Auttakaa radion kanssa! En saa taajuuksia toimimaan
Minulla on perinteinen radio, jossa taajuudet käännetään nupista kohdilleen. 

Yritän kuunnella kanavaa, jonka taajuudeksi tässä isossa kaupungissa, jossa asun, on ilmoitettu 97,1. En kuitenkaan saa millään tuota kanavaa kuulumaan edes kohinan kanssa, en vaikka olen siirrellyt ja käännellyt rautalanka-antennia ym. Sen sijaan nupin ollessa 97 paikkeilla kuuluu muutama muu kanava, joiden oikeat taajuudet meidän kaupungissa ei kyllä ole lähelläkään 97.
Miten saada haluamani radiokanava siis kuulumaan?
Kommentit (51)
Siis pitääx ne radio channelit jotenki tilata, missä radiossa on subscribe nappi?
Vierailija wrote:
www.radiogarden.com sieltä kuuluu aika monta kymmentätuhatta radiokanavaa.
Sorry väärä osoite. Kirjoita selaimeen radio.garden niin sitten pääset sivustolle josta nuo kanavat kuuluvat. Radiogarden Löytyy myös puhelimen appina.
Vierailija wrote:
Minulla Tivoli audio -radio. Sen pitäisi olla hyvä radio kyllä ja siinä on rautalanka-antenni. Haluan kuunnella radiota siitä, koska siinä on todella paljon parempi ääni kuin läppärissä ja kännykässä.
ap
Ainakin joissain Tivoli-malleissa oli tyyppivika, että viritys ei vaan pysy paikallaan. Ei sitten millään. Sen pystyy korjaamaan, mutta kalliimpaa kuin hankkia uusi radio.
Hommaa sellainen, jossa on digitaalinen kanavahaku tai sitten nettiradio. Vaihtoehtona myös Bluetooth-kaiutin, niin voit käyttää läppäriä / kännykkää sen kanssa.
Osta langaton radio antenni ja kytke se stereoihin ja viritä kanavat uudelleen niin kyllä pitäisi kuulua tuolla langattomalla antennilla kuuluu joka paikassa otin itse tämän myös käyttöön kun seinaantenni ei toimi ja radio kanavat häviää kokoajan
Vierailija kirjoitti:
Minulla Tivoli audio -radio. Sen pitäisi olla hyvä radio kyllä ja siinä on rautalanka-antenni. Haluan kuunnella radiota siitä, koska siinä on todella paljon parempi ääni kuin läppärissä ja kännykässä.
ap
Jotain Tivolin mallia moitittiin taajuuksien ryömimisestä.
Vierailija kirjoitti:
Osta langaton radio antenni ja kytke se stereoihin ja viritä kanavat uudelleen niin kyllä pitäisi kuulua tuolla langattomalla antennilla kuuluu joka paikassa otin itse tämän myös käyttöön kun seinaantenni ei toimi ja radio kanavat häviää kokoajan
Miten langaton radioantenni kytketään stereoihin?
Palovaroittimen paristoa ei tarvitse 10 vuoteen tarkistaa!
Itselläni radiolle piti etsiä paras paikka, ja suunnata antenni vielä oikeaan suuntaan. Ei kuulu joka kohdassa asuntoa, eikä esimerkiksi löytynyt hyvää musiikkia soittavaa radio-sun -kanavaa lainkaan, vaikka se kuului ystävälläni vajaan 50km:n päässä.
Erehdyin kommentoimaan tähän, vaikka ongelma lie jo ratkennut. Jollain on ollut tarve nostaa keskustelu uudestaan framille, vaikka se on vuodelta -23.
Ei sitä välttämättä tarvitse mistään tilata, menet vain Prismaan, Tokmannille Clas Ohlsonille tms. ja ostat sopivan pituisen antennikaapelin. Sitä ennen voit varmistua että päät on oikeanlaiset, katso sekä antennipistorasian liitin ja radiossasi oleva ja päättele onko uros vai naaras (sen pitäisi olla aika ilmeistä). Kaapelin liittimien pitää olla sellaiset että urospää menee naarasliittimeen ja naaraspää urosliittimeen.