mua ainakin pikkasen kaduttaa omakotitaloon muutto
Asuimme vuosia kerrostalossa, kunnes rakensimme uudelle asuma-alueelle talon. Nyt ollaan asuttu 2 v, ja on jo alkanut tulla mm. naapureiden suhteen sellaisia juttuja esille, että mieluummin asuisin kerrostalossa. :( Ihme kyyliä on tähän meidän naapurustoon ainakin sattunut. Suurimmaksi osaksi ihan tavallisia duunareita, ja osa on olevinaan niin hienoa että. Omat lapset ovat niin ihania, ja omat pihat parhaita, osa ei edes tervehdi. Tossakin kahden talon päässä asuu painaja (ammatiltaan) ja kuvittelee olevinaan parempaa kansaa, kun asuu omakotitalossa. Kaipaan rentoa kerrostalomeininkiä, kun lapset leikkivät yhdessä pihalla. Täällä on vaan oma piha, jossa leikkiä.
Kommentit (9)
Mikä estää muuttamasta takaisin kerrostaloon tai rivariin?
ME tullaan hyvin toimeen kaikkien naapuruston perheiden kanssa. Jopa naapurinpojan thaityttö tervehti heti ensi vierailullaan meitäkin huutelemalla iloisesti aidan yli.
He lienevät paljon avoimempia ja kiinnostuneempia toisista ihmisistä kuin jurot suomalaiset.
en itsekään halua ryhtyä sen enempää veljeilemään naapureiden kanssa, mutta olisi mukavaa, jos edes lapsille olisi kavereita, mutta kun ei, omilla pihoilla leikitään ja yksin. No joo, voihan sitä ilman muuta muuttaa takaisin kerrostaloon, mutta omakotitaloasumisessa on omat hyvät puolensa kuitenkin.
ap
Sanon suoraan et asuttiin kanssa ok-talossa jokunen vuosi. Olin kotona lasta hoitamassa ja naapurustossa paljon kotiäitejä myös. Kun en ole yhteisöihminen, kärsin siitä että kaikkien asioiden olisi pitänyt olla yhteisiä. En jengiytynyt niiden mammojen kanssa, vaan jättäydyin ulkopuolelle. Sit katottiin hitaasti:( Ja kyseltiin miksen käy niissä, näissä ja noissa riennoissa lasten kanssa.
Mä en vaan ole semmoinen että jaksaisin kulkea perhekerhosta toiseen ja jakaa kaiken jonkun naapureiden kans. Hyvänpäiväntuttavuus riitti meille ja olin vaan helpottunut kun päästiin muuttamaan sieltä muualle. Lopullinen okt, jonne muutetaan, saa olla jossain haja-asutusalueella. Naapureita voi olla näköetäisyydellä mutta ei " takapihalla" , niinkuin kaupunkien tiiviisti kaavoitetuilla tonteilla aina on.
t. erakko
varmaan on kaupungin halvat vuokratontit, jonne tuollaiset duunarit pystyvät rakentamaan,
Minäkään en halua hirveästi veljeillä naapurien kanssa. Ahdistaa, jos täytyisi jatkuvasti jauhaa paskaa joidenkin yhdentekevien tyyppien kanssa. Hyvänpäivän tuttuja ollaan ja autetaan esim. postilaatikkoja tyhjentämällä ja jotain pieniä juttuja lainaamalla toisiamme, se riittää mainiosti.
mutta kaipaan sellaista yya-sopimusta.
Jos joku on niinn törppö, ettei tajua edes tervehtiä, jätä omaan arvoonsa.
Oletko itse akateeminen? Duunarit katsovat usein kieroon sellaista, ikävä kyllä. " Nuo luulevat olevansa jotain..." , vaikka ette luulisi olevanne yhtään mitään.