Haluaisin syödä jouluna jotain ihanaa kalaa, enkä
Mitään lanttulaatikoita. Olen kyllästynyt jouluruokiin.
Tavallinen yhden ruokalajin kala-ateria vaikka hän kalliimmastakin kalasta, ja joku hyvä jälkkäri, vaikka kauraomenapaistos.
Ei ähkyä, ei tympääntymistä, kaikki tyytyväisiä.
Millaisen jouluaterian sinä haluaisit?.
Kommentit (44)
En ole vuosiin hankkinut jouluksi kuin joko kaloja tai kinkun. Niitä joskus päivällä. Illalla juustoja, viiniä. Menee mukavasti, eikä tarvitse niitä jämiä hillota ja väkisin koittaa syödä.
En mä ainakaan väkisin syö milloinkaan mitä en halua. Tuppaako joku aplle väkisin lanttulaatikkoa naamaan? Kannattaa jättää menemästä joulupöytään, jos et tarjontaan ja seuraan voi muuten vaikuttaa.
Minun joulupöydässäni pitää olla kylmäsavuporoa ja perunapiirakoita. Syön kyllä mielelläni myös joululaatikoita.
Suklaalla pääsee pitkälle, ei sitä muuta tartte.
En syö kinkkua joten teen paahtopaistin itselleni. Muut perheestä syövät sikaa.
Ap voi syödä joulunakin ihan mitä itse haluaa mikäli noin koville muutaman päivän perinteuset ruuat ottaa.
Tuskin kukaan pakottaa lanttulaatikkoa tai muita jouluruokia syömään.
Söin koko kesän kuhaa. Ei maksanut mitään
Vierailija wrote:
Söin koko kesän kuhaa. Ei maksanut mitään
Onnekas! Ap
Kokeile lohta ruiskuorella, mun lemppari!
No hyi helvata. Ärsyttää tuo kalan tuputus. Haiseekin kauhealle. On terveellistä joo. Silti meillä n. 2 x kk. Mielummin hyvät lihat kun lohta, joka ihan ylihinnoiteltu. Muita kaloja emme syö.
Meillä on jouluna ollut jo vuosia monipuolinen tortilla-ateria. Erittäin suosittu, koska jokainen voi koota omien mieltymysten ja rajoitteiden puitteissa sopivan annoksen.
Juustoja on yleensä useita erilaisia, katkarapuja ym. Juomia on myös paljon. Jälkiruoaksi juustokakku ja erilaisia, erikoisiakin hedelmiä.
Näin voi tehdä jos tahtoo. Itse syön jouluruokaa lähinnä pikkujouluissa.
Ap oot ilmeisesti alaikäinen tai oikeustoimikelvoton, kun et saa ite päättää ruokiasi?
Minä oon aikuisena syönyt aina jouluna sitä mitä haluan. Lapset ehdottaa omat suosikkinsa toki joulupöytään niin kaikki saa mitä haluaa. Minä haluan aina kalaa ja mätiä. Kun lapset oli pieniä, he halusivat kerran lehtipihvit, joten ne paistettiin :)
Meillä viime vuonna jouluaattona vain kalaa sekä tykötarpeita niiden lisäksi. Joulupäivänä karitsaa ja kalaakin oli vielä. Tänä vuonna kalaa ja ehkä poroa tai sitä hyväksi havaittua karitsaa. Kahdelle ei tarvitse isoja määriä. Kalaosastosta mäti ja graavisiika omat suosikkini.
Kinkkua emme ole vuosiin enää jouluna paistaneet. Joinakin vuosina olemme vähän kinkkusiivuja ostaneet.
Vierailija wrote:
Meillä on erittäin pieni kinkku, vähän porkkana- ja lanttulaatikkoa, paahtoperunoita, rosollia, vähän silliä ja joku hyvä kastike kinkulle. Kaikista muista on luovuttu. Juomaksi punkkua ja olutta, jälkkäriksi creme brulee.
Unohdin muuten sienisalaatin.
Itse taas haluan joulupöytään kaikkea perinteistä. Joululaatikoita, herneitä, graavi- ja kylmäsavulohta sekä siikaa, mätiä, kinkkua ja sinappia, jonkin vihersalaatin, juustoja... Jouluna parasta on se, kun ruokaa riittää moneksi päiväksi ja saa valikoida just sitä, mitä sillä hetkellä tekee mieli. Naposteltavaksi joulutorttuja ja karkeilla koristeltuja pipareita, luumurahkaa sekä mandariineja.
Haluasin myös jotain kalaa ja jotain juhlavia ruokia enkä iänikuisia perunoita ja rosolleja, lanttulaatikoita ja kinkkua mutta mies ja lapset taas haluavat noita perinnejuttuja jouluna niin niillä mennään.
Voi hitsi, luin tätä ketjua ja tuli ihan joulun odotus fiilikset! Aiemmin ajatus vähän tympäisi, mutta nyt sain inspiraation alkaa suunnitella menuuta hyvissä ajoin ja koristeluja yms. Kiitos ap!
Minä haluan ehdottomasti laatikoita, lanttulaatikko, porkkanalaatikko, maksalaatikko. Kalaa en joulupöytään halua lainkaan, enkä kinkkua. Rosollikin olisi kiva, mutta ilman kalaa. Joulutortut vielä jälkiruuaksi niin on oikein hyvä.
Meillä syödään sitä, mitä halutaan: kinkkua, savukalaa, graavilohta, mätiä, sillejä, riisipiirakoita, vihersalaattia, perunasalaattia, juustoa (neljää-viittä eri laatua vähintään), lanttulaatikkoa, porkkanalaatikkoa, perunamuusia, saaristolaisleipää... Juomaksi voisi tehdä simaa, joku jossain ketjussa mainitsi, että äitinsä tekee/teki jouluisin simaa. Pakastimessa on reippaasti aroniaa, siitä tulee tosi hyvää simaa, samoin raparperista. Täytyykin muistaa.
Jälkiruuaksi on joulutorttuja, marjarahkaa ja jäätelöä. Suklaata on tarjolla koko ajan. Teen varmasti myös taas rocky roadia, se on vaan niin hyvää.