Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osta& Myy palastan käyttätymisetiketti

30.12.2006 |

mua ihmetyttää ihmisten käyttäytyminen kun ilmoitan myytävästä tuoteesta lelusta, vaatteesta ja muusta tavarasta jne..mulla on ollut se periaate , että myyn puoleen hintaan tai alle hankintahinnasta ja myyn vain priimaa tavaraa ja vaatteet perstynä ja silitettynä, ja kerron asian jo ilmoitusta jättäessäni. Silti pitäisi olla kuva joka vekistä, vähän ärsyttää..

lisäksi olen harmikseni törmännyt lobbaajiin, jotka tarjoavat hyvän hinnan tai tajoavat törkeästi alle ja pyytävät vetämään ilmoituksen pois, mutta he eivät koskaan ilmaannu hakemaan tavaraa. Jonkun ajan kuluttua ilmestyy myyntiin minun myyntiin laittamani tuote ja pyyntihinta on korkeampi. Ymmärtääkseni vauva lehdessä toimii kirpputori osto ja myynti periaatteella , ei huuto .net periaatteella.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuotteiden myynti on minunkin mielestäni yhtä tyhjän kanssa.

Kysymykseen hinnoista vastaisin että kukin saa hinnoitella niinkuin itse haluaa. Minusta tuon 10 pöydän tavarat on ihan oikein hinnoiteltuja. Ei liikaa eikä liian vähääkään.

Muistakaahan että ei se joka pyytää paljon ole hassu vaan se joka maksaa ;), eikös niin.

Uuden vuoden aattoilta alkaa hämärtyä.

Vierailija
2/10 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lobbausjuttu ei nyt oikein auennut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun esittelee tuotteen kuvalla ja selkeällä myyntihinnalla. Ei mitään huutokauppoja tai muita vedättämisiä. Suosin itse palveluita joihin saa kuvan kuten verkkokirppis fi palvelusssa on mahdollista. Katsokaa nyt vaikka pöytä numero 7. Voiko tuotteet olla paremmin esillä?

Vierailija
4/10 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

erota aika lailla toisistaan. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Toisekseen, minä myyn paljon lasteni vanhoja vaatteita ja leluja joko nettikirppiksellä tai muuten, halvalla hinnalla. Jos ja kun saan tuotteista sen hinnan mitä haluankin, minulle on aivan sama mitä ostaja sen jälkeen tuotteella tekee. Myykö eteenpäin kalliimmalla, käyttääkö omalla lapsellaan, vai pyyhkiikö persettään, ihan sama, kunhan minä sain tuotteesta pyytämäni hinnan.

Se, että luvataan ostaa mutta ei ostetakaan on kyllä typerää. Muutama sellainen on minunkin kohdalleni osunut. Siksi lyön kaupat lukkoon vasta, kun ostaja on selvästi sanonut että " ostan tuon" . Voin lähettää kuvia esim. myytävänä olevasta syöttötuolista seitsemälle henkilölle, ja mailissa kerron että muutkin ovat sitä kyselleet. Kaupat teen sen kanssa joka ekana ilmoittaa ostavansa tuotteen, ja jos hän ei tule noutamaan tuotetta silloin kuin lupasi, myyn sen jollekin toiselle. Helppoa.

Laskin juuri, että olen netonnut tänä vuonna pitkälti yli 3000 euroa myymällä lasten vanhoja tavaroita ja vaatteita, kallein tuote on ollut rattaat 150¿ :)

Vierailija
5/10 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta tyttö turiset :)

Vierailija
6/10 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuli tarpeeseen ja uskon että moni muukin tuollaista on kaivannut :)

Vierailija
7/10 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että osa ihmisistä myy vanhoja tavaroita kohtuuttoman kalliiseen hintaan, esim. kantoliinat! Usein on huggiksia myynnissä n.60e vaikka uusi maksaa 75e! Älytöntä, vaikka tuotetta olisi itse käyttänyt kaksi kertaa, niin se on silti kirpputori. Itse myyn aina väh. puoleen hintaan ellen alle. Musta nyrkkisääntö on vähintään puolet alkuperäisestä

Vierailija
8/10 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pauli: Mitä tuumaat verkkokirppiksen 10 pöydän kamojen hinnoista. Musta tuossa taso on kohdallaan. Selvästi alle uusien hintojen.

Vierailija
9/10 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hintatasokin on kohdallaan. Itse olen maksanut vastaavasta leikkimatosta uutena noin 70 ¿. Leikkikaaren hintaa jäin miettimään mutta kyllä sekin lienee kohdallaan. Muutkin tuotteet reilusti hinnoiteltuja. Reilulla tarkoitan että reilu myös ostajalle =)

Vierailija
10/10 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnoittelen myyntiin panemani tuotteet niin, että niitä ei hirveästi kannata jälleenmyyjän ostaa, mutta käyttöön ostava saa minusta kohtuullisella hinnalla hyvälaatuisen tuotteen. Hintapyyntöni ovat yleensä kolmasosasta kahteen kolmasosaan uuden hinnasta riippuen siitä, miten uudesta ja vähän käytetystä tuotteesta on kyse.

Aikanaan vaunut myydessäni otin selvää, mitä uudet vastaavat maksaisivat (uusien vastaavien hinnat olivat pudonneet sillä välin) ja hinnoittelin sen perusteella. Vaunuilla olisi ollut useita ottajia. Oletan, että hinnoitteluni on ollut kohdallaan, koska milloinkaan ei ole jäänyt mitään myymättä. Ns. tavallisilla kirpparihinnoilla en myy lastentarvikkeita tai -vaatteita. Mieluummin annan jollekin tarvitsevalle tai päiväkotiin ilmaiseksi. Ärsyttää tuhottomasti pihit tyypit, jotka eivät itse raaski ostaa mitään uutena, etenkään kalliimpaa, ja sitten himoitsevat kuitenkin ko. tavaroita pilkkahinnalla. Toinen ärsyttävä ostajatyyppi on " huutonet-trokari" .