Ei sitten kiinnosta tippaakaan hakea töitä.
Kiinnostuksen puute ei johdu laiskuudesta eikä siitä, ettenkö haluaisi työllistyä, vaan siitä yksinkertaisesta tosiseikasta, että kukaan työnantaja ei tule palkkaamaan minua, vaikka lähettäisin kuinka monta hakemusta tahansa.
Olenhan päälle nelikymppinen ja lihava ja lisäksi työhistoriani ei ole täydellinen
(täydellinen työhistoria:ei pitkiä aukkoja, ei useita määräaikaisuuksia ja kaikki työkokemus samalta alalta)
Haluaisin vain saada sen normaalin vakituisen kokopäivätyön mitä kuulemma 90 prosenttia suomalaisista tekee, mutta mikä minulle on aina ollut mahdotonta saavuttaa.
Kommentit (46)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mieti, mitä sinä osaat? Mitä erityistaitoja sinulla on? Kenelle voisit tehdä työtä ja tarjota palvelua erityistaidoillasi? Voit kyllä ihan itsellesi järjestää kokopäivätyön. Jos asenne on sellainen tyypillinen työttömän asenne, että pitäisi tulla palkkaa kuin Manulle illallinen, sittenhän yrittäminen ei onnistu. Kun tekee palkatonta tai pienipalkkaistakin työtä, auttaa työelämässä eteenpäin.
Mistä ihmeestä te ihmiset teette noita erityistaitojanne? Minä ainakin olen täysin lahjaton.
Et ole. Kokeile uusia asioita niin saattaa lahjakkuutta alkaa löytymään. Voit mennä uusiin harrastuksiin tai kursseille kokeilemaan. Saatat huomata, että olet erityisen lahjakas jossakin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mieti, mitä sinä osaat? Mitä erityistaitoja sinulla on? Kenelle voisit tehdä työtä ja tarjota palvelua erityistaidoillasi? Voit kyllä ihan itsellesi järjestää kokopäivätyön. Jos asenne on sellainen tyypillinen työttömän asenne, että pitäisi tulla palkkaa kuin Manulle illallinen, sittenhän yrittäminen ei onnistu. Kun tekee palkatonta tai pienipalkkaistakin työtä, auttaa työelämässä eteenpäin.
60 vuotiaana polvet ihan tohjona, ei pysty seisomaan kovin pitkään tai kävelemään.
No tuohan on ihan ok, ettei ole työelämässä, kun pitäisi hoitaa terveysasiat ensin kuntoon. Siksi ei kannata satsata työnsaantiin vaan yrittää saada apua terveysongelmiin ja Kelasta ne sairausetuudet tai työstä vapautus terveysperusteilla. Työkkäri kyllä huomioi terveysperusteet, jos kerrot niistä. Ne voi laittaa sulle myös pienemmä
Terveyskeskuksen nuoren naislääkärin vinkki oli : pyöräile ja ui. Työkkäri vaatii hakemaan kolmea paikkaa per kuukausi koska vapaita työpaikkoja on niin vähän tarjolla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen tehnyt 25 vuotta pienipalkkaista työtä. Välillä on ollut jotain kokoaikaistakin, mutta pääasiassa osa-aikaista. Alan tapa. Tuota "eteenpäin auttamista" vielä odotan, mitä se sitten onkaan? Ylenemistä? Tämä on jotenkin hauska oletus. Ei kaikista voi tulla työnjohtajia tai muita pomoja. Lopultahan olisi niin, että kaikki olisivat jotain pomoja ja kukaan ei niitä töitä tekisi.
Viime työpaikassa olin seitsemän vuotta, potkaisivat pois sitten kun terveys meni. Lähetellään nyt hakemuksia yksjalkaisena :)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen kyllästynyt siihen, että loisit nettovetonmaksien rahoilla.
Muuta vaikka Ruotsiin?
Sun ei ole mikään pakko käydä töissä. Saat irtisanoutua ja jättäytyä työttömäksi koska tahansa. Se, että silti ahneuksissasi käyt töissä, ei taas ole muiden ongelma.
Jos kaikki ryhtyvät työttömiksi ja kaikille jaetaan vastikkeetonta rahaa, raha menettää arvonsa. Jonkun on käytävä töissä, jotta sinä voit loisia työttömänä
Hienoa. Olet valinnut oikean asenteen. Loisi ja liho vaan meidän muiden kustannuksella, jotka olemme elättäneet itsemme j suuren joukon kaltaisiasi. Jos tulisit käymään, niin saisit minulta sellaisen muiston, jota et ikinä unohtaisi.
