Taas lopettaa liike Hesan keskustassa - parempia aikoja ei ole tulossa
Kommentit (100)
Keskusta on tylsä, kalsea ja neuvostomainen.
Kaikkialla on revitty kadut auki, jengejä, kerjäläisiä ja pummeja kuin jossain Romaniassa.
Kusi haisee, roskaista.
Liikkuminen on kaukana miellyttävästä, meni sitten julkisilla, kävellen tai autolla. Siirtymiset suorastaan vaivalloisia, ne kuuluisat parkkihallit lisäävät helposti kilsankin kävelymatkaan ja maksavat vajaan kympin tunnilta. Junalla jos tulee, osa junista jää todella kauas asemarakennuksesta, kiva sitten esim. sateessa kävellä (ja junassakin matkustaa narkkien seurassa). Kaikkialla on keinotekoisia ruuhkautumisia ja liikenteen pakkautumisia ym.
Jospas saatais rikkaita jenkkejä sinne ostoksille? Nyt kun tänne niitä tukikohtiakin pykätään.
Minä käyn usein Helsingin keskustassa, mutta tästä liikkeestä en ollut kuullukaan. Ei tosin ole minun tyylinenkään, en käytä kalliita luksuslaukkuja.
Vierailija wrote:
Keskusta on tylsä, kalsea ja neuvostomainen.
Kaikkialla on revitty kadut auki, jengejä, kerjäläisiä ja pummeja kuin jossain Romaniassa.
Kusi haisee, roskaista.
Liikkuminen on kaukana miellyttävästä, meni sitten julkisilla, kävellen tai autolla. Siirtymiset suorastaan vaivalloisia, ne kuuluisat parkkihallit lisäävät helposti kilsankin kävelymatkaan ja maksavat vajaan kympin tunnilta. Junalla jos tulee, osa junista jää todella kauas asemarakennuksesta, kiva sitten esim. sateessa kävellä (ja junassakin matkustaa narkkien seurassa). Kaikkialla on keinotekoisia ruuhkautumisia ja liikenteen pakkautumisia ym.
Todella kauas asemarakennuksesta eli 100-200 metriä? Keskustahan on aivan mahtava, kun maan alla pääsee liikkumaan melkein kaikkialle. Keskustan alueelta löytyy myös parhaat ravintolat.
Kerro paikkakunta jossa liikeiden ja ravintoloiden määrä on tällä hetkellä KASVUSSA.
Minä olen helsinkiläinen ja autonkin omistan mutta en mene kaupunkiin autolla koska se kestää pitempään kuin pyörällä tai raitiovaunullaa/bussilla/metrolla meneminen. Ruuhka-aikana jono matelee keskustaan KÄVELYVAUHTIA koska lihavat kehyskuntalaiset yrittävät kaikki päästä sille ilmaiselle pysäköintipaikalle joka vielä 80-luvulla oli.
Jos auto on kasvanut teille perseeseen kiinni kuin syylä niin miksette tosiaaan käy siellä marketissa?
Vihreä unelma on se että kulutus loppuu ja kaikki kansat käsikädessä kävellen menevät luomukahvilaan juomaan vastuullisesti ja paikallisesti tuotettua vihreää teetä, joka on keitetty lähipuistosta kerättyjä, itse kuivatettuja käpyjä polttamalla kierrätetyssä pönttöuunissa.
He eivät halua oikeita liikkeitä tai talouskasvua. He ajattelevat että jokainen voi parvekkeen kukkapenkissä kasvattaa omat tomaatit ruokapöytään ja elää niillä.
Tietysti tämä koskee vain muita. Itse matkustavat lentäen ja loppumatka taksilla tapaamaan ulkomaiden kollegat livenä, kun videopuhelut on niin hirveitä.
Muuta kaupungin asukkaat arfikkalaisiksi ja ihmettele kun suomalaiset kaupat katoaa.
hmmmmmmm
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vihervassut estivät maksavien asiakkaiden pääsyn keskustaan ja tilalle mieluummin notkuvia rikastajajengejä...
Onko suomalaiset jotenkin erityisen surkeita liikkummaan lihasvoimin tai julkisella liikenteellä, kun kaikkialla missä asiaa on tutkittu, keskustojen kevyen liikenteen suosiminen kasvattaa liikkeiden myyntiä? Ehkä niitä sinun irrationaalisesti vihaamia ulkomaalaisia sitten tosiaan tarvitaan tähänkin.
Kerrotko vielä kuinka monta ruokakassia tai huonekalua haluat roudata käsipelillä kantamalla ja jollain ratikalla jos vaihtoehtona on ajaa autolla kauppakeskukseen?
Kerrotko itse milloin Helsingissä on ollut aika jolloin jokaisen kaupan edessä on ollut koko ajan vapaita parkkipaikoja jolloin sinne ostoksille on voinut vain kätevästi keskustaan h
2000 aluille asti oli ihan tavallista ajaa kaupungille ja aina löytyi mittariparkki, eikö ollut kallista. Kaikki oli erittäin toimivaa. Nykyisin parkkeeraus on tosi kallista. Myös Helsingissä asuvat tarvitsevat autoa poistuakseen sieltä. Ei jokainen kävele kulman taakse toimistolle tai ole etätöissä. Ihmiset lähtevät mökille, tai pienten lasten kanssa sukulaisiin toiseen kaupunkiin, tai hiihtoladulle kaupungin rajamaille. Jos itse haluat mennä rinkka selässä rattaiden kanssa junaan niin siitä vaan.
