Mihin ominaisuuteen itsessäsi ajattelet viitattavan, kun sinusta sanotaan "se on vähän semmoinen"
Kommentit (47)
Vaikea kuvitella, että minusta olisi kukaan sanonut niin. En osaa siis vastata.
Persoona. Mitä sitten kukin sillä tarkoittanee.
Mt-ongelmainen laahustaja jolla on +20kg ylipaino reppu, vähän epäsiistit vaatteet, yksinhuoltaja, violetit hiukset, tatuointeja.. :D
Niin ja olen kirjolla myös, enkä enää jaksa miettiä edes mitkä möläytykset on asperger-mäisiä :D että kyllä varmaan olen "semmoinen" ;)
Hoitsut on niitä jotka puhuu noin.
Uskoisin että säälittävä yksinäinen reppana on se jolla minua kuvaillaan.
Tuskin sanotaan ja vaikka sanottaisiin, se on sanojan ongelma.
Mulla on yksi vaikea ystävä (ja monta helppoa :D), joka on pikkasen snobi siihen nähden että on ulosotossa ja pyrkii velkajärjestelyyn. Hän voisi sanoa noin kun hänellä on taipumusta olla sokea omille virheilleen. Estän hänet välillä kun hänen marinansa käy voimille. Hän on itsekäs ja takertuu materiaan. Isommat tulot kuin mulla ja kaikki raha menee heti kun tulee. Ruikuttaa sitten itselleen ruokarahaa diakoniatoimistosta.
Mutta mä en puhu hänestä pahaa selän takana, ei ole tarvetta siihen. Jos joku väittää että tein niin nyt, höpsis. En kertonut hänestä mitään mistä tunnistaisi.
Puolisostani on usein sanottu, että se on semmonen. Ääneen eivät sano, että menestynyt ja saita.
Näin sanoo ihminen, joka ei tunne henkilöä tarpeeksi hyvin, tai vihaa tai on kateellinen.
T: tuntematon
Sanoskelijat eivät varmaan usko, että heistäkin ainakin ajatellaan että no se nyt on semmonen.
Sosiaalivammainen, outo, käytöstavaton. Tällaisena ainakin oletan näyttäytyväni, vaikka koetan olla kuinka siististi ja normaalisti kuin ihmiset yleensä.
Vierailija wrote:
Uskoisin että säälittävä yksinäinen reppana on se jolla minua kuvaillaan.
Eivät voisi enempää väärässä olla. Sanojat.
Vierailija wrote:
Näin sanoo ihminen, joka ei tunne henkilöä tarpeeksi hyvin, tai vihaa tai on kateellinen.
T: tuntematon
Näin on.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En tiedä. Yhdessä työpaikassa kävely/jalkavammaani ja sitä että olin liian puhelias (hermostuksissani) pilkattiin.
Siellä oli juuri tuollainen ilmapiiri, että mitään ei sanottu suoraan, mutta kun kahvitauolla tulin samaan pöytään, tuli hiirenhiljaista.
Sitten oli kuiskuttelua "kun Minna on semmoinen" ja kerran kuulin keskustelun "sieltä se taas känkkäsee, pullat kainalossa, kunnon tomera emäntä" *tähän kävelytyyli ni matkimista* ja hahahahahaha hirveä naurun remakka. Toin siis pullaa tauoille, kun oli sovittu näin..
"Aikuiset" ihmiset on käsittämättömän julmia.
Muutin vuosi sitten pikkupaikkakunnalle ja ällistyin, että tällaista käytöstä ihan oikeasti työpaikoissa on. Välillä ei oikein voi kuin silmät pyöreinä ihmetellä, että mitä täällä oikein tapahtuu, kun aikuiset käyttäytyvät kuin oltaisiin ala-asteella. T. Eri
Näitä arvioita kun kuulee, niin pitää muistaa että arvioija tietää henkilöstä ehkä 10%. Loput 90% voi olla mitä vaan. Tässä on muuten yksi syy miksi kaikille suosittelijoille ei aina soitetakaan kun firmaan haetaan väkeä.
Olen tosikko, joka haluaa noudattaa sääntöjä pilkulleen. Tahtoisin myös muiden toimivan näin.
"Se on vähän semmoinen" voi olla myös ihan hyvä keino kertoa jollekulle, ettei ottaisi itseensä jonkun eksentrisyyttä jos tämä joku ei ole, eikä missään nimessä tarkoita olla, loukkaava muita kohtaan.
Vierailija wrote:
Olen tosikko, joka haluaa noudattaa sääntöjä pilkulleen. Tahtoisin myös muiden toimivan näin.
"Se on vähän semmoinen" voi olla myös ihan hyvä keino kertoa jollekulle, ettei ottaisi itseensä jonkun eksentrisyyttä jos tämä joku ei ole, eikä missään nimessä tarkoita olla, loukkaava muita kohtaan.
Minä käytän tätä fraasia lähinnä silloin, kun joku kertoo henkilön X sanoneen hänelle ilkeästi tai olleen muuten tympeä, ja kertoja on tästä pahoittanut mielensä. Koetan sillä sanoa, että antaa X:n höpötysten mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ja että samalla tavalla X tölvii muitakin.
Tämä on niin suomalainen ketju :D
Itsestäni puhuttaessa tulisi mieleen sanojasta riippuen että joko tosi hiljainen hissukka tai loputtomasti höpöttävä höseltäjä. Uusien ihmisten seurassa mietin siis liikaa mitä uskallan sanoa ja pidän mölyt mahassani, ja tuttujen seurassa taas uskallan olla oma itseni.