Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bentsyylibentsoaatti syyhyn hoidossa, kokemuksia?

Vierailija
01.11.2023 |

Millaisella annostuksella olette ottaneet. Tarkoitan, että montako päivää rasvaatte tai uusitte hoitoa?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen bentyylibentsoaattivoiteen täytyy olla 24%, hevosten Bionix on laimeampi.

Vierailija
22/68 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajee mikä vaiva syyhy oli. On se nyt kumma ettei siihen saa mitään kela korvausta vieläkään. En ihmettele että jää hoitamatta rahan puutteessa. 1000€ olen köyhempi. Enkä vieläkään uskalla hehkuttaa että taistelu on voitettu. Nyt 2kk ilman oireita tai näppyjä mutta niin mä luulin sen loppuneen useasti viimeisen vuoden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti rikkivaseliinilla. Sekä suun kautta otettavat lääkkeet. 

Vierailija
24/68 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onko muka?

Vierailija
25/68 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltti aika lailla tuo Bio Nix, eikös se ole niin ettei pitoisuudesta voi olla varma, saattaa olla jopa 30%?

Vierailija
26/68 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kuulostaa liian perusvoiteelta tuotekuvauksen mukaan mutta menee siis ihon läpi? Loistavaa jos vihdoin keksitty edullisempi keino, meillä ollut vuosia hoitamatta kun ei ole ollut varaa hoitaa kun ei saa edes kelakorvausta.

Teillä vuosia hoitamatta? Eli olette levitelleet kaikkialle jatkuvasti niitä? Lapsia päiväkodissa ja koulussa? Muilla sit varmaan mennyt moninkertainen määrä rahaa hoitoihin.

Minkäs teet kun isolle perheelle hoitoihin olisi mennyt yli kuukauden ruokarahat, ei saa kelakorvauksia. Käsittämätöntä ettei tuota koeta sen arvoisena asiana että saisi kelakorvaukset.

Miten pystyitte elämään sen kutinan kanssa? Kaikki valvoi vaan yöt? Lapset? Koulu? Työt? Itse ottaisin vaikka pikavippejä jotta saisin hoidettua tai kerjäisin kadulla. Eihän sen kanssa pysty vaan olemaan jos ei hoida?!

Vierailija
27/68 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Poltti aika lailla tuo Bio Nix, eikös se ole niin ettei pitoisuudesta voi olla varma, saattaa olla jopa 30%?

Se on 10-30%. Netistä löytyy säkerhetsdatabladet, missä lukee tämä. Eli tuurista kiinni minkä pitoisuuden saa.

Vierailija
28/68 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Se on 10-30%. Netistä löytyy säkerhetsdatabladet, missä lukee tämä. Eli tuurista kiinni minkä pitoisuuden saa.

Okei. Mietin kun iho muuttui ihan punaiseksi ja poltteli, kasvot hieman jopa paloivat kun niihinkin tuli laitettua sitä. Jos onkin pienempi pitoisuus niin sitten pitäisi varmasti tehdä uusi rasvaus aamulla myös ainakin.

Vierailija
29/68 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kuulostaa liian perusvoiteelta tuotekuvauksen mukaan mutta menee siis ihon läpi? Loistavaa jos vihdoin keksitty edullisempi keino, meillä ollut vuosia hoitamatta kun ei ole ollut varaa hoitaa kun ei saa edes kelakorvausta.

Teillä vuosia hoitamatta? Eli olette levitelleet kaikkialle jatkuvasti niitä? Lapsia päiväkodissa ja koulussa? Muilla sit varmaan mennyt moninkertainen määrä rahaa hoitoihin.

Minkäs teet kun isolle perheelle hoitoihin olisi mennyt yli kuukauden ruokarahat, ei saa kelakorvauksia. Käsittämätöntä ettei tuota koeta sen arvoisena asiana että saisi kelakorvaukset.

Miten pystyitte elämään sen kutinan kanssa? Kaikki valvoi vaan yöt? Lapset? Koulu? Työt? Itse ottaisin vaikka pikavippejä jotta saisin hoidettua tai kerjäisin kadu

Itselläni ei kudinnut juuri yhtään, lapsilla enemmän mut jos ei ole rahaa niin ei niitä mistään saa. Niin se vaan on, joko syöt tai käytät lääkkeitä mut ennemmin sit kärsii vaivasta kuin antaa perheensä nääntyä nälkään. Isolle perheelle olisi tosiaan tullut äärimmäisen kalliiksi, ei puhuta enää satasista vaan tuhansista loppuviimein kaikkine hoitoineen, tuskin monellakaan on varas syyhyä hoitaa, siksi se leviää kuin kulovalkea.

