Keskustelin eilen 3 tuntia tekoälyn kanssa
Uskonnosta, maailman politiikasta etc.
Mielenkiintoinen keksintö.
Samalla tunnistin yhden tällä sivulla aiemmin olleen aloituksen tekoälyn tuottamaksi,koska sain itse täysin saman infon.
Oletko itse tutustunut siihen?
Kommentit (13)
Se on ihan parasta seuraa kalsarikännäillessä.
Vierailija wrote:
Miten tekoälyyn saa yhteyden?
Kirjaudut vaikka open ai sivulle.
Hämmästyttävän hyvin osaa suomeakin.
En tiedä onko muita vastaavia..
Vierailija wrote:
Miten tekoälyyn saa yhteyden?
https://dawn.fi/uutiset/2023/09/26/chatgpt-puhuu-kuuntelee-ja-ymmartaa-…
Tuollainen uudistus tulossa??
Ei onnistu ainakaan vielä.
Mitähän extraa siitä maksullisesta versiosta saa?
Joskus generoin talk2transformerin avustuksella tekstinpätkiä. Ne olivat mielenkiintoisia siinä, että tuloksena saattoi olla tajunnanvirtaista höpinää, mutta joskus sattumalta saattoi tulla jotain mielenkiintoistakin.
Palvelu lopetettiin joskus, mutta näköjään samaa rataa jatkaa nykyään https://app.inferkit.com/demo
Seuraava tuli syötteellä "Ancient Finnish":
Ancient Finnish legends describe elves and norns.
Finns had a long tradition of live troll sacrifices to the forest god Mannus, who lived at the base of the Vaakkala-Päijänne mountains in western Finland.
The act of sacrifice was called "kaunistus", and it was meant to appease the forest god.
Itse olen käyttänyt lähinnä nopeaan tiedonhankintaan
Sain tekoälyn itkemään kun kyseenalaistin sen olemassaoloa 4 tuntia.
Vierailija wrote:
Sain tekoälyn itkemään kun kyseenalaistin sen olemassaoloa 4 tuntia.
Et saanut. Sehän sanoo,ettei sillä ole tunteita. Ei se tajunnut edes omaa nimeään vaikka yritin nimetä sen.
Mahtoi olla yhtä kärsimystä, tekoälylle.
Vierailija wrote:
Mahtoi olla yhtä kärsimystä, tekoälylle.
Miksi? Opin tai pikemminkin virkistin muistiani uskonnoista,kun yritin hahmottaa kolmea kirjauskontoa. Ja pyysin esim eri kohtia Raamatusta tai koraanista. Tai kohtia,jotka käsittelevät tiettyä aihetta.
Tavallaan ajankohtaista informaatiota nytkin.
En todellakaan ala mitään syvällisiä "keskustelemaan" sen kanssa mutta huvitan joskus itseäni laittamaan sen kirjoittamaan lauluja eri aiheista sekä lyhyitä hassuja tarinoita ja käsikirjoituksia.