Vierailija wrote:
Jospas saatais rikkaita jenkkejä sinne ostoksille? Nyt kun tänne niitä tukikohtiakin pykätään.
Sotilaan palkka on 2500 dollaria. Sillä ei suomen hinnoilla käydä edes kahvilla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vihervassut estivät maksavien asiakkaiden pääsyn keskustaan ja tilalle mieluummin notkuvia rikastajajengejä...
Onko suomalaiset jotenkin erityisen surkeita liikkummaan lihasvoimin tai julkisella liikenteellä, kun kaikkialla missä asiaa on tutkittu, keskustojen kevyen liikenteen suosiminen kasvattaa liikkeiden myyntiä? Ehkä niitä sinun irrationaalisesti vihaamia ulkomaalaisia sitten tosiaan tarvitaan tähänkin.
Kerrotko vielä kuinka monta ruokakassia tai huonekalua haluat roudata käsipelillä kantamalla ja jollain ratikalla jos vaihtoehtona on ajaa autolla kauppakeskukseen?
Kerrotko itse milloin Helsingissä on ollut aika jolloin jokaisen kaupan edessä on ollut koko ajan vapaita parkkipaikoja jolloin sinne os
Stokkan vieressä Mannerheimintien ovien kohdalla oli ilmainen parkki puoli tuntia jos halusi jotain hakea nopsaan stokkalta. Parkkimaksu oli jotain euron puoli tuntia muuten.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kerrotko vielä monta ruokassia tai huonekalua ajattelit ostaa Lumen laukku- ja asustebrändin myymälästä? Meno on kuin eräällä puolueella, aina on kaikki jonkun muun vika :)
Vierailija wrote:
Vihreä unelma on se että kulutus loppuu ja kaikki kansat käsikädessä kävellen menevät luomukahvilaan juomaan vastuullisesti ja paikallisesti tuotettua vihreää teetä, joka on keitetty lähipuistosta kerättyjä, itse kuivatettuja käpyjä polttamalla kierrätetyssä pönttöuunissa.
He eivät halua oikeita liikkeitä tai talouskasvua. He ajattelevat että jokainen voi parvekkeen kukkapenkissä kasvattaa omat tomaatit ruokapöytään ja elää niillä.
Tietysti tämä koskee vain muita. Itse matkustavat lentäen ja loppumatka taksilla tapaamaan ulkomaiden kollegat livenä, kun videopuhelut on niin hirveitä.
Oikea syy on se että ihmiset eivät liiku muulla kuin omalla autolla ja marketteihin on näppärämpi mennä autolla. Syyllinen tähän löydetään toki muualta kuin peilistä, niin kuin on tapana.
Kukaan ei vahingossakaan sano totuutta täällä - tässä se näkyy konkreettisesti se Venäjän boikotointi. Boikotoitu Venäjä tuntuu itse porskuttavan vanhaan köhivään tapaansa, mutta boikotoiva Eurooppa näivettyy inflaatloon, venäläisturistien poissaoloon, kansalnvaellukseen Afrikasta jne jne...
Kyllä suomalaiset niiiiiin rakastaa korruptoitunutta Ukrainaa. Hyödylliset hölmöt antavat kirjaimellisesti paidankin päältään...
Meillä maallakin posti ja matkahuolto tuo ja vie. Ei tartte enää isolle kirkolle vaivautua kovin usein
Ei ollut mitään väärin sanottu. Tasatarkka sellainen tulevaisuus odottaa meitä ja kaupunkia, jos turistejä enää ei ole. Miellytäkö se teitä tai ei.
Sehän on hyvä niin keskusta rauhoittuu ihan vain kävelijöille =)) kaikki liikenne olisi sivummalla,siellä missä kaikki kaupatkin on. keskustassa olisi vain vegaanikahviloita ja nähtävyyksiä .
Vähänkö ihanaa =))
Vierailija wrote:
Hesa? Ookkonää maalta?
Vain murrehirviöt käyttävät nimitystä "hesa" tai "stadi". Normaalit sivistyneet suomenkieltä äidinkielenään puhuvat käyttävät nimeä Helsinki.
Vierailija wrote:
Kerro paikkakunta jossa liikeiden ja ravintoloiden määrä on tällä hetkellä KASVUSSA.
Minä olen helsinkiläinen ja autonkin omistan mutta en mene kaupunkiin autolla koska se kestää pitempään kuin pyörällä tai raitiovaunullaa/bussilla/metrolla meneminen. Ruuhka-aikana jono matelee keskustaan KÄVELYVAUHTIA koska lihavat kehyskuntalaiset yrittävät kaikki päästä sille ilmaiselle pysäköintipaikalle joka vielä 80-luvulla oli.
Jos auto on kasvanut teille perseeseen kiinni kuin syylä niin miksette tosiaaan käy siellä marketissa?
Lihavien ihmisten määrä on kyllä kasvussa helsingissä. Olen huomannut saman.
Ei ole siitä on vaan tullut harvemman huvia. Ökyroina menee hyvin kaupaksi ja älyttömään hintaan. Keskiluokka on kadonnut.