Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitelivätkö vanhempanne jouluna?

Vierailija
31.10.2023 |

Kertokaa siitä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistit ei riitele jouluna.

Vierailija
22/27 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä oli laiska pska, ei koskaan osallistunut kotitöihin, äm-mien hommia sellaiset, äiti taas oli uhriutuva marttyyri, jonka piti tehdä kaikki itse alusta alkaen + raivosiivous. Itse otan kasuaalisti, tilaan siivouspalvelun, ruuat valmiina ja mies maksaa sekä sopu säilyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukat riitelivät paljon, mutta muistan vain yhden joulun jolloin rauha ei ollut täysin maassa.

Vierailija
24/27 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eivät, eikä kyllä valtavasti muutoinkaan.

Vierailija
25/27 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät riidelleet ja aika harvoin riitelivät muutenkaan ainakaan minun kuulteni. Ehkä siksi olen saanut mallin sopuisasta parisuhteesta, jossa ei riidellä ja kinastella enkä sellaisessa suhteessa suostuisi elämään. Jos ei sovita yhteen, pitää vaihtaa kaveria sellaiseen, jonka kanssa riitaa ei tule kuin hyvin harvoin.

Vierailija
26/27 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi eikä hirveesti muulloinkaan riidelleet. Alkoa ottivat kohtuudella (välillä varmaan vähän enemmänkin) mutta silti aina leppoisa tunnelma. Oon ihan jouluihminen ja olen halunnut saman omillekin lapsille. Meillä sama juttu että alkoa otetaan jouluna (ite en ota) mutta meillä silti aina leppoisa ja rento tunnelma.

En enää edes stressaa joulusiivouksesta tai muustakaan. Perussiisteys riittää ja ruuatkin teen mielellään. Joskus luonut itselle turhia paineita ja mies sitten jossain vaiheessa sanoi että ei tarvi niin paljoa yrittää. Nyt kun mietin lapsuuteni joulua niin en muista sitä oliko kaapit siivottu vai ei tai ylipäänsä oliko tavallista siistimpää. En muista erikseen mitään ruokiakaan. Perus jouluruoka. Tunnelma on se mikä jää mieleen. Ja tietty lahjat lasten mielestä.

Vierailija
27/27 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä. Äiti veti hirveät raivot koska piti itselleen tosi korkeita standardeja. Eikä sitten jaksanut. Isää stressasi joulun rahanmeno. Meillä ei ryypätty mutta jouluna pelotti muuten. Olin jo teini kun äiti hakkasi minua viimeisen kerran jouluaattona. Ihan vaan kun en jaksanut joka vouhotukseen osallistua ja häntä ahdisti. Kamalia muistoja.

Äärimmäisen tutun kuuloista.

Vaikka vietettiin joulua vain perheen kesken, oli äiti tehnyt asiaan niin kovat tavoitteet, että jo viikkoja aiemmin piti aloittaa raivosiivous. Jokainen jouluruoka piti totta kai tehdä alusta asti itse, koska milläs sitä muuten kehua.

Ja yleensä aatto huipentui siihen, kun äiti sai raivokohtauksen, nakkasi pari lautasta paskaksi päin seinää, kertoi kuinka paskoja ihmisiä me olemme ja kuinka olemme taas pilanneet hänen joulunsa. Sen jälkeen vetäytyi makkariin syömään suklaata ja mököttämään.

Me söimme hiljaisuuden vallitessa, kukaan ei uskaltanut edes aivastaa.

Näin aikuisena ja nyt itse äitinä sitä vaan miettii, mikä ihme saa ajattelemaan, että tuollainen suoritusjoulu olisi pakko vetää. Kun lopputuloksena vain kaikilla joulu pilalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi