Arttu Wiskari otti kantaa suomalaismiehen ja thainaisen suhteeseen – "tuntuu hävettävän"
Suomalainen mies ja thaimaalainen nainen. Monelle edellä mainittujen suhde on kauhistus. Toisille naurun aihe. Toisille se on täyttä todellisuutta.
–Se oli joku aiheesta kertova lehtijuttu, jolle repeilimme kavereiden kanssa. Sitten rupesin kuitenkin miettimään asiaa tarkemmin. Kuinka vaikeaa on lopulta löytää se kumppani kaiken arjen hyörinän keskellä. Varsinkin maaseudulla, jossa ihmisiä on vähemmän. Aloin pohtia, että miten ihminen päätyy ratkaisuun hakea rakkautta ulkomailta, Wiskari kertoo kappaleen synnystä.
Yritän elää niin, että en vähättelisi ketään."
Laulaja kertoo halunneensa nostaa nimenomaan suomalaismiehen ja thainaisen välisen suhteen esiin.
–Sehän on aiheena vähän sellainen tabu. Itse en ainakaan muista kuulleeni paljon kappaleita siitä. Tällaisista suhteista ei aina uskalleta puhua avoimesti. Jollain tavalla se tuntuu vähän hävettävän.
Kommentit (130)
Itselläni on mies kaukomailta enkä häpeä asiaa yhtään, päinvastoin. Ehkä näin päin asetelma on erilainen, en tiedä. Olen kuitenkin huomannut, että ennakkoluulot asuvat muiden ihmisten päissä.
Olen ollut kahdesti naimisissa suomalaisen naisen kanssa. Molemmat on tienanneet paljon vähemmän kuin minä. Kumpikin asui minun ostamassa ja maksamassa talossa ja söivät minun maksamaa ruokaa, kulkivat minun ostamilla autoilla, yms. Yhteisestä päätöksestä erottu, ja kultaisen kädenpuristuksen kera, molemmille. Onko nämä ostovaimoja?
Kaikki vaimot on periaatteessa ostovaimoja. Semmoinen hankitaan saadakseen itselleen jotain. Vai hankitaanko semmoinen ilman odotuksia vastapalveluista? Pelkästä hyväntekeväisyydestä? Tuskin.
Vierailija wrote:
Kaikki vaimot on periaatteessa ostovaimoja. Semmoinen hankitaan saadakseen itselleen jotain. Vai hankitaanko semmoinen ilman odotuksia vastapalveluista? Pelkästä hyväntekeväisyydestä? Tuskin.
Parisuhteeseen mennään, koska rakastaa toista ja haluaa olla hänen kanssaan.... Jotkut miehet: ei! Vaimo hankitaan hyötymistarkoituksessa kuin Motonetistä varaosa. Nuo miehet päätyvät ostamaan sen lentolipun kaukomaille, kun tunne-elämä on lobotomian läpikäyneen laiskiaisen tasolla.
Kyllähän Suomessakin yhtenä merkittävänä kriteerinä on lompakon paksuus. Esim työtön mies on monelle kauhistus. Jos ei ole rahaa, ei ole mahdollisuutta ylläpitää naista. Ei ole kyse rakkaudesta vaan rahasta. Toki harvoja poikkeuksiakin on, mutta pohjimmiltaan kaikki on ostopalveluja ja raha ohjaa naisten valintoja. Universaalisti naiset ovat paremman elämän metsästäjiä. Onko Rennyn vaimo ostovaimo?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ymmärrän nolouden, sillä nehän on ostomorsiamia, mutta jos kaikki osapuolet on tyytyväisiä, niin mikäpä siinä.
En tunne yhtään naista joka olisi pahoillaan siitä, että suomalainen mies ottaa vaimon eri maasta. Ainoa huoli on sen vaimon pärjääminen.
Minä olen pahoillani sen naisen puolesta. Todella pahoillani. Taikku saa elintasoa. Tosin ero kavenee, kun Suomi orpovallassa sukeltaa.
-Viera.-
Vierailija wrote:
Vaihetaas Wiskarin tuumailujen roolit toisin päin - suomalainen nainen ja mies vaikka Kolumbiasta, Ghanasta tai Syyriasta.
Ei kyllä taitais olla paljoa epäilyksiä ihmiskaupasta tai valitteluja "reppanasta joka ulkomailta hakee" tms.
Mistä moinen? Miksi tämä tuntuu olevan vain on ongelma kun mies tekee näin? Pelkääkö naiset kilpailua? Ei se kyllä sitä voi olla, ettehän te tämän mieshenkilön kanssa haluaisi olla suhteessa alunperinkään.
Mistä niin päättelet, että tuo noin päin ei herättäisi vastaavaa sääliä?
Ihan sama tilanne, eli rahalla ostaminen.
Mutta tuo, että sanot pelkääkö naiset kilpailua, se kertoo kyllä ettet ymmärrä naisista mitään. Naiset nimenomaan tukee miesten mgtow-liikettä, eli eivät ajattele, että se olisi heiltä pois, jos joku valitsee toisin, ja saahan sitä hakea naisen ulkomailtakin, jos muualta ei saa, kunhan kohtelee sitä ihmisenä.
Seurustelin joskus thai naisen kanssa, mutta hän olikin muuttanut Suomeen kaksi vuotiana ja puhui hyvää Suomea, ei kukaan katsonut kieroon.
Ärsyttävää yleistämistä. Tunnen aitoja thai-suomi - rakkaustarinoita, mutta myös aidosti paremman elämän perässä tulleita naisia, jotka jo ensitreffeistä alkaen ovat olleet mukana hinnaston mukaan. Surkeaa, että kaikki thainaiset leimataan samaan porukkaan. Ja heidän miehensä.
