Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä ihan tuhoontuomittu suhteen alku?

Vierailija
29.10.2023 |

4kk sitten eräs edellisen työpaikkani yhteistyökuvioista tutuksi tullut mies (46v) laittoi yllättäen viestiä että oli kuullut mun (40v) eronneen (erosin 2 v sitten) ja että hänkin on reilu vuosi sitten eronnut, haluaisinko lähteä kahville. En ollut ihan intona, mutta ajattelin et no miksei.

Suhdehan siitä sitten syntyi, ja mies oli tosi avoin siitä kuinka on tosi ihastunut muhun. Mua alkoi hirvittämään kun tajusin itsekin olevani tosi ihastunut ja n.2 kk sitten panikoin että edetäänkö tässä liian nopeasti nyt, mitä jos tuleekin sydänsuruja ja kehittelin kaikenmaailman skenaarioita ja laitoin jarruja päälle. Mies sanoi ymmärtävänsä ja otettiin toiveistani rauhallisemmin.

No mitä kävikään. Minä tajusin nopeasti että kyse oli omista epävarmuuksista, kauhuskenaariot mitä päässäni kehittelin eivät olleet mitenkään realistisia. Kadutti että olin tehnyt paniikkiratkaisuja hätäpäissäni ja selitin miehelle. hän ymmärsi mutta on tullut tosi paljon varovaisemmaksi, kun taas minä koen että haluan rohkaista häntä kertomalla avoimesti tunteistani. 

Mies laittaa joka päivä viestiä, mm. aamulla ensimmäisenä ja illalla viimeisenä. Kuitenkin viimeiset 2 kuukautta on menty niin että lähes aina tapaamisia ehdotan minä ja mies haluaa joka kerta nähdä kun sitä ehdotan. Eilen olimme järjestämissäni halloweenjuhlissa, joissa mies näki ensimmäistä kertaa ystäviäni. Hän sanoi moneen kertaan illan aikana että "haluaisin että heräisit mun luota useammin", kysyi mm. että jos tapaisi sattumalta lapseni niin miten esittelisin hänet lapselle. Emme siis ole esitelleet toisiamme kummankaan lapsille.

Tänään nostin kissan pöydälle ja kerroin että koska emme ole varsinaisesti sopineet mitään suhteemme laadusta sen jälkeen kun minä vedin hätäjarrua, mieltäni painaa että mitä hän tästä ajattelee ja että onko tämä seurustelua vai tapailua ja että minä mieltäisin tämän mielelläni jo vähän vakavammaksi. Mieheltä en saanut vastaukseksi oikein juuta enkä jaata. 

Että menikö tämä juttu nyt pieleen kun en ollut valmis etenemään silloin pari kk sitten hänen tahdissaan? Tuntuu että mies pitäisi tarkoituksella etäistä linjaa, haluaa nähdä aina kun ehdotan ja viestittelee jatkuvasti mutta sitten kuitenkin jokin pidättelee eikä noista vihjailuistaan huolimatta kuitenkaan tiedä mitä haluaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostunut mies haluaa sitoutua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli alkuun varmasti kiinnostunut, kiinnostus lopahti kun ap alkoi sekoilla. Se miksei mies osaa sanoa suhteen etenemisestä mitään, kertoo ettei halua sitoutua muttei halua kuitenkaan ihan vielä päästää ap:tä vaan roikottaa varalla. 

Kurja tilanne mutta en voi sanoa muuta kuin itse en jäisi tuohon.

Vierailija
4/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voikin olla noin vaikeata? En tajua.

Vierailija
5/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kuitenkin tapailleet vasta aika lyhyen ajan joten ei kai tuossa vaiheessa ole edes pakko tietää mitä haluaa tai ajattelee. Olette aikuisia ihmisiä. Katsokaa rauhassa mitä tuosta tulee vai tuleeko mitään.

Vierailija
6/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain päänsäryn luettuani tuon käsittämättömän mökellyksen. Uskomatonta miten vaikeita naiset voivat tehdä asioista. Jos ongelmaa ei ole, nainen kyllä kehittää päässään sellaisen.

Vierailija
7/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa kommunikoida aikuisen ihmisen kanssa, vaan spekuloit niin että höyry nousee sloggeista ja nyt tulet vielä tänne foorumille spekuloimaan täysin tuntemattomille?

En käsitä.

Vierailija
8/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on fiksu niin häipyy suhteesta taakseen katsomatta. Täysin sekopäistä.

Vierailija
9/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löit jarrut päälle ja ilmoitit, että haluat jatkaa omaan rauhalliseen tahtiin.

