Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on tullut liian läheiseksi jonkun kanssa

Vierailija
29.10.2023 |

Minua on alkanut ahdistamaan ihmissuhde joka on tullut mielestäni liian läheiseksi. Aiemmin oli mukava vain harrastaa yhdessä ja vaihdella päivän keveät kuulumiset, mutta on mennyt sille tasolle että toimitaan jo toistemme psykiatreina ja vaikka itse mielelläni kuuntelen ja puhun toisen huolista niin en pidä siitä miten omien asioideni käsittely tuo pintaan kaikenlaista epämiellyttävää ja välillemme on tullut tämän vuoksi jo usein konflikteja. Jotenkin haluaisin takaisin aiempaan kepeämpään tilaan, mutta liekö sellainen mahdollistakaan. Pelkään että ainut vaihtoehto on sitten kylmettää koko juttu täysin, koska muuten lipsuu aina siihen samaan kaavaan. Onko kenelläkään hajuakaan mitä höpisen :D

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä outo reaktio, mutta me ihmisethän olemme outoja.

Vierailija
2/5 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tarkoitatko minun asioideni puimisesta tulevia konflikteja? Niin, enhän minä tietysti aivan normaali kaiketi ole. Alan kuitenkin pikkuhiljaa väsymään niihin. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tarkoitatko minun asioideni puimisesta tulevia konflikteja? Niin, enhän minä tietysti aivan normaali kaiketi ole. Alan kuitenkin pikkuhiljaa väsymään niihin. ap

Selitä vähän, mitä tuo edes tarkoittaa, että asioittesi puimisesta tulee konflikteja? Anna jonkinlainen esimerkintapainen. Eikö hän hyväksy sinun ajatuksiasi tai päätöksiäsi? Miksi ihmeessä avautuisit sellaiselle ihmiselle yhtään mistään?

Vai tuleeko konflikti siitä, että sinä et kestä hänen uteluitaan?

Vierailija
4/5 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Selitä vähän, mitä tuo edes tarkoittaa, että asioittesi puimisesta tulee konflikteja? Anna jonkinlainen esimerkintapainen. Eikö hän hyväksy sinun ajatuksiasi tai päätöksiäsi? Miksi ihmeessä avautuisit sellaiselle ihmiselle yhtään mistään?

Vai tuleeko konflikti siitä, että sinä et kestä hänen uteluitaan?

Niin siis minulla alkaa jollain tasolla pätkimään kun kaivellaan kipeitä asioita ja sitten hermot kiristyy ja sitä rataa. Siinä vaiheessa saatan alkaa ärisemään ja haluan vain ärsytyksissäni kadota paikalta ja toinen jää ihmettelemään. Myöhemmin toki nolottaa ja hävettää aivan älyttömästi. Viimeksikin vaikka ilmoitin että nyt en halua puhua niistä asioista niin silti homma jotenkin lipsahti siihen samaan terapiointiin. ap

Vierailija
5/5 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Niin siis minulla alkaa jollain tasolla pätkimään kun kaivellaan kipeitä asioita ja sitten hermot kiristyy ja sitä rataa. Siinä vaiheessa saatan alkaa ärisemään ja haluan vain ärsytyksissäni kadota paikal

OK. No pitäisihän toisen sitä kunnioittaa, jos sanoo, ettei halua jostain puhua.

Toisaalta tuo reaktiosi kielii siitä, että kyseisistä asioista sinun juuri pitäisi puhua, mutta tietysti oikean ihmisen kanssa. Terapeutin, tai sellaisen ihmisen, johon oikeasti luotat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän