Otatko influenssarokotteen?
Otin viime vuonna influenssarokotteen ja se aiheutti aikamoiset muutaman päivän kestävät ajoittaiset sydämentykytykset. Soitin terveydenhuoltoon, kuten ohjeessa ohjeistettiin, mutta siellä ei oikeastaan noteerattu koko asiaa. Oireet meni kokonaan ohi muutaman viikon kuluttua.
Jotenkin nyt kuitenkin epäilyttää ottaa tänä vuonna rokotetta, ja luulenkin että jätän väliin. Aiotko sinä ottaa rokotteen?
Kommentit (50)
En ole koskaan ottanut, kerran olen influenssan sairastanut. Ei ollut minulla mitenkään hirveä tauti, kuume oli korkealla muutaman päivän, lihas- ja luukipuja, päänsärkyä, tukkoinen olo. Kotona pärjäsin ihan hyvin, join paljon äitini opettamaa juomaa: kolmasosa vettä, saman verran kivennäisvettä ja keltaista jaffaa, ripaus merisuolaa. Viikon olin pois töistä, liikunnat minimissä muutaman viikon. Tämä oli v. 2010, sen jälkeen olen sairastanut koronan syksyllä 2020. Se oli muutaman päivän lievä nuha minulla.
En ole ottanut koronapiikkiäkään. Olen terve vähän alle 60 v.
Tänään saan rokotuksen. Kerran influenssan sairastaneena en halua sitä uudestaan. Korona oli lastenleikkiä mulla verrattuna influenssaan.
En ole ikinä ottanut enkä ota nytkään ja terveenä pysynyt. T:N64
En oo ees aatellu koko asiaa. Mies sairastanut influenssan 2 kertaa, minä en koskaan. En yleensäkään juuri sairastele, ehkä kerran 5 vuodessa on nuha. Ei mieskään oo ottanut. Jotenki nuo kaikki lääkkeet, rokotteet yms mulle vieraita asioita, en varmaan tietäs miten täällä mennään ees lääkäriin, en oo käyny varmaan 10 vuoteen.
VKK ja muut idarit peukuttaa hulluna rokottamattomuuden puolesta.
Tiedevastaisuus ja uskonnollisuus liittyy tässä tapauksessa yhteen. Säälittää ihan noiden lapsia.
Ne ajoittaiset sydämentykytyksesi ovat mitä ilmeisimmin psykosomaatista oireilua eli tässä tapauksessa ns rokotteen nosebo vaikutusta. Vaikka olisivat todellisuudessakin rokotteen aiheuttamia, niin eivät ole vaarallisia. Jotkut saavat niitä sokeripalastakin jos eivät etukäteen tiedä palan sisältöä.
Joo, tiistaina on aika rokotukseen.
Tietenkin otan. #minäsuojaanpotilasta
Otin viime viikon loppupuolella. Ei mitään oireita.
Mun veli menetti kuulonsa ifluenssan jälkitautina. Oli kauan sairaalassa, hyvä kun jäi edes henkiin, vanhemmat kutsuttiin jo katsomaan. Muistan vieläkin, miten äiti itki paljon kotona,vaikka yritti peittää.
Meilläpäin saa rokotuksen vasta marraskuussa, tarkempaa tietoa ei vielä ole, otan heti kun vain saan.
Ilman muuta otan. Olen aina ottanut, kun on tarjolla. Eikä ole päähänkään tullut sellaista vammaa, että arvostelisin toisten rokotteiden ottamista huuhaatieteen takia. Jääpähän taas rokottamattomille tehohoitopaikkoja enemmän.
Vierailija wrote:
No en missään nimessä!
Miksi et?
Otan. Olen sairastanut nuorena influenssan kahdesti mutta siitä lähtien kun olen ottanut rokotteen, ehkä noin 15 vuoden ajan, en ole saanut enää influessaa. Ainoa haitta rokotteesta on ollut hiukan kipeä käsivarsi noin kahden tunnin ajan. En tykkää sairastaa, joten valinta on selvä.
Otan heti kun saan, aika on parin viikon kuluttua. Joka syksy olen hakenut rokotteet.
Ei ole koskaan tullut mitään oireita.
Otin jo. Olen saanut elinsiirron tänä vuonna.
Otin jo. Yhtään mitään oireita ei tullut. Ei edes arastusta.
Ensimmäisenä vuonna rokotuksen sivuvaikutukset oli perusflunssan tasoa ja kerran sain kunnon influenssan rokotuksesta huolimatta, olin täysin vuodepotilas ja hädin tuskin pääsin työterveyslääkärille hakemaan sairaslomaa, mutta en sentään tartuttanut läheisiä, mikä on pääasia.
Nää on hauskoja nää en ota influenssarokotetta koska en halua kuumetta -selittelijät. :D
Kerran olen influenssan sairastanut ja arvatkaapa oliko kuumetta!!! Oli kaikkea muutakin ja kun normiflunssa kestää mulla muutaman päivän niin influenssa kesti viikkoja. Ja se kuume ei ole mitään 38 astetta vaan välillä 40 ja 41. Hirveitä on se olo mikä influenssassa tulee ja yksin verta. Siis se olo on ihan kuin kuolis tai haluais kuolla. No sairaalaareissu tuli mullekin ja olis pitänyt päästä jo aiemmin ja sitten alkoi bakteerit tulehduttamaan mun elimistöä. Toipuminen oli pitkä juttu että pysty edes olemaan pystyssä.
Ei siis ollut rokotetta silloin mulla, mutta sen jälkeen olen ottanut.
Joo, saan töistä. Viime vuonna muu perherni sairasti influenssan, minä en, kun olin rokotettu.