Elintasoni romahti avioerossa, miten tottua tähän?
Masentaa, vaikka lasten kanssa menee hyvin, 50/50 huoltajuus. Exä porskuttaa kuten ennenkin, mutta itselläni on tiukkaa, vaikka saan kyllä asianmukaiset elatusmaksut. En voi edes haaveilla Välimeren lomista, lapset käy siellä isänsä kanssa joka vuosi niin kuin ennenkin. Samoin laskettelu on itseltäni jäänyt. Harrastukseni on nykyään lenkkeily ja kirjat. Joskus jopa kadun, että halusin erota tai erosinko liian kevein perustein?
Kommentit (112)
Just ton takia en ole eronnut, se että voi paneskella ympäriinsä ei korvaa sitä että koko ajan joutuu venyttämään penniä ja tilanne vain pahenee vanhana kun eläkkeellä.
Ei kaikilla muutenkaan ole rahaa joka vuosi käydä ulkomailla. Hyvä että isä tarjoaa näitä kokemuksia lapsille.
Vierailija wrote:
No mitkä oli eron syyt?
Ei ollut mitään draamaa tai riitaa. Suhde vain laimeni ja olimme lopulta kuin kaverit.
Elämä on valintoja ja olet valinnut vapauden elintason kustannuksella.
Totut kyllä siihen. Opettele rahan käyttö uudestaan ja suunnittele ruokakauppaostokset yms. Osta vaan tarpeeseen ja suunnittele, niin huomaat että yhtäkkiä jää rahaa säästöönkin.
Minulla oli helppoa tehdä päätös, koska sain vapauden ja elintasoni nousi. Ja niille, jotka luulee, että olen mies, en ole.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No mitkä oli eron syyt?
Ei ollut mitään draamaa tai riitaa. Suhde vain laimeni ja olimme lopulta kuin kaverit.
Oliko kumpikin kuin kaveri vaiko pelkästään sinulle suhde tuntui laimealta ja sen takia erosit?
Minulla kävi päin vastoin. Kulut pieneni kun ei tarvinnut ruokkia suursyöjä lokkia. Lasten kanssa paljon parempaa elämää nyt.
Jokainen tekee valintansa. On sekin aika säälittävää kun näkee vanhempia rouvia roikkumassa avioliitossaan kiinni vaikka koko liitto hajonnut jo vuosikymmeniä sitten. Näitä on omassa suvussa joten nähty on. Enemmän arvostan eronneita jotka pistäneet lastensa ja oman hyvinvoinnin rahan edelle.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No mitkä oli eron syyt?
Oliko kumpikin kuin kaveri vaiko pelkästään sinulle suhde tuntui laimealta ja sen takia erosit?
Mies olisi halunnut jatkaa lasten takia, vaikka kyllähän hänkin ymmärsi suhteen jäähtyneen.
Sulla vaikuttaa kuitenkin muuten olevan kaikki kunnossa ja ennen kaikkea lapsilla. Toiset ei pääse edes erossa sairaasta eksästä eroon kun käyttää lapsia kanavana. Asiolla on puolensa.
Helpottaisihan se jos rahaa olisi, mutta itselle ei onneksi raha merkitse niin paljoa että sen takia jäisin suhteeseen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No mitkä oli eron syyt?
Mitä sillä on väliä kumman puolelta se liitto laimenee?
Se että suhde laimenee tai jäähtyy kaverisuhteeksi, ei tarkoita että olisi pakko erota.
Halusit erota, kanna nyt vastuusi ja seuraukset päätöksestäsi.
Ei ole pakko suostua seksiin ym. jos toinen tuntuu kaverilta. Silloin voi ero olla parempi ratkaisu kuin pakkoseksi. On haitallista olla noin materialistinen ja rahan perään. Ostaisit jotain laskettelua ja lomia 24/7 seuralaispalvelulla?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No mitkä oli eron syyt?
Turha ero. Sitä voit pohdiskella loppuelämäsi.
Hassua, luulin otsikon perusteella, että aloituksen oli kyhännyt mies. Itse olen siis nainen ja nautin kovasti elämästäni eron jälkeen. Kukaan ei myy tai riko tavaroitani, kukaan ei pahoinpitele. En joudu elättämään ketään, enkä tekemään mitään, minkä koen järjettömäksi. Jatkukoon tätä ja pitkää ikää.
Uusi rakkaus auttaa. Elintaso ja raha on vaan rahaa. Se ei tuo rakkautta.
No mitkä oli eron syyt?