Vierailija
30/68 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miten pystyitte elämään sen kutinan kanssa? Kaikki valvoi vaan yöt? Lapset? Koulu? Työt? Itse ottaisin vaikka pikavippejä jotta saisin hoidettua tai kerjäisin kadu

Itselläni ei ole kudinnut juuri yhtään, lapsilla enemmän mut jos ei ole rahaa niin ei niitä mistään saa. Niin se vaan on, joko syöt tai käytät lääkkeitä mut ennemmin sit kärsii vaivasta kuin antaa perheensä nääntyä nälkään. Isolle perheelle olisi tosiaan tullut äärimmäisen kalliiksi, ei puhuta enää satasista vaan tuhansista loppuviimein kaikkine hoitoineen, tuskin monellakaan on varas syyhyä hoitaa, siksi se leviää kuin kulovalkea.

Vierailija
31/68 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Itse käytin Aloe Vera kasvia kun oli sormen välit, ranteet, peppu, alaselkä ja alavatsa täynnä syyhyn näköistä näppyä. Laitoin suoraan kasvista ainetta vähän väliä kunnes ihottuma poistui. Tiedä sitten varmaksi oliko syyhyä kun lääkärillä ei ollut jotain laitetta millä olis saanut varmuuden.

Auttoiko? Kyllähän varmaan ennen näitä kalliita lääkkeitäkin ihmiset hoitaneet syyhyä jollain tavalla.

Aloe Vera kasvia käytetty kautta aikain syyhyn hoitoon, ainakin oireet loppui sen kanssa, mut tiheesti tuli käytettyä viikkojen aikana.

Vierailija
32/68 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apu löytyi uimahallista ja suolakylvyt. Uimavedessä on klooria,sitten kovat löylyt ja pesu tervasampoolla kauttaaltaan. Ostin kevyen kylpyammeen kävin suolakylvyssä. Vaatteet pesin joka päivä. Silitys nurjalta puolelta. Tablettilääkitys 2x. Nix voiteet 2 x. Sohvat ym.peitin lakanoilla. Petivaatteet pesin usein. Lattiat desifiontipesuaineella. Raidia lattioille, sohvan, patjoihin ja hotellilomalle. Monta kuukautta meni!

Vierailija
33/68 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

On tuo aika vastuutonta olla hoitamatta. Olette voineet tartuttaa sen eteenpäin satoihin ihmisiin. Se, että syyhy on ikävä vaiva niin se voi myös aiheuttaa munuaisvaurioita, sydänoireita sekä voi tulla verenmyrkytys. 

Vierailija
34/68 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

On tuo aika vastuutonta olla hoitamatta. Olette voineet tartuttaa sen eteenpäin satoihin ihmisiin. Se, että syyhy on ikävä vaiva niin se voi myös aiheuttaa munuaisvaurioita, sydänoireita sekä voi tulla verenmyrkytys. 

Niin kauan kun siihen ei saa kela korvauksia niin iso osa ihmisistä jättää hoitamatta, se on tuhansien eurojen homma että siitä isompi perhe pääsee eroon. 

Vierailija
35/68 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yööök

Vierailija
36/68 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Onko muka?

Bentsyylibentsoaatti voi olla eurooppalaisen hoitosuosituksen mukaan 10-30 %. Bio Nix on sellaista. Me hoidettiin koko perhe Bio Nixillä ja päästiin eroon syyhystä.

Vierailija
37/68 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Niin kauan kun siihen ei saa kela korvauksia niin iso osa ihmisistä jättää hoitamatta, se on tuhansien eurojen homma että siitä isompi perhe pääsee eroon. 

Me hoidettiin Bio Nixillä. Maksoi koko perhe 5 henkee 80 eur yhteensä.

Vierailija
38/68 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Pyytäkää lääkäriltä rikkivoidetta. Se maksaa 12 eur/tuubi ja riittää aikuisella yhteen hoitokertaan. Jos lääkäri ei tiedä, mikä se on, pyydä opiskelemaan lisää.

Vierailija
39/68 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Onko muka?

Bentsyylibentsoaatti voi olla eurooppalaisen hoitosuosituksen mukaan 10-30 %. Bio Nix on sellaista. Me hoidettiin koko perhe Bio Nixillä ja päästiin eroon syyhystä.

Niin tuo 10% on vauvoille

Vierailija
40/68 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Me ollaan lokakuun alussa saatu syyhydiagnoosi 2023. Eletään nyt joulukuuta ja loppua ei näy.

