Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin Suomesta katosi yhteisöllisyys?

Vierailija
29.10.2023 |

Suuret ikäluokat ovat  varmaan viimeisiä, joille yhteisöllisyys on ollut tärkeää. Omat vanhempani taas syntyivät ennen sotia ja olivat erittäin yhteisöllisiä kuolemaansa saakka ja lapsuudessani oltiin jatkuvasti sukuloimassa milloin missäkin, ellei sukulaiset olleet meillä.

Heillä varmasti oli siihen syynsä epävarman lapsuuden vuoksi, johon kuului evakkoon lähtö, sekä sotalapsuus Ruotsissa. Itse olen 60-luvulla syntynyt ja minua ei kyllä minkäänlainen yhteisöllisyys kiinnosta ja olen sitä monesti miettinyt, että mihin se minusta oikein katosi, koska lapsuudessa tykkäsin kyllä ravata sukuloimassa ja kaveripiiritkin olivat tiiviit, mutta aikuisena olen taas halunnut olla enemmän omissa oloissani, vaikka en mikään introvertti olekaan.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi katoaa. Vituttais osallistua muiden sekoiluihin missää muodossa.

Jo ajatus yhteisöllisestä asumisesta ja työyhteisöstä puistattaa.

Vierailija
82/85 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Internetin tuloon.

Ja kokoomusnuorten peräreikiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Internetin tuloon.

Ja kokoomusnuorten peräreikiin.

Ekstrovertti naminami kokkaritha ne tuota yhteisöllisyyttä hakevat saadakseen hovin jota pompottaa

Vierailija
84/85 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän katosi sillä sekunnilla kun vihervasemmisto laittoi yhteiskuntasopimuksen romukoppaan ja raahasi maailman kylään. Aivan kuten he olivat suunnitelleet seurauksien olevan.

Vierailija
85/85 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaa "yhteisöllisen asumisen" taloyhtiötä seuranneena olen huomannut että koskaan kukaan ei lopulta pidä tuosta yhteisöllisyydestä. Kaikki vain ärsyttävät toisiaan sotkemalla yhteiset, koska "yhteisö siivoaa", tai meluamalla väärään aikaan. Mistään ei pidetä huolta kun "ei oo oma vaan yhteisön"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi