Bentsyylibentsoaatti syyhyn hoidossa, kokemuksia?
Millaisella annostuksella olette ottaneet. Tarkoitan, että montako päivää rasvaatte tai uusitte hoitoa?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on just kahteen otteeseen laitettu rikkivaseliini koko jengille. Jää tosiaan yhen pesun jälkeen miedosti vaatteisiin haisemaan, mutta en ole huomannut hajua enää toisen pesukerran jälkeen. Kaikki lääkärit ei osaa määrätä sitä rikkivaseliinia, kun siihen reseptiin pitää kirjoittaa se valmistusohje. Se on siis Yliopiston apteekin itse valmistama voide, jossa on sulfidia ja vaseliinia. Meidän lääkäri oli kirjoittanut, että sulfidi + novalan ja farmaseutti pyöritteli silmiään. Siinä kuitenkin luki rikkivaseliini ja farmaseutti sanoi, että vaseliiniin sitä vaan tehdään, niin myi sitten vaikka reseptissä luki väärin. Onneks saatiin sitä, kun on paljon halvempaa kuin Nix, joka ei ilmeisesti enää tehoa edes...
Tarkennan, että siis kaks eri hoitokertaa, eli eika kolmena iltana, sit viikko väliä ja taas toinen satsi kolmena iltana.
Ennen hoiti DDT kaikki. Saisko vielä jostain reseptillä?
Kauhea loinen. Tuli lomapaikasta Asikkalassa. Kestänyt jo monta kuukautta. Kutinaa on 24/7. Ataraxia en voi syödä(haitat). Kutinaan ei auta allergialääkkeet eikä sibicort, hydrokortisonivoide eikä Apolar. On testattu permetriini, ivermektiini, bio nix monta kertaa eikä vaan lähde.
Tuli lapselle tästä Puuilosta haetusta Bionixistä valtavan kivulias polte ja iho reagoi muuttumalla punaiseksi. Oli aika raju reaktio. En suosittele kenellekään lapselle tätä.
Hei! Vaikka, ei oliskaan toimeentulotuen asiakkuutta, niin voi saada maksusitoumuksen sosiaalitoimesta resepti tableteihin syyhynhoitoon.
Joo ei pienen lapsen iho kestä sitä!
Bionix just nyt kokeilussa kaiken taistelun jälkeen. Hieman polttelee, mutta kutina on jo helpottanut. Aikaisempi hoito Nixillä ei tehonnut.
Patjat ja matot on hävitetty, koko asunto pesty Tolulla ja myrkytetty Raidilla. Tyynyt ja peitot ja kaikki vaatteet pesty kuumalla ja myllytetty kuivausrummussa. Sohvat höyrytetty.
Huomenna uusi voitelu Bionixillä. Paha vain, että hiuspohjakin on hoidettava, ja tökötti päässä ei voi mennä töihin.
Minulla on punkkeja myös kulmakarvoissa ja silmäripsissäkin jotain pieniä "ryynejä". En uskalla laittaa Bionixiä silmien lähelle.
Ostettiin saksasta bentsyylibentsoaattia ja rasvattiin 3 päivänä koko keholle, iltaisin pestiin pois. Tämä oli ainoa tapa jolla saatiin syyhy pois useamman tehottoman Nix ja Scatol hoidon jälkeen.
Vierailija kirjoitti: Ostettiin saksasta bentsyylibentsoaattia ja rasvattiin 3 päivänä koko keholle, iltaisin pestiin pois. Tämä oli ainoa tapa jolla saatiin syyhy pois useamman tehottoman Nix ja Scatol hoidon jälkeen.
Tarvitsitteko reseptin? Mitä maksoi?
Vierailija kirjoitti:
Bionix just nyt kokeilussa kaiken taistelun jälkeen. Hieman polttelee, mutta kutina on jo helpottanut. Aikaisempi hoito Nixillä ei tehonnut.
