Sain potkut terveyssyistä, nyt joudun elämään 500 eurolla kuussa!
Olin ollut 15 vuotta vakinaisessa työpaikassa, josta sanouduin irti, koska olin löytänyt toisen paljon paremmin palkatun työn. Kuitenkin neljä viikkoa työn aloittamisesta, työnantajalle selvisi keskivaikea kuulovammani, jota en työhaastattelussa maininnut, koska siitä ei mielestäni ollut haittaa. Työnantaja oli kuitenkin tästä eri mieltä, ja antoi potkut koeajalla. Edellinen työpaikka ei sitten minua takaisin huolinut.
Tässä sitä kesästä lähtien ollaan sinnitelty 500 eurolla kuussa, ja helppoa ei ole löytää hyväpalkkainen työ valehtelematta rajoitteistani, samalla kun Kokoomuksen Orpo haluaa ajaa "inhimillistä politiikkaa". Sanni Grahn-Laasosen mielestä ratkaisu työttömyyteen on työllistyminen, ja sairastumiseen terveeksi tuleminen. No, tässä minä parhaillani istun kotona ja yritän kasvattaa terveet kuuloelimet!
Kommentit (65)
Joku syy siinäkin, etten vanhaan paikkaan kelvannut takaisin, vaikka 15 vuoden kokemus. Ehkä hekin oli tyytyväisiä kun pääsivät sinusta?
Vierailija wrote:
Joku syy siinäkin, etten vanhaan paikkaan kelvannut takaisin, vaikka 15 vuoden kokemus. Ehkä hekin oli tyytyväisiä kun pääsivät sinusta?
Taisi olla niinpäin, ettei työnantajan ole helppoa noin vaan päästä eroon 15 vuotta samassa työpaikassa olleesta, vaikka askel alkaisi painaa. Sattuipa nyt niin, että aapee tarjosi avonaisen paikan työnantajalle päästä tästä lopullisesti eroon...
Ole onnellinen, että sait potkut! Kommunistisessa valtiossa sinut oltaisiin ammuttu!
Vierailija wrote:
Pinnistä, pinnistä! Kyllä se kuulo palaa kun tosissaan yrittää. Voinet myös opiskella viittomakielen tulkiksi. Siinä tuskin huonokuuloisuus on haitaksi.
Kyllä viittomakielen tulkin on aika oleellista kuulla, että hän voi viittoa kuulemansa asian kuulovammaiselle.
Minä säästin 16 vuodessa 125000 euroa. Onneksi koska sain kans potkut mutta ne oli laittomat potkut ja työnantaja tuomittiin maksamaan 65000 euroa minulle eli 2 vuoden palkka.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Hei vali vali, haukuitko ennen työttömiä? Teen töitä ja suurin piirtein tuolla summalla pitää kuukausi pärjätä pakollisten asumismenojen jälkeen.
Ootko sä yksinkertainen? Jos sulle jää pakollisten asumiskujujen jälkeen viissataa niin ap:n pitää maksaa pakolliset asumiskulut tuosta viissatasesta.
Yleensä saa kyllä ansiosidonnaista, jos on kuulunut liittoon.
Rajoite voi myös olla mahdollisuus. Esim. Alhainen älykkyysosamäärä ei Sannia estänyt etenemästä ministeriksi, päinvastoin!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Hei vali vali, haukuitko ennen työttömiä? Teen töitä ja suurin piirtein tuolla summalla pitää kuukausi pärjätä pakollisten asumismenojen jälkeen.
Ootko sä yksinkertainen? Jos sulle jää pakollisten asumiskujujen jälkeen viissataa niin ap:n pitää maksaa pakolliset asumiskulut tuosta viissatasesta.
Yleensä saa kyllä ansiosidonnaista, jos on kuulunut liittoon.
Ei kun kuulunut kassaan. Liittoon ei tarvitse kuulua.
Miten tuo ap poikkeaa Marinin aikaansaannoksista?
Meinaan, eihän Orpo ole mitään tehnyt tukien suhteen.
Vierailija wrote:
Miten tuo ap poikkeaa Marinin aikaansaannoksista?
