Otatko influenssarokotteen?
Otin viime vuonna influenssarokotteen ja se aiheutti aikamoiset muutaman päivän kestävät ajoittaiset sydämentykytykset. Soitin terveydenhuoltoon, kuten ohjeessa ohjeistettiin, mutta siellä ei oikeastaan noteerattu koko asiaa. Oireet meni kokonaan ohi muutaman viikon kuluttua.
Jotenkin nyt kuitenkin epäilyttää ottaa tänä vuonna rokotetta, ja luulenkin että jätän väliin. Aiotko sinä ottaa rokotteen?
Kommentit (50)
Joka vuosi otan. Olen ottanut sen ainakin 20 v. ajan. Ikinä ei ole tullut mitään oireita. Nyt 11 v. lapsi on ottanut myös joka vuosi.
Minulla oli joskus reilu 10 v. ikäisenä influenssa, ja mieleen on jäänyt kirkkaana kamalat näyt joita näin kuumehoureissani ja se kuinka sairas olin.
Otan, olen ottanut joka syksy. Pitääkin varata työterveyshoitajalle aika, asiasta tuli viime viikolla ilmoitus
Joka vuosi otan ja myös lapseni 8 v. Ja puolisoni ottaa.
Olen itse riskiryhmää niin puolisokin saa ilmaiseksi.
Ei ole tullut meille mitään käsisärkyä kummempia oireita.
Otin jo pari viikkoa sitten, ei tullut mitään.
En. En ole koskaan ottanut. Tuttavat on aina valittaneet, että kun he on ottaneet noita, niin sitten vasta ovat sairastelleet koko ajan.
Olen jo ottanut. Jo ainakin 20 vuotta saanut rokotteen. Ei ole ollut mitään tuntemuksia rokotteesta. Ei myöskään influenssoja!
Vierailija wrote:
Otan. Perheenjäsen kuuluu riskiryhmään ja teen työtä riskiryhmään kuuluvien kanssa. Rokotuksesta ei ole tullut ikinä mitään oireita.
Sama, kaksi perheenjäsentä riskiryhmässä ja töissä riskiryhmäläisten parissa.
Molemmat rokotteet otan mielelläni.
Otin jo, kuten joka vuosi.
Ei ole ollut influenssaa sen jälkeen kun aloin ottaa niitä, ennen rokotuksia oli.
Ei ole helppo tauti, eikä muistuta flunssaa juurikaan. Oli hengen lähtö lähellä.
Jos on sairastanut joskus rajun influenssan niin ei tarvitse kahta kertaa miettiä ottaako vai ei.
Tuskin otan. En ole aikasemminkaan ottanut.
Vierailija wrote:
En vitus.
Entäs mulkus?
Otin jo lokakuun alussa, samoin covid-rokotteen.
Otan. Perheenjäsen kuuluu riskiryhmään ja teen työtä riskiryhmään kuuluvien kanssa. Rokotuksesta ei ole tullut ikinä mitään oireita.