Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei halloweenin juhlijat, milloinkas te sitä oikein vietätte?

Vierailija
29.10.2023 |

Kuten tiedämme, niin Suomessahan ei mitään virallista halloween päivää ole, mutta kun markkinamiehet ovat senkin  ameriikan pippalon tänne väkisin saaneet ujutettua, niin nythän sitäkin täällä jo vietellään vähän jokapuolella ja penskat käy harvase päivä karkkia pummimassa.

Eli kun täälläkin tuntuu näitä halloweenin juhlijoita olevan, niin kertokaas nyt, että milloin te sitä oikein vietätte?

Ja jatkokysymyksenä, että oisko järkevää vakioida sille yksi päivä, ettei meidän muiden tarvi viikkokaupalla kärsiä näistä oven takana rampaavista penskoistanne?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina.

Tosin olin varautunut siihen, että karkkikepposkulkureita kävi eilen.

Vierailija
2/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tiistaina.

Eli vietät siis itse tiistaina. Käykö myös lapsesi vain ja ainoastaan tiistaina keppostelemassa, vai muinakin päivinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tiistaina.

Eli vietät siis itse tiistaina. Käykö myös lapsesi vain ja ainoastaan tiistaina keppostelemassa, vai muinakin päivinä?

Mun lapseni on jo aikuinen. Mutta eilen illalla ovemme takana kävi parisenkymmentä vekaraa. Jos lapseni olisi kierrosikäinen , olisi varmaan myös mennyt eilen, koska se täällä tuntuu vakiintuneen kierrospäiväksi.

Vierailija
4/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vietän halloweenia oikeastaan koko viikon. Kenenkään ovilla en tosin käy. Lauantaina järjestin lapsille ja heidän kavereilleen juhlat, huomenna tulee tuttaperhe kurpitsakeitolle ja kummituskuppikakuille. Torstaina tulee vielä sukulaisia kahvittelemaan halloweenin merkeissä. Ja olen koristellut koko talon ja ne koristeet saavat siis olla paikoillaan tämän koko viikon.

Vierailija
5/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme eilen Halloween-bileissä.

Vierailija
6/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vietetä ollenkaan, ei kotona eikä tietääkseni koulussakaan ainakaan tänä vuonna.

Joskus jotakin pientä leivottu siihen liittyvää.

Ei ole koskaan käynyt ketään keppostelijoita ovella.

Vierailija
7/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietetään oikeestaas koko viikko. Lapset saa vapaasti riekkua iltasin, kun eri perheissä eri tapoja niin ollaan haluttu ottaa huomioon kaikki. Eli että oltaas valmiina jos tulee trick or treattaajia mikä ilta vaan ja sit tietty et omat muksut osuis otolliseen aikaan kierteleen. Eikä oo lopulta iso homma yks viikko vuodesta, kun isäntäkin tykkää juhlapyhistä eniten just hallosta, niin mieluusti sytyttelee lyhdyt ja kynttilät ja rekvisiitat joka ilta. En nyt tiiä vastasko tää miten kyssäriin, mut mulle sopis suomeen otettavaks tavaksi hallo-viikko. :-)

Vierailija
8/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä vietän halloweenia oikeastaan koko viikon. Kenenkään ovilla en tosin käy. Lauantaina järjestin lapsille ja heidän kavereilleen juhlat, huomenna tulee tuttaperhe kurpitsakeitolle ja kummituskuppikakuille. Torstaina tulee vielä sukulaisia kahvittelemaan halloweenin merkeissä. Ja olen koristellut koko talon ja ne koristeet saavat siis olla paikoillaan tämän koko viikon.

Entä mahdolliset lapsesi, käyvätkö ne?

Minulla ei ole tietenkään kenenkään omia juhlia vastaan yhtään mitään, kunhan ne eivät häiritse minun elämääni.

Vierailija
9/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin ap. Halloween on 31.10. Se ei ole riippuvainen viikonpäivästä. Mikä järki on yhtäkkiä viettää Halloweenia 28.10.? Sehän on sama kuin viettäisi jouluaattoa 21.12. ihan sen takia, että osuu lauantaille!

Vierailija
10/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi virallisesti 31.10. Tänä vuonna se osuu tiistaille.

Terveisiä syvästä etelästä. 🎃 Happy Halloween!

Trick, or Treat?

(-ulkosuomalainen)

Vierailija
11/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata viettää Illuminati juhlaa 

Vierailija
12/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varannut ison kasan karkkia keppostelijoille, meillä ei käynyt eilen ketään. 

Jos ei tiistainakaan tule, joudun itse syömään ne kaikki. Tai säästän virpojille.

Vierailija
13/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

31.10. 

Vierailija
14/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Samaa mieltä kuin ap. Halloween on 31.10. Se ei ole riippuvainen viikonpäivästä. Mikä järki on yhtäkkiä viettää Halloweenia 28.10.? Sehän on sama kuin viettäisi jouluaattoa 21.12. ihan sen takia, että osuu lauantaille!

suomessa on varmaan siirretty joitain uskonnollisia juttuja viikonloppuun, etteivät häiritse työntekoa arkena. varmaan tuon takia myös halloweenia vietetään viikonloppuna.

Vierailija
15/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Me vietetään oikeestaas koko viikko. Lapset saa vapaasti riekkua iltasin, kun eri perheissä eri tapoja niin ollaan haluttu ottaa huomioon kaikki. Eli että oltaas valmiina jos tulee trick or treattaajia mikä ilta vaan ja sit tietty et omat muksut osuis otolliseen aikaan kierteleen. Eikä oo lopulta iso homma yks viikko vuodesta, kun isäntäkin tykkää juhlapyhistä eniten just hallosta, niin mieluusti sytyttelee lyhdyt ja kynttilät ja rekvisiitat joka ilta. En nyt tiiä vastasko tää miten kyssäriin, mut mulle sopis suomeen otettavaks tavaksi hallo-viikko. :-)

No ei nyt oikein vastannut, minua kun ei teidän omat pippalot kiinnosta, eikä minulla ole niitä yhtään mitään vastaankaan. Mun puolesta teillä saa olla kurpitsat pöydällä tai pöydän alla vaikka koko vuoden, mutta et kertonut, että minä päivänä ne omat vintiösi toisten ovilla ramppaa karkkia pummimassa, vai pyöriikö nekin toisia häiriköimässä koko viikon?

Vierailija
16/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö te mitä eliitti touhuaa halloween aikaan ette viettäisi jos tajuaisitte

Vierailija
17/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mutta eikös se Suomessakin voisi olla ihan vaan pyhäinpäivän aatto, kuten se on jenkkilässäkin, niin hoituis yhtenä viikonloppuna koko hoito, eikä tulis sitten arkipäiville elämää sotkemaan?

Vierailija
18/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tiedättekö te mitä eliitti touhuaa halloween aikaan ette viettäisi jos tajuaisitte

En tiedä, mutta kerro toki?

Vierailija
19/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scary movie leffat kuuluu mun halloweeniin. Ihan legendaarisia.

Vierailija
20/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No, äitienpäivää ja isänpäivää vietetään aina sunnuntaisin.

Mielestäni olisi kuitenkin hyvä, että olisi selkeä päivä milloin kakarat kiertää. Itse en useina iltoina ovea avaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä