Arttu Wiskari otti kantaa suomalaismiehen ja thainaisen suhteeseen – "tuntuu hävettävän"
Suomalainen mies ja thaimaalainen nainen. Monelle edellä mainittujen suhde on kauhistus. Toisille naurun aihe. Toisille se on täyttä todellisuutta.
–Se oli joku aiheesta kertova lehtijuttu, jolle repeilimme kavereiden kanssa. Sitten rupesin kuitenkin miettimään asiaa tarkemmin. Kuinka vaikeaa on lopulta löytää se kumppani kaiken arjen hyörinän keskellä. Varsinkin maaseudulla, jossa ihmisiä on vähemmän. Aloin pohtia, että miten ihminen päätyy ratkaisuun hakea rakkautta ulkomailta, Wiskari kertoo kappaleen synnystä.
Yritän elää niin, että en vähättelisi ketään."
Laulaja kertoo halunneensa nostaa nimenomaan suomalaismiehen ja thainaisen välisen suhteen esiin.
–Sehän on aiheena vähän sellainen tabu. Itse en ainakaan muista kuulleeni paljon kappaleita siitä. Tällaisista suhteista ei aina uskalleta puhua avoimesti. Jollain tavalla se tuntuu vähän hävettävän.
Kommentit (130)
Ainakin Jukka Pojan kylmästä lämpimään on laulu thainaisista
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen ollut kahdesti naimisissa suomalaisen naisen kanssa. Molemmat on tienanneet paljon vähemmän kuin minä. Kumpikin asui minun ostamassa ja maksamassa talossa ja söivät minun maksamaa ruokaa, kulkivat minun ostamilla autoilla, yms. Yhteisestä päätöksestä erottu, ja kultaisen kädenpuristuksen kera, molemmille. Onko nämä ostovaimoja?
Täällä voi tarinoida kaikkea.
Joo, ja näitä vastaavia tarinoita löytyy Suomestakin miljoonia, ja uusia ja lisää tulee päivittäin. Eihän se voi olla mitenkään mahdollista että suomalainen nainen on varattomampi kuin suomalainen mies, ja nainen elää miehen rahoilla?
Niinpä. Ostovaimoja, rahan takia aviossa, vai ihan vaan sen takia että kaksi ihmistä on viihtynyt hyvin keskenään?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen ollut kahdesti naimisissa suomalaisen naisen kanssa. Molemmat on tienanneet paljon vähemmän kuin minä. Kumpikin asui minun ostamassa ja maksamassa talossa ja söivät minun maksamaa ruokaa, kulkivat minun ostamilla autoilla, yms. Yhteisestä päätöksestä erottu, ja kultaisen kädenpuristuksen kera, molemmille. Onko nämä ostovaimoja?
Joo, ja näitä vastaavia tarinoita löytyy Suomestakin miljoonia, ja uusia ja lisää tulee päivittäin. Eihän se voi olla mitenkään mahdollista että suomalainen nainen on varattomampi kuin suomalainen mies, ja nainen elää miehen rahoilla?
Niinpä. Ostovaimoja, rahan takia aviossa, vai ihan vaan sen takia että kaksi ihmistä on viihtynyt hyvin keskenään?
Suomesta löytyy miljoonia (monikossa) ja päivittäin tulee lisää. Ja siitä huolimatta suomalaisista alle kaksi miljoonaa elää avioliitossa.
Juuri tämä teidän palstaulisijoiden satuiluissa on ongelmana, että ne vedetään aina niin överiksi ettei kukaan usko edes hyvällä huumorintajulla.
Pari suomalaista juristia kikkailee kiinteistöbisneksiä ja loma-osakkeita varakkaille, suomalaisile peräkammarinpoikaluusereille. Kuinka ollakaan, näiden lakimiesten Thaimaassa omistamista hieromalaitoksista, tulee pyhään avioliittoon vihittyjä aviovaimoja näille samoille punaniskoille.
Poikkeuksetta tyttölapsia seuraa thainaisen aiemmista suhteista mukana Suomeen eläteiksi.
Vaan eipä aikaakaan, kun nämä yleensä kovin riskit miehet kuolevat yllättäin ja nämä samat kaksi juristia hoitavat kuolinpesät ja realisoivat satojen hehtaarien metsäomaisuuksia ja vanhoja sukutiloja.
Sattumaako ? Epäilen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lyhyt älyisille lyhyttä matematiikkaa: Suomessa on menty satoja vuosia naimisiin ja erottu enempi kuin sen muutaman miljoonaa kertaa.