Meinaan, eihän Orpo ole mitään tehnyt tukien suhteen.
Sen tiedän, että Orpo on taitava piereskelijä. Esimerkiksi vieraillessaan Orpon kodissa, sisäministeriön avustaja kertoi, että hänen on käytettävä hajunaamaria, niin voimas on pääministerin ominaishaju tämän puhuessa paikallisista sopimisista ja työllisyyden nostamisesta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jos vammasta ei ole oikeaa haittaa töissä, tee ilmoitus syrjinnästä ja laittomista potkuista.
Tuskin on tuo syy miksi sai potkut. Joku muu syy on, mutta ei viitsi kertoa.
Voi hyvinkin olla.
Jos kuulovamman pelätään pahentuvan työolosuhteista johtuen, ei uskalleta palkata.
Minä olen 52, minulla on sairaushistoriassa kuulovaurio, keskivaikea masennus, astma, nivelrikko, atooppinen ihottuma, ärtyvä suoli eli olen mielestäni ihan ok kunnossa.
Monikohan uskaltaisi minut palkata ja mihin työhön?
Olen yrittäjä.
T: nimim. Assburger
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jos vammasta ei ole oikeaa haittaa töissä, tee ilmoitus syrjinnästä ja laittomista potkuista.
Tuskin on tuo syy miksi sai potkut. Joku muu syy on, mutta ei viitsi kertoa.
Voi hyvinkin olla.
Jos kuulovamman pelätään pahentuvan työolosuhteista johtuen, ei uskalleta palkata.
Minä olen 52, minulla on sairaushistoriassa kuulovaurio, keskivaikea masennus, astma, nivelrikko, atooppinen ihottuma, ärtyvä suoli eli olen mielestäni ihan ok kunnossa.
Monikohan uskaltaisi minut palkata ja mihin työhön?
Olen yrittäjä.
T: nimim. Assburger
Joo joo, työvieroksujat aina keksivät syitä töissä olemattomuudelleen!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Onko todisteet että kuulo on syy ?
laiton irtisanominen.Koeaika. Silloin on helppo irtisanoa.
Koeajalla voi toki irtisanoa, irtisanomiseen pätee ihan normaalit irtisanomisperusteet. Yleisimmin koeajalla työsuhde kuitenkin puretaan, mutta purkuperusteen pitää olla asiallinen.
Vierailija wrote:
Ei mitenkään uniikki tilanne, meitä on monta samassa veneessä. Orpo ja kumppanit vain jauhaa paskaa eikä tuo tule muuttumaan.
Ketkä älykääpiöt sitten tuon Grahn -Laasosen eduskuntaan äänestivät sietäisivät hävetä, niin tyhmiä kommentteja että oksat pois!
Jo Sipilän hallituksessa ollessaan sain hänestä jotenkin yksinkertaisen ja hitaalla käyvän vaikutelman.
Minuakin syrjittiin raa'asti. Vaihdoin työpaikkaa, oli hyvin toksinen ympäristö siinä elämäntilanteessa. Tulot nousivat todella paljon työpaikan vaihdon yhteydessä. Vanhassa työpaikassa pitivät palkkaani korkeana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No Suomessa työttömien ei kyllä tarvitse maksaa asumismenoja mistään viissatasesta, mutta viissataa on suurinpiirtein se summa, mikä työttömillä jää käteen asumismenojen jälkeen, jos saa kaikki tuet. Joillakin työtä tekevillä monilla aloilla on sama tilanne, ettei ne saa enempää kuin työttömät tai ei paljoa sen päälle.
Tämän takia kaikkien pitãä puolustaa suomea vuonna 2025 kun sota syttyy. Tätä on peloteltu uutisissa. Laita sinäkin 500e/kk hyvään käyttöön ja varudu vuoteen 2025.
Työ on parasta kuulonhuoltoa ja kuulolaite. Kuurot saa kuulonsa, sokeat saa näkönsä ja rammat liikuntakyvyn, kun menee vaan töihin. T, Petteri Orpo
En tajua miten ei ole kassan maksuja maksanut