Mies teki kuten toivoit.

Mies on sika ja suhde on tuomittu.

Naisen logiikka.

Vierailija
10/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se ole aika ymmärrettävää että jos alkuun on into piukeena ja toinen sitten niinsanotusti tipauttaa maan pinnalle, ei siitä enää yhtä helpolla päästä lentoon. Ajattelee tietysti että mitä jos taas alat kiskomaan niitä hätäjarruja kun innostuu.

Vierailija
11/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun tapailema mies sekoilisi tollai kuin ap niin menisi maku ja en itsekään osaisi sanoa juuta eikä jaata. Mies varmasti oli kiinnostunut mutta saattaa pitää ap nyt sekopääylianalysoijana. Rauhoitu

Vierailija
12/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kiinnostunut mies haluaa sitoutua.

Tämä on jotenkin niin tylsä yleistys. Aivan kuin jokainen mies olisi identtinen tulevaisuuden toiveineen ja menneisyyden haamuineen.

Mies voi ihan siinä missä nainenkin kantaa mukanaan jotain menneisyyden traumoja, jotka hankaloittavat sitoutumista vaikka halua kuinka olisi. Jokaiselle miehelle sitoutuminen tarkoittaa myös täysin yksilöllisiä asioita siinä missä naisillekin. Joillekin sitoutuminen on kevyttä tapailua ja joillekin toisille se on yhteenmuuttoon ja avioliittoon tähtäävää toimintaa. Ja mitä enemmän ikää on ja mitä enemmän mukana on muita ihmisiä (lapsia esim.) sitä varovaisempaa sitoutuminen on vaikka kiinnostus olisi edelleen täysin aitoa.

Vierailija
13/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mies oli alkuun varmasti kiinnostunut, kiinnostus lopahti kun ap alkoi sekoilla. Se miksei mies osaa sanoa suhteen etenemisestä mitään, kertoo ettei halua sitoutua muttei halua kuitenkaan ihan vielä päästää ap:tä vaan roikottaa varalla. 

Kurja tilanne mutta en voi sanoa muuta kuin itse en jäisi tuohon.

Ei, vaan mies ei enää uskalla tehdä aloitteita, kun hänen toimintansa kerran koettiin alussa liian nopeaksi. Hän kuitenkin haluaa tavata, koska aina haluaa tavata sitä ehdotettaessa. Hän ei vain halua enää polttaa näppejään olemalla "liian innokas."

Jos on nyt sanonut, että haluaisi että herättäisiin aamulla useammin samasta paikasta, minusta se on aika vahva viesti. Jos tätä ei tapahdu, päästää mies varmasti ennemmin tai myöhemmin irti. Suhde, joka ei johda mihinkään, on ihan turha.

Vierailija
14/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette nyt vaan etene ihan samassa rytmissä. Se on okei, älä panikoi. Kuulostelkaa itseänne ja toisianne, ja kommunikoikaa avoimesti. 

Vierailija
15/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sain päänsäryn luettuani tuon käsittämättömän mökellyksen. Uskomatonta miten vaikeita naiset voivat tehdä asioista. Jos ongelmaa ei ole, nainen kyllä kehittää päässään sellaisen.

Juuri näin. "Kivaa olisi, mutta tehdäänpä tämä nyt vaikeaksi."

Vierailija
16/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos mun tapailema mies sekoilisi tollai kuin ap niin menisi maku ja en itsekään osaisi sanoa juuta eikä jaata. Mies varmasti oli kiinnostunut mutta saattaa pitää ap nyt sekopääylianalysoijana.

Ja vieläpä ihan syystä.

Vierailija
17/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÖÖÖ mitä?

Vierailija
18/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mitenkä voikin tehdä asioista hankalia.

Vierailija
19/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo alussa mietityttää tuleeko siitä mitään niin hyvin todennäköisesti ei tule.

Vierailija
20/23 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaikuttaa siltä, että mies on sinusta edelleen kiinnostunut, mutta on (syystäkin) varovainen ja haluaa jättää pallon sinulle, kun kerran sai siipeensä "liiasta innokkuudesta". En itsekään uskaltaisi vielä tuossa vaiheessa lähteä täysillä mukaan vastaavassa tilanteessa. Kyllähän sinä kuitenkin käyttäydyit aika tuuliviirimäisesti, joten jospa nyt yrittäisit ottaa tasaisemmin ja antaa miehelle vähän aikaa edetä hänkin omaan tahtiinsa? Typerin virhe tässä vaiheessa sinulta olisi alkaa painostaa miestä näyttämään tunteitaan avoimemmin.