Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pomo ei vastaa viesteihin ja valittaa jälkikäteen että asiat on hoidettu toisin kuin hän olisi toivonut

Vierailija
30.10.2023 |

Onko tuttua? Valitusta on myöhemmin sietämätöntä kuunnella, kun se johtuu täysin siitä, että pomo ei ole pyynnöistä huolimatta vastannut viesteihin. Asiat on jouduttu ja silloin hoitamaan vain jotenkin ilman pomon kommentteja.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan ei vaikuta se oliko vastausaikaa päivä, kaksi vai viikko. Jos pomolta alkaa hätyytellä kommentteja, saa viestissä närkästynyttä huokailua siitä, kuinka hän oli kiireidensä keskellä juuri tähän vastaamassa. 

Vierailija
2/7 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaako tällaiselle pomolle todeta suoraan, että asiat olisi voitu hoitaa pomon toivomalla tavalla, jos hän olisi vastannut viesteihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Jos kyseisiä asioita varten ei ole ollut olemassa yhteisiä toimintatapoja tai suuntaviivoja, 2) esihenkilöä ei ole saanut kiinni yrityksistä huolimatta ja 3) deadline palaa loppuun ja toimimattomuus ei ole vaihtoehto, ei esihenkilöllä pitäisi olla varaa motkottaa. Eräänlaista vallankäyttöä tuokin olla tavoittamattomissa ja kritisoida jälkikäteen, jos toiveita ei ole osattu ennustaa.

Vierailija
4/7 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa yhteisiä toimintamalleja, kun asiat pitää kuulemma ratkaista tapaus kerrallaan. Siihen ei vain työntekijä saa pomolta apua, kun häntä ei tavoita kohtuullisessa ajassa.

Vierailija
5/7 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuttua. Tosin meillä esihenkilö tiedostaa kyllä tilanteen mutta toivoo silti, että luettaisiin hänen ajatuksiaan. Meillä onneksi voi sanoa suoraan, että toisenlaisella johtamistyylillä asiat hoituisivat paremmin ja tehokkaammin. Parempia toimintatapoja yritetään löytää mutta isoin ongelma on liian suuri työmäärä esihenkilöllä. Ei ehdi vastata niihin viesteihin tai perehtyä aiheeseen. Jos on ollut aikaa, niin silloin apua saa ja homma hoituu. En vain tiedä mihin pitäisi valittaa, että hänen työmääräänsä saisi purettua.

Vierailija
6/7 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha valittaa jälkeenpäin.

Samoin tiiminvetäjän valitus, jos tiimiläiset eivät kerro tarpeeksi asioista hänelle johtuu ihan siitä, että tiiminvetäjä itse ei ole ollut töissä mukana eikä aktiivinen. On varmaan hankalaa kertoa pomolle, mitä tiimiläiset ovat tehneet, jos ovat tehneet itsenäisesti, eikä tiiminvetäjä ole ottanut selvää, mitä ovat tehneet tai miten asiat yleensä hoidetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Turha valittaa jälkeenpäin.

Samoin tiiminvetäjän valitus, jos tiimiläiset eivät kerro tarpeeksi asioista hänelle johtuu ihan siitä, että tiiminvetäjä itse ei ole ollut töissä mukana eikä aktiivinen. On varmaan hankalaa kertoa pomolle, mitä tiimiläiset ovat tehneet, jos ovat tehneet itsenäisesti, eikä tiiminvetäjä ole ottanut selvää, mitä ovat tehneet tai miten asiat yleensä hoidetaan.

Tuo pitää paikkansa. Johtavassa asemassa olevan henkilön toimintatavasta riippuu paljon se koetaanko hyödylliseksi olla häneen yhteydessä vai yrittääkö töissä jokainen vain pärjätä parhaansa mukaan omillaan.