Ei huolta, ei sinne pääse, vaikka yrittää tyrkyttäytyä. Joudun maksamaan noin 400 euroa kunnalle, että pääsen sinne palkattomaan työhön.
Vierailija wrote:
Hienoa. Olet valinnut oikean asenteen. Loisi ja liho vaan meidän muiden kustannuksella, jotka olemme elättäneet itsemme j suuren joukon kaltaisiasi. Jos tulisit käymään, niin saisit minulta sellaisen muiston, jota et ikinä unohtaisi.
Itsekkäimmät ihmiset yleensä tuhoaa itsensä ihan pikavauhdilla ja kuoleekin oman itsekkyyden vuoksi, kun itsekkäimmät ei viitsi huolehtia edes itsestään ja omasta elämästään.
Ei kiinnosta minuakaan. Olen ollut nyt noin 10 vuotta työtön eikä yksikään työnantaja todellakaan palkkaa minua enää. Olen kuitenkin ollut monessa työpaikassa, mutta kaikki ovat olleet määräaikaisia. Viimeisin työpaikka tosin oli toistaiseksi voimassa oleva. Ehdin olla siellä pari vuotta kun pomo ilmoitti muuttavansa parin sadan kilometrin päähän ja tietenkin siirtävänsä firman sinne. Olisin kuitenkin voinut jatkaa yrityksessä, mutta käytännössä minun olisi pitänyt muuttaa työn perässä toiselle paikkakunnalle ja se ei kiinnostanut minua pätkääkään. Siksi työsuhteeni päättyi.
Olin ehtinyt jo tuudittautua siihen, että nyt viimeinkin minulla on pitkäaikainen ja vakituinen työ, mutta ei. Vttuunnuin sen verran, että päätin jättäytyä täysin pois työelämästä. Siitä asti olen ollut työtön mutta olen pitänyt huolen etten joudu karenssiin.
Vierailija wrote:
Ei kiinnosta minuakaan. Olen ollut nyt noin 10 vuotta työtön eikä yksikään työnantaja todellakaan palkkaa minua enää. Olen kuitenkin ollut monessa työpaikassa, mutta kaikki ovat olleet määräaikaisia. Viimeisin työpaikka tosin oli toistaiseksi voimassa oleva. Ehdin olla siellä pari vuotta kun pomo ilmoitti muuttavansa parin sadan kilometrin päähän ja tietenkin siirtävänsä firman sinne. Olisin kuitenkin voinut jatkaa yrityksessä, mutta käytännössä minun olisi pitänyt muuttaa työn perässä toiselle paikkakunnalle ja se ei kiinnostanut minua pätkääkään. Siksi työsuhteeni päättyi.
Olin ehtinyt jo tuudittautua siihen, että nyt viimeinkin minulla on pitkäaikainen ja vakituinen työ, mutta ei. Vttuunnuin sen verran, että päätin jättäytyä täysin pois työelämästä. Siitä asti olen ollut työtön mutta olen pitänyt huolen etten joudu karenssiin.
Mihin kaikenlaisiin palveluihin sua on höykytetty? Mulle uhkailtiin, et jos en nyt työllisty, joudun johonkin työvalmennukseen tai työkokeiluun.
Vierailija wrote:
Pitäisi olla laki: jos ei ota työtä vastaan, kaikki tuet pois!
Eikä mitään seli seli esim. koulutus. Yksi varoitus, sitten tuet pois.
TÄMÄ!!!!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pitäisi olla laki: jos ei ota työtä vastaan, kaikki tuet pois!
Eikä mitään seli seli esim. koulutus. Yksi varoitus, sitten tuet pois.
TÄMÄ!!!!
Arvatkaapa miten paljon niitä töitä tarjotaan meille? Ei yhtään. Ei sitten yhtään mitään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mistä ihmeestä te ihmiset teette noita erityistaitojanne? Minä ainakin olen täysin lahjaton.
Et ole. Kokeile uusia asioita niin saattaa lahjakkuutta alkaa löytymään. Voit mennä uusiin harrastuksiin tai kursseille kokeilemaan. Saatat huomata, että olet erityisen lahjakas jossakin.
Kaiken maailman harrastukset on naurettavan kalliita. Työttömyysrahoilla hankala maksella.
