Otatko influenssarokotteen?
Otin viime vuonna influenssarokotteen ja se aiheutti aikamoiset muutaman päivän kestävät ajoittaiset sydämentykytykset. Soitin terveydenhuoltoon, kuten ohjeessa ohjeistettiin, mutta siellä ei oikeastaan noteerattu koko asiaa. Oireet meni kokonaan ohi muutaman viikon kuluttua.
Jotenkin nyt kuitenkin epäilyttää ottaa tänä vuonna rokotetta, ja luulenkin että jätän väliin. Aiotko sinä ottaa rokotteen?
Kommentit (50)
ihmisten pitäisi ymmärtää että influenssa on niin voimakas tauti että rokotteenkin täytyy olla rajua tavaraa.
Otan, parin päivän päästä on rokotusaika. Samalla tulee koronarokote, olen riskiryhmäläinen sairauden vuoksi.
Otan koska on pakko. Olen lähihoitaja vanhuspuolella ja opiskelen sairaanhoitajaksi. En ottaisi rokotetta jos ei olisi pakko. Koskaan en ole influenssaa sairastanut. Kolme koronarokotustakin otin pakon edessä, enempää ei tule. Koronan sain kolmesta rokotteesta huolimatta, että ihan turhia rokotteita.
Vierailija wrote:
Otan. Perheenjäsen kuuluu riskiryhmään ja teen työtä riskiryhmään kuuluvien kanssa. Rokotuksesta ei ole tullut ikinä mitään oireita.
Sinun ottama rokote ei suojaa riskiryhmäläistä mitenkään. Sinä voit influenssavirusta kantaa kotiisi vaikka olet rokotettu.
aika moni tuttu on ottanut kun on ensin oikeasti sairastanut influenssan. ei siis mitään kovia kuumeflunssia vaan ihan oikeasti influenssa. kuulemma aivan painajaista voi olla ja pelottavan isolla prosentilla influenssa on vienyt sairaalaan.
Otan heti kun sen saan. Nyt kuume estää. Riskiryhmäläinen täälläkin.
Olisin ottanut niin kuin olen ottanut joka vuosi mutta ainakin Lahdessa ei saa enää aikoja. Terveydenhoito on ainakin Lahden näkövinkkelistä katsoessa täysin tuhottu.
Otan. Olen sairastanut kaksi kertaa tosi pahan influenssan. En halua kolmatta. Harkitsen myös koronarokotetta. Sitä on taas liikkeellä ja meidän talossa muutama tapaus.
En ole nyt hakenut kun oon etätöissä enimmäkseen eikä tule nyt talvella hirveästi kontaktia ihmishenkilöiden kanssa