Sain potkut terveyssyistä, nyt joudun elämään 500 eurolla kuussa!
Olin ollut 15 vuotta vakinaisessa työpaikassa, josta sanouduin irti, koska olin löytänyt toisen paljon paremmin palkatun työn. Kuitenkin neljä viikkoa työn aloittamisesta, työnantajalle selvisi keskivaikea kuulovammani, jota en työhaastattelussa maininnut, koska siitä ei mielestäni ollut haittaa. Työnantaja oli kuitenkin tästä eri mieltä, ja antoi potkut koeajalla. Edellinen työpaikka ei sitten minua takaisin huolinut.
Tässä sitä kesästä lähtien ollaan sinnitelty 500 eurolla kuussa, ja helppoa ei ole löytää hyväpalkkainen työ valehtelematta rajoitteistani, samalla kun Kokoomuksen Orpo haluaa ajaa "inhimillistä politiikkaa". Sanni Grahn-Laasosen mielestä ratkaisu työttömyyteen on työllistyminen, ja sairastumiseen terveeksi tuleminen. No, tässä minä parhaillani istun kotona ja yritän kasvattaa terveet kuuloelimet!
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Onko todisteet että kuulo on syy ?
laiton irtisanominen.Koeaika. Silloin on helppo irtisanoa.
Koeajalla voi toki irtisanoa, irtisanomiseen pätee ihan normaalit irtisanomisperusteet. Yleisimmin koeajalla työsuhde kuitenkin puretaan, mutta purkuperusteen pitää olla asiallinen.
Eikö ollut tth:n tarkastusta ja lausuntoa sopivuudesta ennen työn alkua. Sairaus sinänsä ei ole irtisanomisperuste. Koeajalla kumpikin osapuoli voi purkaa työsuhteen päättymään välittömästi ellei vain olekaan sopiva työpaikka/ työntekijä. Suurta konkretiaa ei tarvita. Toki jotain on hiertänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Onko todisteet että kuulo on syy ?
laiton irtisanominen.Koeaika. Silloin on helppo irtisanoa.
Koeajalla voi toki irtisanoa, irtisanomiseen pätee ihan normaalit irtisanomisperusteet. Yleisimmin koeajalla työsuhde kuitenkin puretaan, mutta purkuperusteen pitää olla asiallinen.
Periaatteessa näin, mutta käytännössä työnantaja ei yleensä ole niin tyhmä, etteikö saa keksittyä tarpeeksi asiallista syytä, oli se pääsyy sitten mikä hyvänsä. Röyhkeimmät jopa odottavat potkut ihan loppupuolelle, kun huomaavat, että työt hoituu, mutta jostain henkilöön liittyvästä asiattomasta syystä työsuhdetta ei haluta jatkaa. (esim. yli kolmikymppinen lapseton nainen joka puuhaa häitä tms.)
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin!
Hyppää avantoon idiootti.
Olisi kannattanut maksaa työttömyyskassan maksuja niin saisit päivärahaa. Ei kotivakuutustakaan saa sen jälkeen kun talo on jo palanut
Ja että... päiväraha on kassan - ei liiton.