Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin yh ja lapsi viettävät joulua yksin! Säälittävääkö?

Vierailija
18.12.2010 |

Pitäisikö pyytää meille viettämään oikeanlaista perhejoulua? Käy niin sääliksi tuo lapsiparka...

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy sääliksi molempia. tiedän tunteen kun viettää joulua yhdessä 1 vuotiaan lapsen kannsa. mutta onneksi tämä joulu menee paremmin kun olen saanut miehen rinnalleni ja lapset 2 vuotta ja toinen 4 kk

Vierailija
2/69 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jätä väliin. Kyllä he sen huomaisivat, enkä ainakaan itse haluaisi olla moisen säälin kohteena. Mutta jos ovat ystäviänne, niin asia on eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko olevasi itse jotenkin parempi.

Vierailija
4/69 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kovin nuori, niin ei nyt niin säälittävää ole.

Vierailija
5/69 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ole mitenkään säälittävää jos ketään ei ole kenen kanssa joulua viettää... Joo on yh ja lapsi myös perhe ja haluavat viettää joulua PERHEEN KESKEN!! ;)

Vierailija
6/69 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään turhaa stressiä, hössötystä, paineita tehdä asioita tietyllä tavalla. Syötäisiin hyvin, avattaisiin lahjat, kuunneltaisiin joulumusiikkia, lähdettäisiin ehkä vähän ulkoilemaan ja katselemaan taivaan tähtiä, vaikka luistelemaan ja pulkkamäkeen illalla, sitten lämpimään saunaan. Todellakin nauttisin joulusta näin!

Vierailija
7/69 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan oikeasti voi ajatella ap:n tavoin.

Mutta täälläkin on yksi yh, joka viettää joulua vain lastensa kanssa. Ja ihan omasta tahdostaan. Ja voi miten odotankaan aattoa :) Minä ja lapset ollaan ihan oikea perhe, ja vietetään ihan oikeaa perhejoulua yhdessä.

Vierailija
8/69 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei säälistä saisi kutsua? Sen takiahan yleensä lahjoitetaan rahaakin ja aletaan plan-kummeiksi jne. Jos sääli saa tekemään hyviä tekoja niin miksipä ei. Sääli tarkoittaa että ihmisellä on empatiakykyä. Ihme väite että jonkun mielestä se on sitä että tuntee olevansa parempi!!!

Mä saattaisin pyytää joulukahville ja sanoisin kahvien aikana (jos siltä tuntuu että voivat jäädä odottamaan myös pukkia tms). Silloin tosin lasta voi harmittaa jos muut lapset saa hienompia lahjoja tms. Saattaisin ostaa lapselle kivan lahjankin, mutta ettei vieras nolostuisi kun hänellä ei ole mitään niin sanoisin että ostin sen jollekin toiselle hurjasta alesta, mutta kuulin että hänellä onkin jo samanlainen tms. Valkoinen valhe hyvässä tarkoituksessa ei satuta ketään ja toisaalta silloin ei vieraallekaan olo että olette jotenkin parempia ihmisiä kuin hän.

Mutta siis joulukahvitkin tarjoaa oikean joulun tuntua kun lapset silmät kirkkaina odottavat iltaa ja pukkia/tonttuja/lahjoja :).

Vierailija
9/69 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt ihan oikeasti ajattelee että on olemassa vain yhdenlainen "oikea perhejoulu".

Sinänsä hassua jos ajattelisikin, "meidän perhe on parempi kuin teidän ja meidän joulu oikeampi kuin teidän".

Vierailija
10/69 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täälläkin on yksi yh, joka viettää joulua vain lastensa kanssa. Ja ihan omasta tahdostaan. Ja voi miten odotankaan aattoa :) Minä ja lapset ollaan ihan oikea perhe, ja vietetään ihan oikeaa perhejoulua yhdessä.

Mutta asia on heti eri jos on useampi kuin yksi lapsi. Aikuiselle voi tulla kiva rauhallinen joulu, mutta kyllä se lapsi kaipaa kaveria jonka kanssa hössöttää ja hyppii paikoillaan aattoillan odotuksen innosta.

Vierailija
11/69 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vieten joulun kahdestaan vauvan kanssa.

Vierailija
12/69 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin voisin kutsua meille ihan hyvin naapurin pienen perheenkin (pariskunta ja vauva) meille joulukahville. Musta joulu on hyvä syy kahvitella lämpimissä tunnelmissa ja tulla taas hieman läheisemmäksi. Ymmärrän toki jos eivät tulisi, jokainen viettää joulua tavallaan, mutta ainahan sitä voi kysyä :).

Vierailija
13/69 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis yh:n lapsellahan on toi huonommat lahjatkin kuin muilla ja niin kauheaa olla ilman miestä että sitten vaikka puolitutun nurkissa mielummin joulua viettää "oikean perheen" kuin oman pienen perheensä kanssa.

Vierailija
14/69 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäin kans miettimään, että "lasta saattaisi harmittaa, jos muut saisi hienompia lahjoja" :O What?! Siis missä on kiveen kirjoitettu, että yh:n lapsi/lapset saisi jotenkin huonompia/halvempia lahjoja :D Aika kapeakatseista ajattelua :)

Minä olen kolmen lapsen totaaliyh ja kyllä, me vietetään joulu ihan keskenään - ja on ihanaa :) Näin on tehty jo vuosia. Nautitaan siitä kiireettömyydestä ja toistemme kanssa olemisesta. Saadaan tehdä omat jutut ihan omaan tahtiin. Tämä ihan täysin omasta tahdostani. Eikä ole tuntunut lapsiakaan harmittavan koskaan.

Ja kyllä, minä olen hommannut jokaiselle ns. hienoja ja kalliita lahjoja - ei tarvitse kärsiä köyhyydestä, vaikka yh:n lapsia raukat ovatkin :D

Vierailija
15/69 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asia on heti eri jos on useampi kuin yksi lapsi. Aikuiselle voi tulla kiva rauhallinen joulu, mutta kyllä se lapsi kaipaa kaveria jonka kanssa hössöttää ja hyppii paikoillaan aattoillan odotuksen innosta.

Täällä ainoa lapsi on nauttinut siitä kun saa olla rauhassa uusien lelujensa kanssa.

Koettu on sekä sukujoulut (jossa siis hössöttäviä ikätovereita) sekä ihan oman perheen kesken joulut. Ja selkeästi lapsi nautti omasta rauhasta enemmän :)

Vierailija
16/69 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lapsensa kanssa (10 kk). Ei ymmärrä joulusta vielä mitään ja minä haluan viettää rauhallisen päivän enkä juosta sukulaisissa kieli vyön alla enkä varsinkaan jäädä yöksi toisten nurkkiin kun oma petikin on!

Ostan ranskalaisia, nakkeja, sipsiä, limsaa yms paskaa ja herkuttelen oikein kunnolla :) Jouluruokaa pääsee kuitenkin syömään sit jossain ja noita tuotteita en yleensä syö ikinä.

Vierailija
17/69 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan suomalainen ajattelis muuta kuin omaa persettään, oli joulu tai ei.

Vierailija
18/69 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t yh ja yksi lapsi

p.s. kalliit lahjatkin on

Vierailija
19/69 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t yh ja yksi lapsi

p.s. Joulumieltäkin on :)

Vierailija
20/69 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiväthän he ole yksin, vaan kahdestaan! Tämä mitä kirjoitan, ei ole matemaattista näpsäytystä, vaan sen muistamista että todellakin kaksi ihmistä on ihmisSUHDE ja äiti+lapsi ovat perhe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän