Selittäkää tyhmälle muutama asia painonpudotuksesta.
Eli ihminen laihtuu kun syö vähemmän mitä kuluttaa,joo se on kaikilla tiedossa. Mutta mikä on ideana ketoilussa tai pätkäpaastossa kun ne ovat niin suosittuja? Onko siinä se, että ihmisen kulutus jotenkin nousee enemmän,kun siinä laihtuu nopeammin? Olen kuullut että jos ketoilee tai pätkäpaastoaa niin ei tarvisi kytätä kaloreita. Miksi ei? Eikö ne päivän kalorit ole aika helppo ylittää,varsinkin semmoinen joka on päästänyt itsensä lihomaan?
Eli nouseeko kulutus vai miksi ihminen laihtuu ketoillessa tai pätkäpaastolla?
Kommentit (3)
Ketoillessa ainakin on todella hankalaa kerryttää niitä kaloreita. Liha ja kasvikset on kevyttä ruokaa. Rasvaa en ainakaan itse pystynyt syömään isoja määrä ja usein söinkin liian vähän. Laskin kaloreita ja ne jäi n 1500. Liittyy myös hormoneihin. Insuliinin eritys on vähäistä ketossa. Sillä on vaikutusta. Pätkäpaastossa on vähemmän aikaa syödä. Siihen varmaankin kalorien rajoitus perustuu. Siinäkin insuliinin eritys vähentyy.
Kyllä iltapalankin voi ihan hyvällä omalla vielä syödä kunhan ei syö mitään hirveän kaloripitoista ja tärkeää painon hallinnan kannalta on, että ei missään vaiheessa päivää syö valtavan suuria ruoka-annoksia vaan jakaa syömisensä pienempiin kerta-annoksiin.
Minä lopetin iltasyömisen eli siinä tulee samalla pätkäpaasto. Muutama kilo tippui, mutta muuta vaikutusta ei ole ollut. Minulle oli tullut tavaksi illalla mennä jääkaapille närppimään vähän väliä ja halusin siitä tavasta eroon.