Mistä johtuu, jos ruoka tulee "heti läpi" ?
Oon reissussa ja muuten oon välttynyt vatsanväänteiltä, mut eilen lounaan jälkeen oli kiire vessaan!
(Normaalisti käyn aina vain aamulla kakkosella, ihan sama mitä syön tai juon pitkin päivää.)
Mikä tossa lounaassa sai vatsan sekaisin, et piti etsiä vessaa? Ehkä 15min ruokailusta tunsin väänteitä vatsassa ja aloin etsiä vessaa ja noin 30min päästä ruokailun loputtua pääsin pöntön äärelle.
Kommentit (14)
Vaikea sanoa mitään kun et kerro mitä söit lounaaksi.
Se on aiemmin syötyä ruokaa se ulostuleva.
Stressi, joit vettä/ruokajuomaa eri kohdassa ruokailua kuin yleensä, ruuassa oli tavanomaista (siis sinulle tavanomaista) enemmän rasvaa, söit eilen jotain, mikä ei sopinut ja uuden ruokailun aiheuttamat suolenliikkeet saivat aikaan tuon?
Vierailija wrote:
Stressi, joit vettä/ruokajuomaa eri kohdassa ruokailua kuin yleensä, ruuassa oli tavanomaista (siis sinulle tavanomaista) enemmän rasvaa, söit eilen jotain, mikä ei sopinut ja uuden ruokailun aiheuttamat suolenliikkeet saivat aikaan tuon?
Eilisen eilen eli toissapäivänä, eli söit toissapäivänä jotain epäsopivaa.
Toi on gastrokolinen refleksi, eikä syömäsi ruoka "tullut läpi". Mutta edellinen ateriasi/ sitä edeltävä, saattoi tullakin.
T. Ibs-vammainen, ennätys 4h padasta pyttyyn.
Voi olla stressiä tai vatsa vaan ei tykännyt mitä söit.
Mulla on tullut kerran litra jugurttia läpi 20 min.
Vierailija wrote:
Voi olla stressiä tai vatsa vaan ei tykännyt mitä söit.
Mulla on tullut kerran litra jugurttia läpi 20 min.
Ja ei ollu se ripuli aikaisempaa ruokaa kun tuoksui aivan banaanijugurtilta 😂😂😂
Yleensä käyn kakkosella vain aamuisin, ihan sama mitä syön tai juon sen jälkeen. Tuli siis aika nesteisenä ulos.
Googlaan tota rasvaripulia.
Stressi.
Ärtynyt suoli.
Poista stressi.
Liian yksipuolinen ruokavalio, korona, ärtyneen suolen oireyhtymä, liiallinen kahvinjuonti, mineraalipuutos. Noista voi valita.
Minulla tulee valmislasagne, jossa on tomaattia läpi aina 3-4 tunnissa.
Tomaatti on nykyisin kokonaan pois ruokavaliostani.
Sano mitä söit?
Jos olet reissussa niin ihan erilainen bakteerikanta riittää sekoittamaan massun. Ei välttämättä johdu mistään yksittäisestä ruoka-aineesta.
Up