Ei muakaan kiinnosta hakea töitä muita kun ne pakolliset ja niin paskalla hakemuksella että ei tod. kutsuta haastatteluun. Rahaa on vähempi mutta elämä ihanaa, saan nukuttua ja jossei nukuta niin nousen ylös ja nukun sitte vaikka päivällä. Kellosta ei mitään väliä eikä enää itketä. Nautin. Kiitos veronmaksajat, tosin kyllä mäkin mun työttömyyskorvauksesta maksan veroja.
Vierailija wrote:
Lue lähihoitajaksi. Sulla ei ole varaa sanoa että hyi kakka, jos et ole keksinyt itsellesi mitään muuta ammattia
Mulla on itsellänikin tutkinto jolla tuskin työllistyy, mutta vaihdan nyt vaippoja. Työ on työtä, ei mikään kutsumus, mutta kyllä tällä elää. Mielummin ne vaipat kuin työttömyys. Toki nyt on hoitajista pula, joten työllistyminen vähemmän raskaalle osastolle on myös mahdollista, mutta tykkään työporukastani.
Olen eri, mutta itse en ainakaan voi terveyssyistä kouluttautua kyseiselle alalle. Ois aika turha koulutus jos pystyisin tehdä sitä kuukauden.
Miksi aina kuvitellaan, että joku ei vaan halua vaihtaa vaippoja? No voi hui kauheeta, olen tehnyt tuota kesätöissä jo alaikäisenä ja jopa saunottanut mummoja.
Lisäksi joskus ei vaan ole varaa kouluttautua, kun mitä tahansa ei voi opiskella työttömänä ja ihan lyhyetkin kurssit pitää hyväksyttää ennen kuin opiskelee. Sitä en ole koskaan tajunnut, miksi sitä opiskelua ei saisi tehdä kun ei se säästä mitään. Mun mielestä opiskelu pitäisi vapauttaa että työttömänä sais opiskella mitä tahansa.
Vierailija wrote:
Onneksi l o i s i e n tukia leikataan.
Haha, ei, siirrellään, mä saan ens vuoden alusta enemmän koska tipuin totulle.
-loinen
Kyllä on hienosti taas porvarit usuttanu kaikista tyhmimmät hyökkään omiaan vastaan pelolla ja kateudella.
Te "menkää töihin" öyhöt olette ne heikot miehet jotka luo vaikeat ajat.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Muuta vaikka Ruotsiin?
Sun ei ole mikään pakko käydä töissä. Saat irtisanoutua ja jättäytyä työttömäksi koska tahansa. Se, että silti ahneuksissasi käyt töissä, ei taas ole muiden ongelma.
Ei minua työssäkäynti vitutakaan vaan se että minulta ryöstetään joka palkasta yli 40% teidän loisten ruokkimiseen. Taidan harkita pääomatulojeni pimittämistä ihan vain tasoituksen vuoksi.
Saat sinäkin varmaan lapsilisää, vienyt lapsesi kouluun, joka on rakennettu yhteiskunnan varoin tai olet saanut ilmaisen kouluruuan, kävellyt hiekoitettua tietä tai käyttänyt terveyspalvelua tai teitä töihin ajaessasi? Ja varmaan haluat eläkettä tai turvaa sairastuessasi/työkyvyttömäksi tai YTn jälkeen?
Käyt töissä, mutta et edes tiedä mihin maksamasi verot menevät?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mihin kaikenlaisiin palveluihin sua on höykytetty? Mulle uhkailtiin, et jos en nyt työllisty, joudun johonkin työvalmennukseen tai työkokeiluun.
Olen päässyt mielestäni aika vähällä. Muutamalla työkkärin järjestämällä kurssilla olen ainakin ollut. Viime vuonna oli työnhakukurssi. Siitä oli oikeasti hyötyä. Siis sen verran hyötyä, että tajusin millaiseksi pelleilyksi työnhaku on mennyt viime vuosina. Se vei lopullisesti kiinnostuksen työnhakuun. Eipä sitä kiinnostusta tosin ollut sitä ennenkään juuri yhtään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Muuta vaikka Ruotsiin?
Ei minua työssäkäynti vitutakaan vaan se että minulta ryöstetään joka palkasta yli 40% teidän loisten ruokkimiseen. Taidan harkita pääomatulojeni pimittämistä ihan vain tasoituksen vuoksi.
No niin. Pistähän kiljupöntön kansi jo kiinni. Huomenna jatkuu ahdistava kuntouttava työtoimintasi.