Patjat ja matot on hävitetty, koko asunto pesty Tolulla ja myrkytetty Raidilla. Tyynyt ja peitot ja kaikki vaatteet pesty kuumalla ja myllytetty kuivausrummussa. Sohvat höyrytetty.
Huomenna uusi voitelu Bionixillä. Paha vain, että hiuspohjakin on hoidettava, ja tökötti päässä ei voi mennä töihin.
Minulla on punkkeja myös kulmakarvoissa ja silmäripsissäkin jotain pieniä "ryynejä". En uskalla laittaa Bionixiä silmien lähelle.
Mä sain ripsien läheltä silmistä kutinan pois, kun rikkivaseliini valui siihen iholta yöllä. Kirveli tuhottomasti silmissä, mutta punkit lähti.
Käytän usein hevoseni kanssa samoja valmisteita. Esim sama shampoo sopii molemmille ja karva ja hiukset kiiltää. Ja tulee halvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Hei!
Me ollaan lokakuun alussa saatu syyhydiagnoosi 2023. Eletään nyt joulukuuta ja loppua ei näy.
Saimme eka nix voiteen, teimme sen kahdesti viikon välein yhteensä. (7vrk) Viikko taukoa ja kutina paheni, ja uusia käytäviä tuli ja punkkeja löyty. Teimme huolellisesti siivoukset, joita olen tähän päivään saakka ylläpitänyt. Kaikki vaatteet olen raa'asti pessyt 60C asteessa (takit, pipot, hanskat, alusvaatteet, housut, paidat jne) sekä petivaatteet. Kengät olen saunottanut ja laittanut pakkaseen. Muut kengät olen poistanut käytöstä. Siihen lisäksi olen pessyt tyynyt, peitot, päiväpeitto jne 60C asteessa ja sitten tämän jälkeen olen saunottanut 3-5h 80-100C saunassa tai laittanut pakkaseen 24h. Saman rumba käyttövaatteiden kanssa. (Hanskat kädessä!)
Myös matot ja petari ovat yli viikon olleet pois käytöstä, ensin imuroin ne ja hanskat kädessä "karanteeniin". Sohvan olen saunottanut, ja pitänyt sen sitten saunassa yli
Onnistuiko häätö?
Mekin tilattiin Saksasta bentsyylibentsoaattia puolen vuoden syyhy taistelun jälkeen kun nix voiteet ei toimineet. Siihen bentsyylibentsoaattiin ei tarvitse reseptiä mutta sitä saa tilata Suomeen vain ETA-maista!
Minäki oon kokeillu tuota bionix heppavoidetta.. siinähän on bentsyylibentsoaattia. Puuilosta löytyi..
Jospa auttaa mut, pitäs tosiaan kaikkea muutakin tehdä.. 50-60asteessa pestä kaikki tekstiilit tai -20asteessa 1vrk.
Tai siirtyä kotoa vähintään 4vuorokaudeksi vaikka omalle mökille.
Meillä on just kahteen otteeseen laitettu rikkivaseliini koko jengille. Jää tosiaan yhen pesun jälkeen miedosti vaatteisiin haisemaan, mutta en ole huomannut hajua enää toisen pesukerran jälkeen. Kaikki lääkärit ei osaa määrätä sitä rikkivaseliinia, kun siihen reseptiin pitää kirjoittaa se valmistusohje. Se on siis Yliopiston apteekin itse valmistama voide, jossa on sulfidia ja vaseliinia. Meidän lääkäri oli kirjoittanut, että sulfidi + novalan ja farmaseutti pyöritteli silmiään. Siinä kuitenkin luki rikkivaseliini ja farmaseutti sanoi, että vaseliiniin sitä vaan tehdään, niin myi sitten vaikka reseptissä luki väärin. Onneks saatiin sitä, kun on paljon halvempaa kuin Nix, joka ei ilmeisesti enää tehoa edes...