Vierailija wrote:
käyn usein maaseudulla isovanhempieni entinen koti kun on siellä. Tienoo on tuttua ja käyn vapaa-ajalla siellä ns. ihmisten ilmoilla. Paikkakunta on maaseudulla kaupungin vieressä, siellä on paljon naisettomia miehiä. Se, mitä olen huomannut, niin tuolla paikkakunnalla miehet eivät osaa käyttää tilaisuuksia hyväkseen. Puhutaan kaveriporukassa miten täällä ei ole naisia, naiset ei tule tänne, ihan mitä vaan. Samaan aikaan vieressä voi olla useampia naisia, vaikka sitten odottamassa junaa. Miehet eivät vain käytä niitä tilaisuuksia hyväkseen. Kun sitten menen tuon kaupugnin viihteelle, niin siellä miehet jo osaavat tulla juttelemaan, jos ei muuten, niin ihan vain tutustumisen ja juttelun merkeissä. Sieltä kaupungista usein mukaani tuleekin joku mies - tullaan maalle, kun täällä saa olla enemmän omassa rauhassa ja kun on rantasauna ja sellaista.
Ongelmana nimenomaan on se, että naisettomuudesta kärsivät miehet tuntuvat
HHuoR
Ra
Ennemmin poikamies, kuin superhyper nolo postimyyntivaimon ostaja.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
käyn usein maaseudulla isovanhempieni entinen koti kun on siellä. Tienoo on tuttua ja käyn vapaa-ajalla siellä ns. ihmisten ilmoilla. Paikkakunta on maaseudulla kaupungin vieressä, siellä on paljon naisettomia miehiä. Se, mitä olen huomannut, niin tuolla paikkakunnalla miehet eivät osaa käyttää tilaisuuksia hyväkseen. Puhutaan kaveriporukassa miten täällä ei ole naisia, naiset ei tule tänne, ihan mitä vaan. Samaan aikaan vieressä voi olla useampia naisia, vaikka sitten odottamassa junaa. Miehet eivät vain käytä niitä tilaisuuksia hyväkseen. Kun sitten menen tuon kaupugnin viihteelle, niin siellä miehet jo osaavat tulla juttelemaan, jos ei muuten, niin ihan vain tutustumisen ja juttelun merkeissä. Sieltä kaupungista usein mukaani tuleekin joku mies - tullaan maalle, kun täällä saa olla enemmän omassa rauhassa ja kun on rantasauna ja sellaista.
Ongelmana nimenomaan on se, et
Niin. Maalla nämä ihmissuhdekyvyttömät tulkitsevat jopa isänsä kanssa liikkuvat tyttäret ostonaisiksi. Sitten kuvitellaan, että jos tuo toinen pulska pottunokka saa nätin naisen vierelleen, niin kyllä hänkin. Sellaisia todellisuudesta irtaantuneita tyyppejä. Minultakin on kysytty, että olenko sellainen virolainen nainen, kun liikun 'Samin' kanssa. No hittto en, 'Sami' pisti minut alulle äitini kanssa silloin kun kysyjä keskittyi kaljaan ja peleihin :D
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ymmärrän nolouden, sillä nehän on ostomorsiamia, mutta jos kaikki osapuolet on tyytyväisiä, niin mikäpä siinä.
En tunne yhtään naista joka olisi pahoillaan siitä, että suomalainen mies ottaa vaimon eri maasta. Ainoa huoli on sen vaimon pärjääminen.
Et ehkä kiimoiltasi ymmärrä, mutta myös suomimies-thainainen liitoissa on ihan puhtaita rakkausliittoja. Esim. läheinen ystäväni tapasi työn merkeissä thaimaalaisen naisen ja rakastuivat. Nainen tienaa enemmän eikä mies lähetä rahaa naisen sukulaisille. Ovat kuin paita ja peppu. Huumori samaa ja vetovoima silmin nähtävissä.
Vähemmistö, todellakin. Kyllä enemmistö on näitä ostovaimoja, mikä on minusta ihmiskauppaa.
Ei se silti oikeuta sinua suhtautumaan kaikkiin näkemiisi suomalainen mies/thaimaalainen nainen -pariskuntiin ostoliitoina. Näinhän teet, kuten useimmat muistakin kommentoijista.
Vierailija wrote:
Seurustelin joskus thai naisen kanssa, mutta hän olikin muuttanut Suomeen kaksi vuotiana ja puhui hyvää Suomea, ei kukaan katsonut kieroon.
Kyllä katsoi kaikki jotka eivät tunteneet naista. Automaattinen oletus mammoilla on, että thaikku on ostovaimo.
Kannattaa varmistua ajoissa, että kyseessä on todellakin nais- eikä mies. Muuten ei mitään vastaan, onnellisia pariskuntia ei ole liikaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ymmärrän nolouden, sillä nehän on ostomorsiamia, mutta jos kaikki osapuolet on tyytyväisiä, niin mikäpä siinä.