Vierailija wrote:
Kyllähän Suomessakin yhtenä merkittävänä kriteerinä on lompakon paksuus. Esim työtön mies on monelle kauhistus. Jos ei ole rahaa, ei ole mahdollisuutta ylläpitää naista. Ei ole kyse rakkaudesta vaan rahasta. Toki harvoja poikkeuksiakin on, mutta pohjimmiltaan kaikki on ostopalveluja ja raha ohjaa naisten valintoja. Universaalisti naiset ovat paremman elämän metsästäjiä. Onko Rennyn vaimo ostovaimo?
Mitä konkreettisesti tuo "naisen ylläpitäminen" on? Siis mihin se raha menee?
Tämän aiheen päivittelijät elävät maailmassa, jota ei ole.
Yhtään aihetta kaunistelematta tai kauhistelematta.
Itse olin useita vuosia thainaisen kanssa naimisissa. Enkä niitä kadu.
Eikä hänkään.
Vierailija wrote:
Suomalaisen naisen suvaitsevaisuus loppuu aasialaiseen naiseen. Olette kuvottavia rasisteja!
Ei pidä paikkaansa. Vaan siihen miten osa suomalaisita miehistä hakee tai kohtelee thaimaalaista vaimoaan.
Onneks meillä täällä Suomessa on vaan rakkausliittoja:)
Vierailija wrote:
käyn usein maaseudulla isovanhempieni entinen koti kun on siellä. Tienoo on tuttua ja käyn vapaa-ajalla siellä ns. ihmisten ilmoilla. Paikkakunta on maaseudulla kaupungin vieressä, siellä on paljon naisettomia miehiä. Se, mitä olen huomannut, niin tuolla paikkakunnalla miehet eivät osaa käyttää tilaisuuksia hyväkseen. Puhutaan kaveriporukassa miten täällä ei ole naisia, naiset ei tule tänne, ihan mitä vaan. Samaan aikaan vieressä voi olla useampia naisia, vaikka sitten odottamassa junaa. Miehet eivät vain käytä niitä tilaisuuksia hyväkseen. Kun sitten menen tuon kaupugnin viihteelle, niin siellä miehet jo osaavat tulla juttelemaan, jos ei muuten, niin ihan vain tutustumisen ja juttelun merkeissä. Sieltä kaupungista usein mukaani tuleekin joku mies - tullaan maalle, kun täällä saa olla enemmän omassa rauhassa ja kun on rantasauna ja sellaista.
Ongelmana nimenomaan on se, että naisettomuudesta kärsivät miehet tuntuvat
Ei ne haluakaan tavallista itsensä kaltaista suomalaista, vaan vappupimiän tai söpön kiskatytön tai nuoren ja älykkään edustusvaimon. Eikä ne tosiaan osaa puhua eikä tuoda ilmi ihastustaan. Yksi tuollainen piiritti minua viitisen vuotta - seuraili ja otti valokuvia - mutta jäätyi suolapatsaaksi, jos yritin puhua hänelle. Teki oharitkin sen kerran, kun käskin ilmaantua treffeille :D Tämä tapaus jo vähän naurattaakin nykyään.
Puoliso hommataan aina johonkin tarpeeseen. Jokaisella se tarve voi olla vähän erilainen, mutta miestä lähtökohtaisesti ohjaa yksi tarve enemmän kuin muut. Voihan se toki rakkaudeksikin muuttua jossain vaiheessa mutta se rakkaus se loppuu ennemmin tai myöhemmin jos ei sitä tarvetta enää hoideta johon se vaimo alunperin on hankittu.
Vierailija wrote:
Tämän aiheen päivittelijät elävät maailmassa, jota ei ole.
Yhtään aihetta kaunistelematta tai kauhistelematta.
Itse olin useita vuosia thainaisen kanssa naimisissa. Enkä niitä kadu.
Eikä hänkään.
Mutta miten ulkopuoliset suhtautuu?
Itseäni ärsyttää se oletus, että thaiimaalainen nainen on miehen omaisuutta. Ja thaimaalainen nainen on suomalaisen miehen seksilelu. Sen huomaa heti kun lähtee thaisinkun kanssa ulos. Ja sitä thaiystäväni valittavat.
Tiedän vain kaksi thai-orientoitunutta miestä. Toinen on omituinen ja viinaanmenevä, mutta suhde vaimon kanssa näyttää olevan ok. Toinen ei kelpaa edes thai-naisille pitkään suhteeseen, on sen verran epävakaa.
Tiedän myös yhden thai-matriarkan, joka otti vastuun miehensä firmasta ja käytännössä pelasti sen. Mutta sitä miestä en ole nähnyt koskaan, huhujen perusteella reppana sekin.
Tilastokeskuksen sivuilta löytyy mielenkiintoista tietoa suomalaisten naisten ja miesten avioliittojen solmimismäärästä kansalaisuuden mukaan. Sieltä löytyy myös erotilastot kansalaisuuden mukaan. Googlatkaa, on kivoja taulukoita.
Vierailija wrote:
Olen ollut kahdesti naimisissa suomalaisen naisen kanssa. Molemmat on tienanneet paljon vähemmän kuin minä. Kumpikin asui minun ostamassa ja maksamassa talossa ja söivät minun maksamaa ruokaa, kulkivat minun ostamilla autoilla, yms. Yhteisestä päätöksestä erottu, ja kultaisen kädenpuristuksen kera, molemmille. Onko nämä ostovaimoja?
Täällä voi tarinoida kaikkea.
Ihan samanlainen rahalla saa- hyväksikäyttöhän noissakin tilanteissa on. Noita miehiä vaan ehkä harvemmin se nainen alistaa koti- ja seksiorjaksi tai pahoinpitelee muuten.