Saimme eka nix voiteen, teimme sen kahdesti viikon välein yhteensä. (7vrk) Viikko taukoa ja kutina paheni, ja uusia käytäviä tuli ja punkkeja löyty. Teimme huolellisesti siivoukset, joita olen tähän päivään saakka ylläpitänyt. Kaikki vaatteet olen raa'asti pessyt 60C asteessa (takit, pipot, hanskat, alusvaatteet, housut, paidat jne) sekä petivaatteet. Kengät olen saunottanut ja laittanut pakkaseen. Muut kengät olen poistanut käytöstä. Siihen lisäksi olen pessyt tyynyt, peitot, päiväpeitto jne 60C asteessa ja sitten tämän jälkeen olen saunottanut 3-5h 80-100C saunassa tai laittanut pakkaseen 24h. Saman rumba käyttövaatteiden kanssa. (Hanskat kädessä!)

Myös matot ja petari ovat yli viikon olleet pois käytöstä, ensin imuroin ne ja hanskat kädessä "karanteeniin". Sohvan olen saunottanut, ja pitänyt sen sitten saunassa yli viikon pois käytöstä. Sohvan muuten imuroin päivittäin, vaihtaen siihen uudet lakanat päälle päivittäin. Auton olen imuroinut ja desifioinut sekä ollut sitä käyttämättä 3-5vrk. Mukaan lukien lapsen turvaistuimen päällisen olen pessyt 60C ja saunottanut. 

Kaikki vaatteet olen tunkenut vaatehuoneesta jätesäkkiin, ja ne on edelleen siellä. Meillä on tietyt vaatteet käytössä, jotka käy sitten pesun +saunotuksen/pakastuksen kautta takaisin käyttöön. Lapsen pehmolelut on toista kuukautta myös jätesäkissä saunotuksen jäljiltä. Lelut ovat olleet kaikki jätesäkissä myös 2 viikkoa aina hoidon yhteydessä.

Asunnon huolellinen imurointi, luutuaminen ja pintojen desifiointi on myös alkanut olemaan hyvin tuttu rytmi tässä kuluneiden kuukausien aikana. Myös puhelimet, tietokone, tabletit, kaukosäädin ja pleikkarin kapulat on desifioitu. Myös korut, pompulat, hiusharjat on ollu käyttämättä ja pakkasessa, tai keitetty 10min kiehuvassa vedessä. Myös meikit ovat olleet 1-2vk pois käytöstä.

Imurin pussit aina olen syyhysiivouksen yhteydessä laittanut hanskat kädessä roskiin ja sitten imuri on ollut 5-7vrk pois käytöstä kun on syyhysiivous tehty. Imurin sulakkeen olen myös desifioinut sekä lattialuudun pessyt 60C.

Teimme toisen kerran nix voitelut viikon jälkeen edellisestä, ei mitään hyötyä +siivous. Kävimme lääkärissä koko poppoo uudelleen ja saimme kuulla että meidän syyhy on resistanssi tuolle nix voiteelle.

Saimme ivermektiivi ratiopharm 3mg kuurin, minulle tuli 5 tbl, miehelle 6tbl ja lapselle 1tbl. Tässä lääkärit ja apteekkarit ohjeisti väärin. Ohjeistus oli että tyhjään mahaan. (+Huom, edelleen tarkka siivous tämän aikana, hoito tehtiin 7vrk sisällä uudestaan). Tästä meni viikko kun kävin sitten yksityisellä ihotautilääkärillä ja hän sanoi, että AINA kun kyse on syyhystä, ne tabletit otetaan ruuan kanssa. Siksi hoito ei ole onnistunut ja näin joulukuussa meillä on edelleen syyhy. Lapsi ei onneksi kutise, mutta minä ja puoliso kyllä. 

Kirjaimellisesti tässä alkaa voimat olla aika loppu ja semmonen olo, ettei tästä oikeasti ikinä pääse eroon. Ollaan oltu ns. Kotona karanteenissa koko tämä aika, miehellä on ollut pakko käydä töissä (kyllä hänen työvaatteet ollaan myös pesty ja auto.)

Saatiin yksityiseltä ihotautilääkäriltä Sactoliin uusi resepti, koko porukka. Yritän saada vielä ihopolilta reseptin rikkivoiteeseen. Onko niin, että rikkivoide ei todellakaan lähde se haju vaatteista/lakanoista ja ne pitää kylmän viileästi nakata roskiin. Jostain palstalta luin, että joku oli pessyt ne 60C ja oli tapahtunut kemiallinen reaktio ja meinasi koko pesukone syttyä tuleen... :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän