Miten voin painaa illalla kilon vähemmän kuin aamulla?
Punnitsin itseni ennen nukkumaanmenoa ja aamulla heti vessassakäynnin jälkeen, ennen kuin olin laittanut mitään suuhuni.
Miten on mahdollista lihoa nukkuessa kilon?
Kommentit (55)
Kukaan ei ole väittänyt, että paino tai nesteet tulisi tyhjästä, ei edes ap!?
Olisiko kotitonttu syöttänyt salaa AP:tä.
Kotidigivaa'at ei ole kovin tarkkoja ja paino vaihtelee vuorokaudessa. Ei toki nouse, jos ei mitään syö tai juo. Olen joskus testannut, niin minulla paino vaihtelee vuorokauden aikana helposti 2-3 kg + vaa'an epätarkkuudet päälle ja ihan jo vaatteetkin painaa helposti 1-2 kg. Näin ollen iltapaino vaatteet päällä on helposti 5 kiloa enemmän kuin aamupaino ilman vaatteita. Jos vielä olen syönyt ja juonut oikein paljon ja turvottaakin tai menkat. Minulla paino yleensä vaihtelee vuorokaudessa välillä 87-91. Punnitsen itseni aika harvoin. Ilmoitan painokseni 90, se on varmaankin ihan tarpeeksi tarkka.
Olisko isäntä laskenut lastin itatouhuissa sisään?
Koska yön aikana keijut kävivät nukkumaan hiuksiesi sekaan, eivätkä ehtineet häipyä aamulla ennen kuin painelit vaa'alle. Se ylimääräinen kilo on keijuista.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minulla paino vaihtelee vuorokauden aikana parikin kiloa, mutta olenkin satakiloinen.
Mutta se ei nouse gramman tuhannesosaakaan, jos et pistä sinne mitään sisään. Paino nousee sillä sekunnilla, kun vaikka juot lasillisen vettä, mutta sitä nestettä ei kerry sen jälkeen mistään ilmasta kehoon.
Kyllä sitä nestettä vaan kertyy suolan syönnin ja paikallaanolon seurauksena.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Noin päin ei ole mitenkään mahdollista. Jos et juo tai syö mitään, niin paino putoaa koosta riippuen 50g-150g tunnissa ihan vaan hengittelemällä.
Voi jessus taas. Paikalla olo kerryttää helposti nestettä, joka voi nostaa painoa hetkellisesti yllättävänkin paljon. Varmasti monelle naiselle on hyvinkin tuttua herätä kunnon nestepöhössä, kun menkat lähestyvät. Tai vaikka sen takia, että on illalla syönyt suolaista ja yön aikana neste alkaa kerääntymään.
Nämä av:n "ei ole mitenkään mahdollista" tietäjät ovat aina niin huvittavia. Etenkin kun puhutaan täysin yksilöllisistä asioista, joissa on suurta vaihtelua.
Voi jessus taas. Mistäköhän sitä nestettä kertyy sinne kehoon, jos ihminen ei juo mitään? Vaikka menkat tuntuvat olevankin joillekin naisille oikeutus mihinkä tahansa, niin fysi
Keho itse tuottaa nestettä tasapainottamaan elektrolyyttejä. Ei pitäisi olla kenellekään kouluja käyneelle epäselvää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Noin päin ei ole mitenkään mahdollista. Jos et juo tai syö mitään, niin paino putoaa koosta riippuen 50g-150g tunnissa ihan vaan hengittelemällä.
Voi jessus taas. Paikalla olo kerryttää helposti nestettä, joka voi nostaa painoa hetkellisesti yllättävänkin paljon. Varmasti monelle naiselle on hyvinkin tuttua herätä kunnon nestepöhössä, kun menkat lähestyvät. Tai vaikka sen takia, että on illalla syönyt suolaista ja yön aikana neste alkaa kerääntymään.
Nämä av:n "ei ole mitenkään mahdollista" tietäjät ovat aina niin huvittavia. Etenkin kun puhutaan täysin yksilöllisistä asioista, joissa on suurta vaihtelua.
Voi jessus taas. Mistäköhän sitä nestettä kertyy sinne kehoon, jos ihminen ei juo mitään? Vaikka menkat tuntuvat olevankin joillek
"Keho itse tuottaa nestettä tasapainottamaan elektrolyyttejä. Ei pitäisi olla kenellekään kouluja käyneelle epäselvää."
Kerropa minulle, missä koulussa tuo on opetettu. Toki eri nesteet saattavat muuttaa muotoaan ja sijaintiaan kehon sisällä erilaisten reaktioiden seurauksena, eli lähinnä veteen liukenee eri aineita tai niitä poistuu siitä, mutta uutta vettä keho ei pysty luomaan. Voi hyvänen aika...
Jos sinulla on digivaaka, se näyttää ihan mitä sattuu. Minulla voi vaihdella 3 kiloakin.
Jokainen uloshengitys keventää kehoa noin gramman. Sillä ei ole mitään tekemistä nesteen kertymiseen kanssa. Nestekertymän neste tulee siitä, että keho kuluttaa energiaa ja hiilarin, protskun, rasvan tai alkoholin palamistuotteina syntyy hiilidioksidia ja vettä. Näistä osa poistuu hengityksenä, osa pissana. Osa energiasta säteilee lämpönä ulos ja sekin keventää kehoa. Mutta nestettä tai ruokaa ei kerry lakanoista tai ilmasta sisään päin. Ei sitten millään.
"Punnitsin itseni ennen nukkumaanmenoa ja aamulla heti vessassakäynnin jälkeen, ennen kuin olin laittanut mitään suuhuni."
Mahdollisia ratkaisuja kysymykseesi:
1) Mainitsit "heti" vain aamulla, eli punnitsit itsesi ennen nukkumaanmenoa, mutta olitkin hereillä punnitsemisen jälkeen ja söit tukevan aterian (ennen nukkumaanmenoa).
2) Kyse ei ole peräkkäisistä päivistä, "ennen nukkumaanmenoa" ja "aamulla" voivat olla vaikka eri viikolla.
3) Syöt öisin, mutta jätit tämän kertomatta.
4) Myös yöllä tapahtuva juominen voi nostaa painoa enemmän kuin vessakäynnissä aamulla poistuisi.
5) Vessakäynti ei vaikuta painoon, ellei vessakäynnillä myös virtsaa tai ulosta.
6) Kävelet unissasi ja tähän liittyy myös että syöt unissasi öisin.
7) Mitä laitoit aamulla johonkin muuhun paikkaan itsessäsi kuin suuhusi?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Voi jessus taas. Mistäköhän sitä nestettä kertyy sinne kehoon, jos ihminen ei juo mi
Onko osmoosi tuttu asia?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Voi jessus taas. Mistäköhän sitä nest
"Onko osmoosi tuttu asia?"
On. Se ei tarkoita veden luomista tyhjästä. Suosittelen kertaamaan yläasteen oppimäärän, jos luulet niin.
Vierailija wrote:
Olet ulostanut paljon, ihmisen sisällä voi olla hyvinkin pari kiloa ulostetta. Toinen voi olla, että nestettä oli kertynyt aamulla hieman jne.
Mistä se neste olisi tyhjästä tullut? 😂😂🤣
Tää palsta on kyl yks sketsi.
Ja oliko äitisi samanaikaisesti tiputuksessa? Se suolaliuospussi ei ole pelkkä koriste siinä sängyn vieressä...