Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tahansa syön, niin saan hirveät ilmavaivat. Mistä voi johtua?

Vierailija
29.10.2023 |

Ei ole laktoosi-intoleranssia.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai vaan syö ksylitolikarkkeja yms? Mulla ne on takuuvarmoja ilmavaivojen tekijöitä.

Vierailija
22/47 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sokeri aiheuttaa tuota. Kun aloitin vhh:n loppui pierut.

VHH:lla taas saat helposti mahan ummelle, kun pistelee paljon lihaa naamaansa.

Ei vhh ole mikään lihadieetti, itse syön punaista lihaa vain kerran tai pari kuussa. Kasviksia syön paljon, ei toki perunaa kuitenkaan. 

t. Se jolle kommentoit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaivasi äänekästä paukuttelua eli ilmaa, vai hiljaisempaa mutta haisevampaa, jota esim lihansyönti aiheuttaa.

Jokainen on oman elämänsä testinukke ja laboratorio. Testailet eri ruoka-aineita, ehkä löydät syyn ja siten sopivan ruokavalion. Muista kuitenkin että keho tarvii monia ravintoaineita joita ottaa sitten purkista. Jos maito ei sovi, ottaa kalkkitablettia esim.

Vierailija
24/47 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Et kai vaan syö ksylitolikarkkeja yms? Mulla ne on takuuvarmoja ilmavaivojen tekijöitä

En syö enää, koska niistä tulee ihan hirveät vaivat.

Ap

Vierailija
25/47 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onko vaivasi äänekästä paukuttelua eli ilmaa, vai hiljaisempaa mutta haisevampaa, jota esim lihansyönti aiheuttaa.

Jokainen on oman elämänsä testinukke ja laboratorio. Testailet eri ruoka-aineita, ehkä löydät syyn ja siten sopivan ruokavalion. Muista kuitenkin että keho tarvii monia ravintoaineita joita ottaa sitten purkista. Jos maito ei sovi, ottaa kalkkitablettia esim.

Äänekästä ja haisevaa tällä hetkellä. 

Ap

Vierailija
26/47 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minulla tuon laukaisee stressi, rasvainen ruoka tai se jos joutuu kävelemään paljon ruuan jälkeen. Ne jotka naureskelee vaivalle ei ole kokeneet sitä kun tuo oikeasti alkaa rajoittaa jo elämää.

Tässä asiassa ei ole mitään hauskaa, kun mullakin rusahteli yhteen aikaan tahattomasti muiden seurassa. Vaihdoin jälkiuunileivän tuoreeseen ruisleipään, rupesin syömään hitaasti pureskellen, ei ahmimista. Ja säännöllinen ruokailurytmi. Tosin aloittelijan vaiva on vissiin laajempi, mutta kannattaa kokeilla esim. eri ruokia.

Vierailija
27/47 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pist tappi peppuun ja katto koska alat leijua ilmassa.

Vierailija
28/47 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Et kai vaan syö ksylitolikarkkeja yms? Mulla ne on takuuvarmoja ilmavaivojen tekijöitä.

Joo tämä.- kerran söin lidlin pastilleja (ei kyllä mitään lidliä vastaan) mutta oli kyllä sellaset pierut yön yli että välillä nauratti mutta toisaalta taas ei. Eli en suosi keinomakeutusaineita. Sokeria sopivasti ja hunajaa koska ne ovat luonnollisia. kaikki keinotekoiset jutut vaan ei ihmiselle kuulu vaikka markkinamiehet sitä toitottaa. 

Vierailija
29/47 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mitä syöt brittiversiossa eukko havainnollisti putkella, että syö nopeimmin sulavat ensin. Moni syö esim hedelmän jälkiruoaksi, vaikka sillä pitäisi aloittaa.

Jos syö hitaasti sulavan ensin ja sitten nopeasti sulavan, niin pierettää varmasti.

Se oli perusteellinen ohjelma. Suomen versiossa ei pyydetä poo samplea eli kakkanäytettä vaalean rouvan tutkittavaksi.

Vierailija
30/47 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VVH;lla voi saada paljon pieruja ikävämpiä tauteja, kuten sappitulehduksen, sydänkohtauksen ja jopa äkkikuoleman riski kasvaa. Elinikä laskee noin vuodella.

Vierailija
31/47 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oisko ärtyvänsuolen oireyhtymä?

Tämä + närästys+ keliakia

Terveisin kaikki 3 omaava (+ laktoosi-intoleranssi)

Vierailija
32/47 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun maha ei tykkää banaanista. Jos syöt päivittäin suunnilleen samalla tavalla, niin jätä yksi kerallaan tavllisisista ruuistasi pois muutamaksis päiväksi.

Ja tosiaan todella tärkeää on se kunnollinne pureskelu, eikä saa ahmia.

Kyllähän sinänsä pierettäminenkin on ihan normaalia.

Vierailija
33/47 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Et kai vaan syö ksylitolikarkkeja yms? Mulla ne on takuuvarmoja ilmavaivojen tekijöitä

En syö enää, koska niistä tulee ihan hirveät vaivat.

Ap

Niin tuli mullekin hirveät vaivat, eritoten Hakkaraisista. Mannitoli on toinen erityisesti ilmavaivoja tekevä makeutusaine ja sitä on näköjään luontaisesti viljellyissä herkkusienissä. Jospa se sun sieniä sisältävä soppa on tehnyt pieretyksen? Mulla tekee muuten sorbitolikin kipeät ilmavaivat, pikkuaski Läkerolia ja sitten kieritään sängyllä ja toivotaan, että saa kunnolla ilmat ulos ja muille hajuvaroitus.

Vierailija
34/47 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus menkat on samantapaista hormonitoimintaa kuin ennen synnytystä jolloin suoli voi tyhjentyä ja tehdä tilaa vauvalle. Siis menkkojen aikana suoli kiirehtii vaikkei vauvaa olisi tulossakaan.

Vierailija
35/47 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiva vatsassa.

Vierailija
36/47 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko tänään? Testaan.

Vierailija
37/47 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla paksusuolen tulehdus aiheutti valtavasti ilmavaivoja, muita oireita ei sitten ollutkaan. 

Vierailija
38/47 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sokeri aiheuttaa tuota. Kun aloitin vhh:n loppui pierut.

VHH:lla taas saat helposti mahan ummelle, kun pistelee paljon lihaa naamaansa.

Vhh-ruokavaliossa ei syödä lihaa paljon, vaan ihan suositusten mukaan.

Toki on niitäkin onnettomia "vhh-ruokailijoita" jotka luulevat kyseisen ruokavalion olevan juurikin lihan mässytystä ja sitten kärsivät vaivoista ja syyttävät ruokavaliota.

Vierailija
39/47 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö prosessoituja tuotteita? Yleensä se luonnonmukainen vaihtoehto on paras. 

Nämä ns. vegaaniset lihankorvikkeet ja muut takaavat sen, että suolessa on huono bakteerifloora.

Oletko joutunut syömään antibiootti kuurin? Mä itse olen juuri antibiooteilla, ja tunnen miten maha turpoilee ja ja reagoi antibioottiin. Saa nähdä kauanko menee tämän tasoittumiseen.

Mä söin nuorena useita antibioottikuureja ja vatsa oireili niistä.

Vierailija
40/47 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ja millätavoin se on todettu että ei ole laktoosi-intolenranssia. Laktoosivaiva haisee tunnistettavasti.