ruoan kanssa 3 lasia viiniä. Nyt päässä juilii. Huonoa saksalaista valkoviiniä

Vierailija
36/46 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kännäämisellä viitataan ilmeisesti humalahakuiseen juomiseen? Ei ole oikein, jos nautittu alkoholi vaikuttaa uneen ja sitä kautta vireeseen seuraavana päivänä, tai jos tulee töihin krapulassa. Vaikka puhaltaisikin nollat, voi edellisenä iltana juotu alkoholi vaikuttaa jaksamiseen ja mielialaan seuraavana päivänä. Se, että ei jokaisena työpäivänä tee parasta mahdollista työpanosta, on ymmärrettävää, mutta jos jatkuvasti suoriutuu minimitasolla, on asia ongelma. En nosta opettajia tässä ammattien joukossa mitenkään erityisasemaan, mutta virkamiehillä on tiettyjä vastuita, joita ei työntekijäasemassa olevilla ole, ja vastaavasti esimerkiksi irtisanomissuoja on korkeampi. 

Jos ne työtehtävät tulee hyväksytysti hoidettua, niin työnantajalla ei ole mitään naputtamista siihen miten opettaja nukkuu tai kuinka vireä on.

Vierailija
37/46 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Oliko näin et opettajien ammattikunta on katkaisuhoidossa melko korkeella?

Mieledtäni huolestuttavaa.

Ei todellakaan ole  opettajien ammattikunta katkaisuhoidossa korkealla. Olen ollut opettajana yli 20 vuotta. Kyllähän niitä tarinoita aina kuulee. Työkavereita on ollut satoja ja vain kahdella on ollut sellaisia ongelmia alkoholin kanssa, että se on haitannut työntekoa. Vapaa-ajan juominen on jokaisen oma asia.

Joskus asian voi kuulla luotettavalta taholta.

Vierailija
38/46 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja työskentelee lasten parissa, eikä semmoiseen ammattiin sovi alkoholin käyttö. Antaa huonon esimerkin oppilaille. 

Vierailija
39/46 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilaathan siitä kärsivät.

Ja sen ärtymyksen, keskittymättömyyden ja heikon työn laadun näkevät kaikki siellä luokkahuoneessa, eivät välttämättä rehtori ja muut aikuiset. Jatkuvana kännääminen on aina poissa lapsilta ja opiskelijoilta, mikä näköjään unohtuu tässäkin keskustelussa, puhutaan vain työn ehdoista, aikuisten "huomaamattomuudesta",( "en tiennyt..."), kun pitäisi puhua opetustyön laadusta ja opettajan ja lasten (tai nuorten tai aikuisopiskelijoiden) vuorovaikutuksen laadusta.

Ne pahimmat ärhentelijä- raivopää-opettajat olivat ilmeisesti juuri näitä. Heidän ilkeyttään oikein pelättiin, kun aina oli jotain "sanottavaa". Alalle sopimattomia on tietysti joka ammatissa. Ja niitä, jotka eivät pääse muualle tai muihin töihin, tai ainakin edes hoitoon, harmin paikka.

Vierailija
40/46 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 päivää olin jo selvä mutta tuli mieleen jos pari erikoisolutta tänään sushin kanssa ja toivon etten illalla hae lisää, onneksi on nulikoiden kanssa huomenna perjantaina vain 4 tunnin päivä ja pääsee aikaisin kotiin

muuten en joisi nmutta kun luokassa on pari paskaa oppilasta sen takia pari

Ope okkultist