En tunne yhtään naista joka olisi pahoillaan siitä, että suomalainen mies ottaa vaimon eri maasta. Ainoa huoli on sen vaimon pärjääminen.
Et ehkä kiimoiltasi ymmärrä, mutta myös suomimies-thainainen liitoissa on ihan puhtaita rakkausliittoja. Esim. läheinen ystäväni tapasi työn merkeissä thaimaalaisen naisen ja rakastuivat. Nainen tienaa enemmän eikä mies lähetä rahaa naisen sukulaisille. Ovat kuin paita ja peppu. Huumori samaa ja vetovoima silmin nähtävissä.
Kiimoiltasi? En tietenkään puhunut niistä, jotka ovat tutustuneet saman kaavan mukaan, kuin yleensäkin, eli tutustumisen kautta, vaan niistä jotka menevät sinne vain vaimoa hakemaan.
Kielenkäytöstä voi päätellä,
Onko sulla mitään faktaa siitä, kuinka moni ihan oikeasti (niinkuin kerrot) "menee sinne vain vaimoa hakemaan"?
Pelkkää ennakkoluuloista ja tietämätöntä lässytystä.
Vierailija wrote:
Vielä kauhempi kohtalo olisi olla noin helvetin yksinkertainen.
Vierailija wrote:
Vaimon pärjääminen huolettaa, vaikka vähättelevästi nimität tätä "ostomorsiameksi". Varmaan kuitenkin tiedät, että Thaimaasta naisia ei osteta kameleita vastaan, vaan kyseessä on moderni maa, jossa monet länsimaalaiset tykkäävät asua ja osa siellä asuvista taas tykkää asua jossain muualla; avioliitto länsimaisen miehen tai naisen kanssa tarjoaa kevyen laskeutumisen erilaiseen elämäntyyliin, johon kuitenkin kuuluu vaativan kielen opettelu (thai tai suomi) ja erilaisten paperiasioiden hoitaminen.
Tämä 'alistettu vaimo' juttu on VHS-ajan juttuja. 2020-luvulla siistit ja hyvin pärjäävät miehet, jotka eivät halua riskeerata lapsettomaksi jäämistä rupeavat usein 'passport broksi' ja etsivät puolisoa kaukaakin. Kaikille näistä miehistä ei käy hyvin, kun miehen ulkonäkö (pituus, penis, naama, hiusraja jne.) ei sitten aiheutakaan himoa naisessa, vaan naisesta paljastuu samanlainen tapaus kuin kotimaan naisestakin, mutta ainakin jonkin aikaa saa parempaa kohtelua.
Toki kaikki ihmissuhteet ovat vaihtokauppaa ja näissä valkoisen tai länsimaalaisen mustan miehen ja aasialaisen naisen suhteissa kyse on myös geenivaihtokaupasta; jokainen Tinderiä yms. käyttänyt mies tietää, että suurin osa matcheistä tulee Afrikasta ja Aasiasta. Suomalaisten naisten profiilit ovat usein passiivis-aggressiivisia, tarkoitettu miesmalleille (joiden tasoa nämä naiset eivät yleensä ole) tai sukuelinten piirteet näkyvät salihousujen läpi. Paljaita perseitäkin olen Tinderissä nähnyt. Ei-valkoisille naisille valkoinen mies on usein ylennys pituuden, kasvojen estetiikan, älykkyyden, fyysisen vahvuuden yms. takia eikä kyse ole suinkaan vain rahasta. Rahaa olisi paljon lähempänäkin.
Huvittavaa jos nämä ostomorsiamista puhuvat ovat vielä samalla olevinaan jotain antirasisteja, mutta määrittelevät kaukomaiden naisten seksuaalisuuden ja elämänhallinnan tuolla tavalla.
Vierailija wrote:
Kaikki vaimot on periaatteessa ostovaimoja. Semmoinen hankitaan saadakseen itselleen jotain. Vai hankitaanko semmoinen ilman odotuksia vastapalveluista? Pelkästä hyväntekeväisyydestä? Tuskin.
Samoin kai sitten miehet?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Suomessa ei kyllä ole miljoonia pariskuntia, joissa nainen elää miehen rahoilla.
Arttua vaan harmittaa kun tietää ettei kelpaisi thaikkunaisille.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vielä kauhempi kohtalo olisi olla noin helvetin yksinkertainen.
Ainakaan ei tarvitse julistaa kaikelle kansalle että ei saa muuten kuin rahalla.
Eikö se kerro suomalaisten naisten tasosta aika paljon, kun eivät edes kehittyvien maiden miehille kelpaa seksileluiksi.
Mikä biisi?