Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kaikki joisivat kahvia niin paljon kuin suomalaiset, tuotanto pitäisi 7-kertaistaa

Vierailija
29.10.2023 |

Mutta ei meillä ole mitään osuutta ilmastonmuutokseen.

"Euroopan kahviliiton (EFC) mukaan vuonna 2022 Suomessa kulutettiin yli 49 miljoonaa kiloa raakakahvia. Suomen asukasluvulla jaettuna se tekee 8,9 kiloa jokaista suomalaista kohden.

Kun maailmassa kulutetaan keskimäärin kahvia vähän alle 1,3 kiloa henkilöä kohti, suomalainen kuluttaa tämän määrän seitsenkertaisesti."

https://yle.fi/a/74-20055812

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Syömättä voi olla koko päivän.  mutta ei ilman kahvia 

Noin puhuu addikti.

Vierailija
22/45 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvi pitäisi kieltää mutta kukka sallia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tekisi mieli nähdä millainen persenaamainenhuoranpentu näitä juttuja kaivelee ja keksii. Et saatanansianpersereikä keksi parempaa tekemistä, vittujos tietäisin missä tuollainen turhakemajailee, tulisin ja vetelisin ympäri korvia.

Tuo oksennuksesi kiteyttääkin hienosti mikä ihmiskunnassa on pielessä.

Vierailija
24/45 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos kaikkien maiden väestöntiheys palautettaisiin Suomen tasolle niin kahvia riittäisi kaikille. Ihan oikein että me kulutetaan ja eläinten lailla sikiävät eivät.

Teillä denialistitrolleilla ideat ovat tuollaisia realistisia, miljardeja ihmisiä pitäisi siis ta'p'paa, että saatte jatkaa luonnonvarojen tuhlausta.

Vierailija
25/45 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kahvi maistuu p askalle ja sen tuonti pitäisi kieltää.

Suomi on täynnä selkärangattomia kahvinarkkareita.

En suosittele että tulet minun ja minun kahvikuppini väliin. Varsinkaan aamukahvini eteen. Kukaan kahvia juova tuomari ei antaisi kovin ankaraa tuomiota. 

Vierailija
26/45 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

kahvi pitäisi kieltää mutta kukka sallia!

Kumpikin pitäisi olla laillisia tai vähintään sallittuja.

Vierailija
27/45 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Suomalaisia ei saa syyllistää, vaikka maailman keskiarvoon verrattuna:

- Suuri kahvin kulutus

- Suuri maidon kulutus

- Suuri suklaan kulutus

- Suuri lihan kulutus 

- Suuri vapaa-ajan asuntojen määrä

- Suuri autoilukilometrien määrä 

- Suuri ulkomaanmatkojen määrä

Mutta ei vaan koske meitä tämä ongelma.

TÄMÄ!

Vierailija
28/45 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bangladesilaiset syövät metaania tuottavaa riisiä 50 kertaa enemmän kuin suomalaiset ja bangladesilaisia on myös 30 kertaa enemmän kuin suomalaisia.

Vierailija
29/45 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki ei juo niin. Idässä päin ainakin suositaan teetä. Jos kahvi loppuu, syön synteettistä kofeiinia.

Vierailija
30/45 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas alkoi tekosyiden keksiminen, miksi meidän teoilla ei ole väliä.

Vierailija
31/45 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten ihan typerää juoda kahvia ihan älyttömästi päivässä. Sillä tavalla vain juo sitä addiktioonsa. Itse juon kahvia vain sen minimimäärän mitä keitin tekee per päivä. Ja teen kuten suositeltu, eli juon kahvia vasta 2h jälkeen kun olen herännyt. Jos juo heti herätessään, niin kahvi sekottaa aivojen kemikaali-tasapainoa.

Vierailija
32/45 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei koskaan koske meitä.

Vierailija
33/45 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki joisivat yhtä paljon kahvia kuin minä, niin kahvintuotanto voitaisiin lakkauttaa kokonaan. Pätee myös tupakkaan ja kokapensaaseenkin, tosin sitähän alkuperäisesti käytetään ihan ookoo muodossa pureskeltuna. Samoin avokadojen viljelyn voi lakkauttaa, koska en syö avokadoja.

Kaakaota ja teetä kyllä pitää vastaisuudessakin viljellä.

Vierailija
34/45 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään meidän työpaikalla juodaan jotain neljä miljoonaa kiloa.

Vierailija
35/45 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvii enään ihmetellä miksi suomalaisten ylikulutuspäivää vietetään jo kevättalvella kun muulla maalimalla se on jossakin elokuun seutuvilla.

Miksi me eletään kuin siat vatukossa välittämättä köyhien maiden nälkäänäkevistä ja muista kurjista.

Vierailija
36/45 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaikki eivät juo niiin paljon kahvia. Minua ei saatu vieläkään syyllistettyä muiden ihmisten valintoihin. Valkoinen, hetero, mies. Ei hävetä mikään mistä en ole itse vastuussa. Itke vähän enemmän niin siitä muodostuu joki. 

Vierailija
37/45 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Suomalaisia ei saa syyllistää, vaikka maailman keskiarvoon verrattuna:

- Suuri kahvin kulutus

- Suuri maidon kulutus

- Suuri suklaan kulutus

- Suuri lihan kulutus 

- Suuri vapaa-ajan asuntojen määrä

- Suuri autoilukilometrien määrä 

- Suuri ulkomaanmatkojen määrä

Mutta ei vaan koske meitä tämä ongelma.

Tämä!! Mistään ei kestä ottaa vastuuta, vaan aina syytellään muita, kuten tämäkin ketju osoittaa.

Itse olen vähentänyt kahvin juontia ja ylipäätään keitän vähemmän myös työpaikalla. On kallista heittää hukkaan ylimääräistä kahvia, eli pienillä muutoksilla voi tehdä oman osansa siihen, että maapallo olisi elinkelpoinen myös seuraaville sukupolville. En myöskään myöskään matkusta ulkomaille tai omista vapaa-ajan asuntoa. Suklaata syön, mutta en sentään päivittäin.

Nim. Vela

Vierailija
38/45 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tämän tuiki tärkeän informaation yleistää niin, että jos mikä tahansa valikoitu 1 promille maailman väestöstä tekee jotain keskiarvosta poikkeavaa, niin heitä pitäisi rajoittaa? Eikö missään saisi sietää mitään erilaisuutta?

Vierailija
39/45 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jo oli aikakin syyllitää kahvinjuojatkin! Montako kertaa kireämpää verotusta esität meille, että maailma pelastuisi?

Riisi, soija ja avokado tuohoavat maailman, koska palstajankkaaja on päättänyt, että vegaanit syövät vain niitä. Onhan se hassua, ette kahvi on sitten ihan ok. 

Vierailija
40/45 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla just kahvinkeitin porisee. Kohta kuppi kahvia ja itse leivottu tuore pulla. Mikä arjen nautinto!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän